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BGG랭킹
BGG전체 : 16973
WARGAMES : 2943
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
-
디자이너
Brien J. Miller
-
아티스트
Brien J. Miller
-
인원
게임 소개
무기 훈장(Order of Arms)은 중세 및 르네상스 시대의 전투 시뮬레이션 게임이다. 플레이어는 당대 군대의 야전 지휘관의 역할을 맡으며, 당대 기마병과 풋팔을 사용하여 승리 조건을 충족시키려 한다.
플레이어는 말 탄 사람과 내린 사람 모두를 포함한 당시의 무기, 궁수를 포함한 보병, 그리고 가능하다면 초기 화기를 사용한다.
문장의 유래는 나폴레옹의 위대한 전술 게임 이글스 오브 제국의 제3판과 관련이 있다. 이 게임에 익숙한 플레이어들은 이 암의 순서에 있는 시스템의 많은 특징들을 인식하게 될 것이다. 그러나 이글스 오브 엠파이어와 훈장 오브 암스 사이에는 중요한 차이가 있는데, 그 중 가장 두드러지는 것은 무훈장의 전투 규모와 유닛 대 유닛 싸움의 결과적인 절차이다. 게다가, 나폴레옹 시대 전장의 여왕이 선형 보병 편대였던 곳에서는, 거의 마지막까지 가장 지배적인 부대였던, 기마병(MMA)이 무장 기사였다.
포르노보 1495년 시리즈의 첫 번째 게임은 샤를 8세의 프랑스군과 만토바의 프란체스코 2세 곤차가 휘하의 베네치아 동맹의 콘도티에리군 사이의 전투를 보여준다. 이 게임은 프란체스코 곤자가가 떠오르는 타로 강을 건넌 역사적 전투를 특징으로 하며, 프리셋으로 된 버전, 그리고 파르마에 대한 이탈리아의 공포를 묘사한 가상 시나리오가 등장한다.
복잡성: 10점 만점에 5점
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 7점
시간 척도: 회전당 20분
지도 축척: 면적당 350야드
단위 규모: 대대 및 중대
플레이어: 1~2
게임 시간: 2시간 ~ 4시간
구성 요소:
1시리즈 규칙집
1 게임별 규칙집/시나리오 책
1 지도 22” x 34”
2 긴 카운터와 정사각형 카운터가 모두 있는 카운터시트
여러 개의 차트 및 테이블 카드
3 육면 주사위
상자 및 뚜껑 1개
(소스: Compass Games 웹 사이트 및 사용자 설명)
플레이어는 말 탄 사람과 내린 사람 모두를 포함한 당시의 무기, 궁수를 포함한 보병, 그리고 가능하다면 초기 화기를 사용한다.
문장의 유래는 나폴레옹의 위대한 전술 게임 이글스 오브 제국의 제3판과 관련이 있다. 이 게임에 익숙한 플레이어들은 이 암의 순서에 있는 시스템의 많은 특징들을 인식하게 될 것이다. 그러나 이글스 오브 엠파이어와 훈장 오브 암스 사이에는 중요한 차이가 있는데, 그 중 가장 두드러지는 것은 무훈장의 전투 규모와 유닛 대 유닛 싸움의 결과적인 절차이다. 게다가, 나폴레옹 시대 전장의 여왕이 선형 보병 편대였던 곳에서는, 거의 마지막까지 가장 지배적인 부대였던, 기마병(MMA)이 무장 기사였다.
포르노보 1495년 시리즈의 첫 번째 게임은 샤를 8세의 프랑스군과 만토바의 프란체스코 2세 곤차가 휘하의 베네치아 동맹의 콘도티에리군 사이의 전투를 보여준다. 이 게임은 프란체스코 곤자가가 떠오르는 타로 강을 건넌 역사적 전투를 특징으로 하며, 프리셋으로 된 버전, 그리고 파르마에 대한 이탈리아의 공포를 묘사한 가상 시나리오가 등장한다.
복잡성: 10점 만점에 5점
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 7점
시간 척도: 회전당 20분
지도 축척: 면적당 350야드
단위 규모: 대대 및 중대
플레이어: 1~2
게임 시간: 2시간 ~ 4시간
구성 요소:
1시리즈 규칙집
1 게임별 규칙집/시나리오 책
1 지도 22” x 34”
2 긴 카운터와 정사각형 카운터가 모두 있는 카운터시트
여러 개의 차트 및 테이블 카드
3 육면 주사위
상자 및 뚜껑 1개
(소스: Compass Games 웹 사이트 및 사용자 설명)
Order of Arms is a simulation game of battles from Medieval & Renaissance times; from Hastings in 1066, to Pavia in 1525, a period that featured the mounted armored knight before the rise of wide spread professional infantry armies. Players take the role of the Field Commander of an army of the period, attempting to fulfill victory conditions using mounted and foot arms of the period.
Players use arms of the period including men-at-arms, both mounted and dismounted, infantry including archers, and when available, early firearms.
Order of Arms is descended from and related to the 3rd edition of the grand tactical Napoleonic game Eagles of the Empire. Players familiar with that game will recognize many features of that system present here in Order of Arms. However (and this is a BIG however), there are significant differences between Eagles of the Empire and Order of Arms; most notably the scale at which Order of Arms portrays its combat, and the resulting procedures that emphasize unit to unit fighting. Moreover, where the queen of the battlefield in Napoleon's time was the linear Infantry formation, in Order of Arms, the dominant unit up until near the very end of the period covered, was the Mounted Men-at-Arms (MMA); the armored knight; the result of which is that the long playing piece in Order of Arms is the MMA unit.
Fornovo 1495, the first game in the series presents the battle fought between the French Army of King Charles VIII, and the Condottieri forces of the League of Venice under the command of Francesco II Gonzaga of Mantua. The game features the Historical Battle as fought by Francesco Gonzaga across a rising Taro River, a free-set up version, and a what-if scenario that portrays the Italian fear of a French drive on Parma.
Complexity: 5 out of 10
Solitaire Suitability: 7 out of 10
Time Scale: 20 minutes per turn
Map Scale: 350 yards per area
Unit Scale: Battalions and Companies
Players: 1 to 2
Playing Time: 2 to 4 hours
Components:
1 Series rulebook
1 Game specific rulebook/scenario book
1 Map 22” x 34”
2 Countersheets with both long and square counters
Multiple charts and tables cards
3 Six-sided Dice
1 Box and Lid
(source: Compass Games website and user's description)
Players use arms of the period including men-at-arms, both mounted and dismounted, infantry including archers, and when available, early firearms.
Order of Arms is descended from and related to the 3rd edition of the grand tactical Napoleonic game Eagles of the Empire. Players familiar with that game will recognize many features of that system present here in Order of Arms. However (and this is a BIG however), there are significant differences between Eagles of the Empire and Order of Arms; most notably the scale at which Order of Arms portrays its combat, and the resulting procedures that emphasize unit to unit fighting. Moreover, where the queen of the battlefield in Napoleon's time was the linear Infantry formation, in Order of Arms, the dominant unit up until near the very end of the period covered, was the Mounted Men-at-Arms (MMA); the armored knight; the result of which is that the long playing piece in Order of Arms is the MMA unit.
Fornovo 1495, the first game in the series presents the battle fought between the French Army of King Charles VIII, and the Condottieri forces of the League of Venice under the command of Francesco II Gonzaga of Mantua. The game features the Historical Battle as fought by Francesco Gonzaga across a rising Taro River, a free-set up version, and a what-if scenario that portrays the Italian fear of a French drive on Parma.
Complexity: 5 out of 10
Solitaire Suitability: 7 out of 10
Time Scale: 20 minutes per turn
Map Scale: 350 yards per area
Unit Scale: Battalions and Companies
Players: 1 to 2
Playing Time: 2 to 4 hours
Components:
1 Series rulebook
1 Game specific rulebook/scenario book
1 Map 22” x 34”
2 Countersheets with both long and square counters
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(source: Compass Games website and user's description)
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