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BGG랭킹
BGG전체 : 2707
THEMATIC : 477
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.61 / 5
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디자이너
Dan Raspler, Al Rose
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아티스트
William Bricker, Carmen Cerra
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인원
게임 소개
네미시스의 위협이 있기 훨씬 전에, 워프 드라이브의 위험이나 우리만의 우주 아카데미가 설립되기 전에, 인류는 우주 탐험의 황금기를 경험했다. 번영하는 달 식민지의 풍부한 광물은 지구 시민들이 우주에서 그들의 부를 찾도록 영감을 주었다. 보잘것없는 로켓들은 자원을 찾기 위해 태양계의 가장 먼 곳을 탐사했고, 용감한 식민지 주민들은 그들이 생존할 수 있는 곳이면 어디든 집을 지었다. 개척자의 삶은 힘들었지만, 그 행성과 소행성에서 일하고 가족을 키운 남녀들은 자랑스러운 점이 많았다.
그러자 국경의 납치와 불가사의한 생물체 목격에 대한 소문이 속삭이기 시작했다. 비밀의 침입이 폭로될 때쯤, 외계인들은 사방에 있었다. 가족들은 별에서 온 노예들에게 빼앗겼고, 평화를 사랑하는 생존자들은 무장을 하고 싸울 수밖에 없었다. 외계인 공격을 막기 위해 싸워라! 무기력한 납북자들을 해방시키기 위해 싸워라! 침략자들을 우주로 내던지고 인류를 위협할 그들의 힘을 영원히 끝내기 위해 싸운다!
그리하여 용감하고 진심 어린 여성과 남성들로 구성된 조직인 로켓 순찰대 &NDASH가 탄생했다.
우주 생도: Away Missions는 공상과학소설의 황금시대를 배경으로 하는 1-6명의 플레이어를 위한 협동적인 시나리오 기반의 전술 액션 게임이다. 이 게임은 스트롱홀드 게임즈의 협동/팀 우주 테마 게임의 우주 생도 프랜차이즈 중 세 번째 독립형 타이틀로, 플레이어는 UFO를 탐험하고, 외계인 기술을 습득하고, 적대적인 외계인과 싸우는 모험적인 인간 우주인의 역할을 맡는다.
매 회마다, 우주인들은 원자 소총을 발사하고, 이국적인 장비를 분석하거나, 악의적인 Brain-in-a-Jar를 제압하는 것과 같은 활동에 소비할 세 가지 행동 지점을 갖는다. 우주인들이 임무를 마치면, 외계인들은 간단한 움직임과 전투 프로토콜을 따르며 차례대로 움직인다; 7가지 유형의 적대적인 외계인들은 혐오스러운 마음 거머리에서 미쳐가는 타이타닉 보초병까지 플레이어들을 위협한다.
우주 생도: 어웨이 미션에는 캠페인 스토리로 연결된 20개의 시나리오가 포함되어 있습니다. 각각의 임무는 비행접시, 로켓선, 우주정거장 등을 형성하도록 배열된 육각형 지도 타일과 함께 다른 우주선에 있는 외계인들의 다른 조합을 특징으로 한다. 우주인들이 작은 녹색 인간들의 가차없는 무리를 극복하기를 바란다면 협력과 전술 계획, 그리고 좋은 주사위는 필수적이다.
그러자 국경의 납치와 불가사의한 생물체 목격에 대한 소문이 속삭이기 시작했다. 비밀의 침입이 폭로될 때쯤, 외계인들은 사방에 있었다. 가족들은 별에서 온 노예들에게 빼앗겼고, 평화를 사랑하는 생존자들은 무장을 하고 싸울 수밖에 없었다. 외계인 공격을 막기 위해 싸워라! 무기력한 납북자들을 해방시키기 위해 싸워라! 침략자들을 우주로 내던지고 인류를 위협할 그들의 힘을 영원히 끝내기 위해 싸운다!
그리하여 용감하고 진심 어린 여성과 남성들로 구성된 조직인 로켓 순찰대 &NDASH가 탄생했다.
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매 회마다, 우주인들은 원자 소총을 발사하고, 이국적인 장비를 분석하거나, 악의적인 Brain-in-a-Jar를 제압하는 것과 같은 활동에 소비할 세 가지 행동 지점을 갖는다. 우주인들이 임무를 마치면, 외계인들은 간단한 움직임과 전투 프로토콜을 따르며 차례대로 움직인다; 7가지 유형의 적대적인 외계인들은 혐오스러운 마음 거머리에서 미쳐가는 타이타닉 보초병까지 플레이어들을 위협한다.
우주 생도: 어웨이 미션에는 캠페인 스토리로 연결된 20개의 시나리오가 포함되어 있습니다. 각각의 임무는 비행접시, 로켓선, 우주정거장 등을 형성하도록 배열된 육각형 지도 타일과 함께 다른 우주선에 있는 외계인들의 다른 조합을 특징으로 한다. 우주인들이 작은 녹색 인간들의 가차없는 무리를 극복하기를 바란다면 협력과 전술 계획, 그리고 좋은 주사위는 필수적이다.
Long before the threat of the Nemesis, before the perils of warp drive or the founding of our own Space Academy, humanity experienced a Golden Age of space exploration. The mineral riches of the thriving Moon colony inspired legions of hearty Earth citizens to seek their fortunes in space. Humble rockets probed the farthest reaches of the solar system in an eager quest for resources, and brave colonists forged homes wherever they could survive. Pioneer life was hard, but the men and women who worked and raised their families on those planets and asteroids had much to be proud of.
Then the rumors began — whispered tales of frontier abductions and sightings of mysterious creatures. By the time the secret invasion was exposed, the aliens were everywhere. Families had been stolen away by slavers from the stars, and the peace-loving survivors had no choice but to arm themselves and fight. Fight to stop the alien attacks! Fight to free the helpless abductees! Fight to throw the aggressors back into space and end forever their power to threaten humanity!
Thus was born the Rocket Patrol – an organization of brave and hearty women and men dedicated to defending humanity and taking the fight to the alien menace from the stars.
Space Cadets: Away Missions is a cooperative, scenario-based, tactical action game for 1-6 players, which is set in the Golden Age of science fiction. In this game, the third standalone title in the Space Cadets franchise of cooperative/team space-themed games from Stronghold Games, players take on the roles of adventurous human spacemen who explore UFOs, acquire Alien technology and fight hostile extraterrestrials.
Each turn, spacemen have three action points to spend on activities such as firing their atomic rifles, analyzing exotic equipment, or subduing the malicious Brain-in-a-Jar. When the spacemen are finished, the aliens take their turns by following simple movement and combat protocols; seven types of hostile aliens threaten the players, from the repulsive mind leeches to the rampaging titanic sentinels.
Space Cadets: Away Missions contains twenty scenarios linked in a campaign story. Each mission features different combinations of aliens on different spaceships, with hexagonal map tiles arranged to form flying saucers, rocket ships, space stations, etc. Cooperation, tactical planning and good dice are essential if the spacemen hope to overcome the relentless horde of little green men.
Then the rumors began — whispered tales of frontier abductions and sightings of mysterious creatures. By the time the secret invasion was exposed, the aliens were everywhere. Families had been stolen away by slavers from the stars, and the peace-loving survivors had no choice but to arm themselves and fight. Fight to stop the alien attacks! Fight to free the helpless abductees! Fight to throw the aggressors back into space and end forever their power to threaten humanity!
Thus was born the Rocket Patrol – an organization of brave and hearty women and men dedicated to defending humanity and taking the fight to the alien menace from the stars.
Space Cadets: Away Missions is a cooperative, scenario-based, tactical action game for 1-6 players, which is set in the Golden Age of science fiction. In this game, the third standalone title in the Space Cadets franchise of cooperative/team space-themed games from Stronghold Games, players take on the roles of adventurous human spacemen who explore UFOs, acquire Alien technology and fight hostile extraterrestrials.
Each turn, spacemen have three action points to spend on activities such as firing their atomic rifles, analyzing exotic equipment, or subduing the malicious Brain-in-a-Jar. When the spacemen are finished, the aliens take their turns by following simple movement and combat protocols; seven types of hostile aliens threaten the players, from the repulsive mind leeches to the rampaging titanic sentinels.
Space Cadets: Away Missions contains twenty scenarios linked in a campaign story. Each mission features different combinations of aliens on different spaceships, with hexagonal map tiles arranged to form flying saucers, rocket ships, space stations, etc. Cooperation, tactical planning and good dice are essential if the spacemen hope to overcome the relentless horde of little green men.
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