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BGG랭킹
BGG전체 : 6785
ABSTRACTS : 318
STRATEGY : 2147 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Alban Viard
-
아티스트
Sampo Sikiö, Alban Viard
-
인원
게임 소개
마을 회관에서 플레이어들은 도시와 특히 마을 회관을 건설한다. 그들은 개인 보드에 큐브를 추가하고 가장 많은 승점을 얻기 위해 그것들을 최대한 잘 배열하려고 노력합니다. 각 큐브는 서로 다른 유형의 모듈을 나타냅니다. 경기 중에 아파트, 상점, 사무실, 발전기, 승강기, 주차장, 마을회관을 건설하고 쌓을 수 있다. 각 모듈은 인접한 땅과 바로 아래 또는 위의 정육면체에 영향을 미칩니다.
각 라운드에서 플레이어는 랜덤하지 않은 메커니즘을 통해 서로 다른 색의 큐브 두 개를 얻어 게임 보드에 만든 다음 최종적으로 쌓아서 규칙에 따라 타워를 만든다. 만약 선수들이 그들의 일을 잘 해냈다면, 일부 모듈들은 3차원에서 더 커지면서 진화할 수 있을 것이다. 마지막 단계는 선수들이 전기를 공급받으면 가게와 주차장에서 돈을 버는 소득 단계다.
도시가 크고 높을수록 플레이어들은 10라운드 동안 지속되는 게임이 끝날 때 더 많은 승점을 얻게 되지만, 더 효율적으로 만들기 위해 모든 아파트, 상점, 승강기에 전기를 공급하는 것을 잊지 마십시오.
타운 센터는 디자이너 알반 비어드의 "스몰 시티" 3부작 중 두 번째 타이틀이며, 카드 시티가 첫 번째 타이틀이다.
각 라운드에서 플레이어는 랜덤하지 않은 메커니즘을 통해 서로 다른 색의 큐브 두 개를 얻어 게임 보드에 만든 다음 최종적으로 쌓아서 규칙에 따라 타워를 만든다. 만약 선수들이 그들의 일을 잘 해냈다면, 일부 모듈들은 3차원에서 더 커지면서 진화할 수 있을 것이다. 마지막 단계는 선수들이 전기를 공급받으면 가게와 주차장에서 돈을 버는 소득 단계다.
도시가 크고 높을수록 플레이어들은 10라운드 동안 지속되는 게임이 끝날 때 더 많은 승점을 얻게 되지만, 더 효율적으로 만들기 위해 모든 아파트, 상점, 승강기에 전기를 공급하는 것을 잊지 마십시오.
타운 센터는 디자이너 알반 비어드의 "스몰 시티" 3부작 중 두 번째 타이틀이며, 카드 시티가 첫 번째 타이틀이다.
In Town Center, players build a city – in particular, the town center. They add cubes on their personal board and try to arrange them as best as possible in order to score the most victory points. Each cube represents a different type of module. Flats, shops, offices, generators, lifts, car parks, town hall can be built and stacked during the course of the game. Each module generates influence on adjacent land and on cubes directly below or above.
Each round, players will gain two cubes of different colors through a non-random mechanism, build them on their game board, then eventually stack them in order to make towers according to the building rules. If the players have done their job well, some modules will be able to evolve, becoming bigger in three dimensions. The last phase is an income phase in which players gain money from the shops and parking lots if they are supplied with electricity.
The bigger and higher your city is, the more victory points players will have at the end of the game, which lasts ten rounds – but do not forget to provide electricity to all your flats, shops, and lifts to make them more efficient.
Town Center is the second title in designer Alban Viard's "Small City" trilogy, Card City being the first.
Each round, players will gain two cubes of different colors through a non-random mechanism, build them on their game board, then eventually stack them in order to make towers according to the building rules. If the players have done their job well, some modules will be able to evolve, becoming bigger in three dimensions. The last phase is an income phase in which players gain money from the shops and parking lots if they are supplied with electricity.
The bigger and higher your city is, the more victory points players will have at the end of the game, which lasts ten rounds – but do not forget to provide electricity to all your flats, shops, and lifts to make them more efficient.
Town Center is the second title in designer Alban Viard's "Small City" trilogy, Card City being the first.
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