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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael C. Kelley
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아티스트
Michael C. Kelley, David Prieto
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인원
게임 소개
미 해군에 대한 두 번째 무력 공격을 시도하면서, 일본은 적을 취약한 지점으로 끌어낼 계획을 세웠다. 그들의 관심을 미드웨이라는 작은 섬으로 돌린 야마모토의 주요 전략적 목표는 태평양 전역의 주요 위협으로 인식된 미국의 항공모함 부대를 제거하는 것이었다. 나구모 제독은 전력 미달의 항공모함으로 무장한 채 플레처 제독이 지휘하는 미 해군의 항공모함을 격파하려 했다. 미드웨이 전투는 일본 항공기가 미드웨이 섬의 비행장을 파괴할 준비를 하면서 시작된다. 일본 항공모함 함대는 미국 함대가 근처에 있다고 가정하고 공격 후 항공기를 회수하기 위해 사정거리 내로 이동했다. 미국은 일본 함대가 공격 범위 내에 있다는 것을 알고 미드웨이에서 항공기를 띄워 반격하는 한편 함대를 움직여 적의 플랫탑에 대한 전면적인 공습을 개시했다.
게임의 대상
미드웨이 전투는 미드웨이 섬을 방어하는 미군을 조종하는 1인 2역과 미 해군 함대를 침몰시키고 섬을 침공하려는 일본군을 조종하는 1인 2조의 게임이다.
미국이 이 전투에서 엄청난 역경에 직면했지만, 그들에게는 한가지 중요한 이점이 있다; 그들은 일본의 라디오 코드를 깼다. 그들은 일본군의 위치와 구성을 알고 있지만, 미군 함대의 정확한 위치와 구성은 일본인들에게 알려져 있지 않다. 일본은 먼저 미 함대를 찾아야 공격할 수 있고 동시에 미 항공기의 불가피한 반격으로부터 자국 항공모함을 보호할 수 있다.
미국이 결정적인 승리를 거두려면 일본 항공모함 5척 중 4척을 침몰시켜 실전 승패에 걸맞게 해야 한다. 3척의 일본 항공모함이나 4척의 수도선(항모와 전함)을 침몰시키는 것은 미국에 큰 승리를 안겨줄 것이다. 일본군은 3척의 미 항공모함 중 2척을 침몰시키고 미드웨이 공군기지를 파괴해 남은 미군 함정을 퇴각시키면 대승을 거두고, 상륙해 섬과 태평양 전역을 장악하는 미드웨이 공군기지를 파괴하면 대승을 거둘 수 있다. 대신, 게임의 각 유닛에는 승리 포인트 값이 주어집니다. 원하는 게임 길이에 따라 최대 10점 또는 12점(권장)까지 게임을 진행할 수 있습니다. 양쪽이 같은 턴에서 필요한 점수를 얻으면 더 많은 점수를 얻은 쪽이 승리한다.
게임의 대상
미드웨이 전투는 미드웨이 섬을 방어하는 미군을 조종하는 1인 2역과 미 해군 함대를 침몰시키고 섬을 침공하려는 일본군을 조종하는 1인 2조의 게임이다.
미국이 이 전투에서 엄청난 역경에 직면했지만, 그들에게는 한가지 중요한 이점이 있다; 그들은 일본의 라디오 코드를 깼다. 그들은 일본군의 위치와 구성을 알고 있지만, 미군 함대의 정확한 위치와 구성은 일본인들에게 알려져 있지 않다. 일본은 먼저 미 함대를 찾아야 공격할 수 있고 동시에 미 항공기의 불가피한 반격으로부터 자국 항공모함을 보호할 수 있다.
미국이 결정적인 승리를 거두려면 일본 항공모함 5척 중 4척을 침몰시켜 실전 승패에 걸맞게 해야 한다. 3척의 일본 항공모함이나 4척의 수도선(항모와 전함)을 침몰시키는 것은 미국에 큰 승리를 안겨줄 것이다. 일본군은 3척의 미 항공모함 중 2척을 침몰시키고 미드웨이 공군기지를 파괴해 남은 미군 함정을 퇴각시키면 대승을 거두고, 상륙해 섬과 태평양 전역을 장악하는 미드웨이 공군기지를 파괴하면 대승을 거둘 수 있다. 대신, 게임의 각 유닛에는 승리 포인트 값이 주어집니다. 원하는 게임 길이에 따라 최대 10점 또는 12점(권장)까지 게임을 진행할 수 있습니다. 양쪽이 같은 턴에서 필요한 점수를 얻으면 더 많은 점수를 얻은 쪽이 승리한다.
Attempting to make a second crippling strike against the U.S. Navy, the Japanese formulated a plan to draw the enemy out into a vulnerable position. Turning their attention to the small island of Midway, Yamamoto's primary strategic goal was the elimination of America's carrier forces, which he perceived as the principal threat to the overall Pacific campaign. Armed with less-than-full-strength carriers, Admiral Nagumo sought to destroy the U.S. Navy’s counterparts commanded by Admiral Fletcher. The Battle of Midway begins with Japanese aircraft poised to demolish the airfield on Midway Island. The Japanese carrier fleet has just moved within range to retrieve the aircraft after their attack, presuming the U.S. fleet is nearby. Knowing the Japanese fleets are within attack range, the U.S. has launched aircraft from Midway to deliver a counterstrike while maneuvering its fleet to launch an all-out air assault against the enemy flattops.
OBJECT OF THE GAME
The Battle of Midway is a two-player game with one player controlling the U.S. forces defending Midway Island and the other player controlling the Japanese forces attempting to sink the U.S. fleet and invade the island.
While the U.S. faces grim odds in this battle, they have one major advantage – they have broken the Japanese radio code. They know the location and makeup of the Japanese forces; while the exact location and makeup of the U.S. fleet is unknown to the Japanese. The Japanese must first find the U.S. fleet before they can attack it, while simultaneously protecting their carriers from the inevitable counter-attack by U.S. aircraft.
For the U.S. to achieve a decisive victory they must sink 4 of the 5 Japanese carriers, matching the success of the real battle. Sinking 3 Japanese carriers or any combination of 4 capital ships (carriers and battleships) will give the U.S. a major victory. The Japanese will achieve a major victory if they sink 2 of the 3 U.S. carriers and destroy the airbase at Midway, forcing the remaining U.S. ships to retreat; and a decisive victory if they sink all 3 U.S. carriers and destroy the airbase at Midway, which paves the way to land the troops and take control of the island and the Pacific theatre. Alternatively, each unit in the game has been given a Victory Point value. The game can be played to 10 or 12 Victory Points (recommended), depending on the length of game you want. If both sides achieve the required points in the same turn, the side with more points wins the battle.
OBJECT OF THE GAME
The Battle of Midway is a two-player game with one player controlling the U.S. forces defending Midway Island and the other player controlling the Japanese forces attempting to sink the U.S. fleet and invade the island.
While the U.S. faces grim odds in this battle, they have one major advantage – they have broken the Japanese radio code. They know the location and makeup of the Japanese forces; while the exact location and makeup of the U.S. fleet is unknown to the Japanese. The Japanese must first find the U.S. fleet before they can attack it, while simultaneously protecting their carriers from the inevitable counter-attack by U.S. aircraft.
For the U.S. to achieve a decisive victory they must sink 4 of the 5 Japanese carriers, matching the success of the real battle. Sinking 3 Japanese carriers or any combination of 4 capital ships (carriers and battleships) will give the U.S. a major victory. The Japanese will achieve a major victory if they sink 2 of the 3 U.S. carriers and destroy the airbase at Midway, forcing the remaining U.S. ships to retreat; and a decisive victory if they sink all 3 U.S. carriers and destroy the airbase at Midway, which paves the way to land the troops and take control of the island and the Pacific theatre. Alternatively, each unit in the game has been given a Victory Point value. The game can be played to 10 or 12 Victory Points (recommended), depending on the length of game you want. If both sides achieve the required points in the same turn, the side with more points wins the battle.
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