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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
A. J. Moncur
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아티스트
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인원
게임 소개
게임 앤 퍼즐 잡지의 게임 38호입니다
게임은 2-6명의 플레이어를 대상으로 하며 다이어그램에 표시된 것처럼 배치된 보드에서 진행됩니다. 각 트랙 또는 주행은 두 부분으로 나뉩니다. 보드 가장자리를 따라가는 베이스와 어프로치입니다. 베이스 런과 어프로치 런의 각 쌍은 서로 다른 색이지만 식별을 위해 다이어그램에 문자로 표시되어 있습니다. 각 선수는 자신의 트랙과 같은 색의 큐브를 갖게 된다. 이 정육면체는 주사위와 비슷한 방식으로 1-6으로 표시되지만, 개미들이 일반적인 점을 대체한다. 개미들의 알과 일반 주사위가 함께 있으면 장비가 완성된다. 달걀은 페이퍼마슈, 석고 또는 이와 유사한 물질로 만들 수 있고 흰색으로 칠해진다.
게임이 시작될 때, 알들은 용기 안에 놓여지고, 그것은 차례로 보드 중앙에 있는 여왕개미의 둥지에 놓여진다. 정육면체들은 각각의 밑면에 위치해 있고, 가장 위쪽의 여섯 개미를 보여주는 옆면이 있다. 다이가 차례로 던져지고, 큐브는 표시된 방향으로 기준 런을 따라 접근 런 위로 적절한 수의 정사각형을 이동합니다.
개미 둥지 주변에 있는 자신의 X에 도달한 첫 번째 플레이어는 그 사각형에서 멈추고 여왕개미 둥지의 수호자가 된다. 그 시간 동안 자신의 X에 도달하는 다른 개미들은 공격자가 되어 방어자를 공격합니다. 이 공격들은 다음과 같이 해결된다: 두 선수 모두 다이를 던지고 가장 높은 점수를 얻으며, 무승부를 디펜더의 승리로 계산한다. 디펜더가 이기면 그대로 있고, 어프로치 실행 시 디펜더가 던진 번호와 동일한 번호를 사용하여 해당 사각 지대로 돌아갑니다. 공격수가 이기면 디펜더가 되고 축출된 디펜더는 공격수가 던진 번호와 같은 번호를 가지고 베이스 런에서 스퀘어로 돌아간다. 디펜더가 6으로 패할 경우 베이스로 돌아가 자신의 그룹에서 개미 한 마리를 잃는다. 개미 한 마리만 있는 선수는 공격자의 6번 던지기에 졌을 때 게임에서 탈락합니다. 디펜더는 자신의 차례에 따라 둥지를 돌며 다이 던지기에 따라 큐브가 있는 상대편의 X 스퀘어에 착지할 때마다 자신을 방어해야 한다. 그가 자신의 X로 돌아왔을 때, 그는 (던지기와 상관없이) 멈추고 다음과 같이 계란을 수집할 수 있다.
크기
개미 그룹
6-5 = 계란 3개
4-3 = 계란 2개
2-1 = 계란 1개
둥지에서 모든 알이 제거될 때까지 놀이는 계속된다. 알의 초기 개수는 선택 사항이지만, 이상적인 개수는 30개입니다. 승자는 게임이 끝날 때 가장 많은 계란을 가진 플레이어입니다.
비록 복잡하게 들릴지 모르지만, 'Antheap'은 사실 연주하기에 매우 간단하다. 그것은 분명히 가족의 어린 구성원들에게 몇 시간 동안 즐거운 시간을 제공할 것이기 때문에, 판과 큐브를 만드는 데 공을 들일 가치가 충분히 있다.
게임은 2-6명의 플레이어를 대상으로 하며 다이어그램에 표시된 것처럼 배치된 보드에서 진행됩니다. 각 트랙 또는 주행은 두 부분으로 나뉩니다. 보드 가장자리를 따라가는 베이스와 어프로치입니다. 베이스 런과 어프로치 런의 각 쌍은 서로 다른 색이지만 식별을 위해 다이어그램에 문자로 표시되어 있습니다. 각 선수는 자신의 트랙과 같은 색의 큐브를 갖게 된다. 이 정육면체는 주사위와 비슷한 방식으로 1-6으로 표시되지만, 개미들이 일반적인 점을 대체한다. 개미들의 알과 일반 주사위가 함께 있으면 장비가 완성된다. 달걀은 페이퍼마슈, 석고 또는 이와 유사한 물질로 만들 수 있고 흰색으로 칠해진다.
게임이 시작될 때, 알들은 용기 안에 놓여지고, 그것은 차례로 보드 중앙에 있는 여왕개미의 둥지에 놓여진다. 정육면체들은 각각의 밑면에 위치해 있고, 가장 위쪽의 여섯 개미를 보여주는 옆면이 있다. 다이가 차례로 던져지고, 큐브는 표시된 방향으로 기준 런을 따라 접근 런 위로 적절한 수의 정사각형을 이동합니다.
개미 둥지 주변에 있는 자신의 X에 도달한 첫 번째 플레이어는 그 사각형에서 멈추고 여왕개미 둥지의 수호자가 된다. 그 시간 동안 자신의 X에 도달하는 다른 개미들은 공격자가 되어 방어자를 공격합니다. 이 공격들은 다음과 같이 해결된다: 두 선수 모두 다이를 던지고 가장 높은 점수를 얻으며, 무승부를 디펜더의 승리로 계산한다. 디펜더가 이기면 그대로 있고, 어프로치 실행 시 디펜더가 던진 번호와 동일한 번호를 사용하여 해당 사각 지대로 돌아갑니다. 공격수가 이기면 디펜더가 되고 축출된 디펜더는 공격수가 던진 번호와 같은 번호를 가지고 베이스 런에서 스퀘어로 돌아간다. 디펜더가 6으로 패할 경우 베이스로 돌아가 자신의 그룹에서 개미 한 마리를 잃는다. 개미 한 마리만 있는 선수는 공격자의 6번 던지기에 졌을 때 게임에서 탈락합니다. 디펜더는 자신의 차례에 따라 둥지를 돌며 다이 던지기에 따라 큐브가 있는 상대편의 X 스퀘어에 착지할 때마다 자신을 방어해야 한다. 그가 자신의 X로 돌아왔을 때, 그는 (던지기와 상관없이) 멈추고 다음과 같이 계란을 수집할 수 있다.
크기
개미 그룹
6-5 = 계란 3개
4-3 = 계란 2개
2-1 = 계란 1개
둥지에서 모든 알이 제거될 때까지 놀이는 계속된다. 알의 초기 개수는 선택 사항이지만, 이상적인 개수는 30개입니다. 승자는 게임이 끝날 때 가장 많은 계란을 가진 플레이어입니다.
비록 복잡하게 들릴지 모르지만, 'Antheap'은 사실 연주하기에 매우 간단하다. 그것은 분명히 가족의 어린 구성원들에게 몇 시간 동안 즐거운 시간을 제공할 것이기 때문에, 판과 큐브를 만드는 데 공을 들일 가치가 충분히 있다.
Game from Games and Puzzles magazine, issue 38.
The game is for 2-6 players and is played on a board laid out as shown in the diagram. Each track or run is in two parts, the Base along the edge of the board, and the Approach. Each pair of Base and Approach runs would be of a different colour, but are lettered in the diagram for the purpose of identification. Each player would have a cube, of the same colour as his track. This cube is marked from 1-6 in a similar fashion to a dice, but with ants replacing the usual spots. A collection of ants' eggs with a container and a normal die complete the equipment. The eggs are quite simple to make from papier mache, plaster or a similar substance and painted white.
At the start of the game, the eggs are placed in the container, which in turn is placed in the Queen Ant's Nest in the middle of the board. The cubes are situated in their respective bases with the side showing the six ants uppermost. The die is thrown in turn, and the cubes moved the appropriate number of squares in the direction indicated, along the Base run and then up the Approach run.
The first player to reach his X on the Ant Nest surround, stops on that square and becomes the Defender of the Queen Ant's Nest. All other ants to reach their X's during that turn become Attackers, and attack the Defender. These attacks are resolved as follows: both players throw the die and the highest score wins, a draw counting as a win for the Defender. When the Defender wins, he remains where he is, and the Attacker returns to that square on his Approach run, having the same number as that thrown by the Defender. If the Attacker wins, he becomes the Defender, while the ousted Defender goes back to the square on his Base run having the same number as that thrown by the Attacker. Should a Defender be beaten by a throw of 6, he is returned to his Base and loses one ant from his group, and so recommences with the new ant group showing face up on the cube. A player with only one ant is knocked out of the game when beaten by an Attacker's throw of 6. On his turn, a Defender must attempt to circumnavigate the Nest, in accordance with throws of the die, and defend himself each time he lands on an opponent's X square containing a cube. When he returns to his own X, he stops (regardless of the throw) and is entitled to collect eggs as follows:
Size of
Ant Group
6-5 = 3 eggs
4-3 = 2 eggs
2-1 = 1 egg
Play continues until all the eggs have been removed from the nest. The initial number of eggs is optional, but an ideal number is 30. The winner is the player having most eggs at the end of the game.
Although it may sound complicated, 'Antheap' is in fact very simple to play. It is well worth going to the trouble of making the board and the cubes, for it will certainly provide the younger members of the family with hours of fun.
The game is for 2-6 players and is played on a board laid out as shown in the diagram. Each track or run is in two parts, the Base along the edge of the board, and the Approach. Each pair of Base and Approach runs would be of a different colour, but are lettered in the diagram for the purpose of identification. Each player would have a cube, of the same colour as his track. This cube is marked from 1-6 in a similar fashion to a dice, but with ants replacing the usual spots. A collection of ants' eggs with a container and a normal die complete the equipment. The eggs are quite simple to make from papier mache, plaster or a similar substance and painted white.
At the start of the game, the eggs are placed in the container, which in turn is placed in the Queen Ant's Nest in the middle of the board. The cubes are situated in their respective bases with the side showing the six ants uppermost. The die is thrown in turn, and the cubes moved the appropriate number of squares in the direction indicated, along the Base run and then up the Approach run.
The first player to reach his X on the Ant Nest surround, stops on that square and becomes the Defender of the Queen Ant's Nest. All other ants to reach their X's during that turn become Attackers, and attack the Defender. These attacks are resolved as follows: both players throw the die and the highest score wins, a draw counting as a win for the Defender. When the Defender wins, he remains where he is, and the Attacker returns to that square on his Approach run, having the same number as that thrown by the Defender. If the Attacker wins, he becomes the Defender, while the ousted Defender goes back to the square on his Base run having the same number as that thrown by the Attacker. Should a Defender be beaten by a throw of 6, he is returned to his Base and loses one ant from his group, and so recommences with the new ant group showing face up on the cube. A player with only one ant is knocked out of the game when beaten by an Attacker's throw of 6. On his turn, a Defender must attempt to circumnavigate the Nest, in accordance with throws of the die, and defend himself each time he lands on an opponent's X square containing a cube. When he returns to his own X, he stops (regardless of the throw) and is entitled to collect eggs as follows:
Size of
Ant Group
6-5 = 3 eggs
4-3 = 2 eggs
2-1 = 1 egg
Play continues until all the eggs have been removed from the nest. The initial number of eggs is optional, but an ideal number is 30. The winner is the player having most eggs at the end of the game.
Although it may sound complicated, 'Antheap' is in fact very simple to play. It is well worth going to the trouble of making the board and the cubes, for it will certainly provide the younger members of the family with hours of fun.
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