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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Anne Brown, J. Robert King, James M. Ward
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아티스트
John Stanko
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인원
게임 소개
공중 드래곤 전투 게임! 드래곤을 사용하여 3-D 공중 액션으로 다른 사람과 싸워보세요. 두 명에서 열 명의 플레이어가 참여할 수 있습니다.
그 게임은 떠다니는 성을 둘러싼 공중에서 일어납니다. 5마리의 용으로 이루어진 팀이 떠다니는 성과 그 안에 있는 거대한 보물을 누가 차지할지 결정하기 위해 전투를 벌인다.
기본 게임은 각 드래곤의 플레이어가 주도권을 위해 d10을 굴리는 것으로 시작합니다. 제일 높은 게 먼저고, 동점이 먼저야
움직임이 시작되고, 각 용이 18인치를 움직일 수 있으며, 마음대로 구부리거나 회전할 수 있다. 마주보는 것은 고려되지 않습니다.
움직인 후, 각 드래곤은 숨쉬는 무기 또는 근거리 공격을 하거나 방어할 수 있다.
호흡기로 공격하는 것은 사거리가 9인치이며, 자동으로 사정거리 내에 있는 목표물을 타격합니다. 대상은 1d8x10의 마력을 가지며, 절반의 데미지를 절약할 수 있습니다(모든 드래곤 통계는 포함된 상태 시트에 나열되어 있음). 호흡무기는 게임당 드래곤당 3번 사용할 수 있다.
근거리 공격을 위해서는 드래곤이 기지 내에 있어야 합니다. 드래곤이 d20을 굴려 6개 이상을 명중시킵니다. 대상 hp에 대한 데미지가 기록됩니다.
드래곤이 범위를 벗어나면 방어할 수 있으며, 공격 범위에 들어오는 드래곤은 다른 드래곤의 차례에도 공격할 수 있습니다(적 드래곤이 범위 내로 이동할 때 반격할 때 사용).
드래곤은 HP가 0으로 떨어지면 패배합니다. 먼저 상대방을 파괴하는 팀이 승리합니다.
고급 규칙은 용의 개인화, 나이 범주, 뚜렷한 호흡 무기 유형, 더 나은 Thac0 또는 ht 포인트, 면역력, 라이더 등을 허용한다.
그 게임은 떠다니는 성을 둘러싼 공중에서 일어납니다. 5마리의 용으로 이루어진 팀이 떠다니는 성과 그 안에 있는 거대한 보물을 누가 차지할지 결정하기 위해 전투를 벌인다.
기본 게임은 각 드래곤의 플레이어가 주도권을 위해 d10을 굴리는 것으로 시작합니다. 제일 높은 게 먼저고, 동점이 먼저야
움직임이 시작되고, 각 용이 18인치를 움직일 수 있으며, 마음대로 구부리거나 회전할 수 있다. 마주보는 것은 고려되지 않습니다.
움직인 후, 각 드래곤은 숨쉬는 무기 또는 근거리 공격을 하거나 방어할 수 있다.
호흡기로 공격하는 것은 사거리가 9인치이며, 자동으로 사정거리 내에 있는 목표물을 타격합니다. 대상은 1d8x10의 마력을 가지며, 절반의 데미지를 절약할 수 있습니다(모든 드래곤 통계는 포함된 상태 시트에 나열되어 있음). 호흡무기는 게임당 드래곤당 3번 사용할 수 있다.
근거리 공격을 위해서는 드래곤이 기지 내에 있어야 합니다. 드래곤이 d20을 굴려 6개 이상을 명중시킵니다. 대상 hp에 대한 데미지가 기록됩니다.
드래곤이 범위를 벗어나면 방어할 수 있으며, 공격 범위에 들어오는 드래곤은 다른 드래곤의 차례에도 공격할 수 있습니다(적 드래곤이 범위 내로 이동할 때 반격할 때 사용).
드래곤은 HP가 0으로 떨어지면 패배합니다. 먼저 상대방을 파괴하는 팀이 승리합니다.
고급 규칙은 용의 개인화, 나이 범주, 뚜렷한 호흡 무기 유형, 더 나은 Thac0 또는 ht 포인트, 면역력, 라이더 등을 허용한다.
A Game of aerial Dragon Combat! Use your dragon to fight others in 3-D aerial action. Anywhere from two to ten players can engage.
The game takes place in the air surrounding a floating castle. Teams of 5 dragons each (chromatic on one side, metallic on the other) square off in battle to decide who takes possession of the floating Castle and the immense treasure within!
The basic game starts with each dragon's player rolling a d10 for initiative. Highest roll goes first, ties roll-off.
Movement then commences, allowing each dragon to move 18 inches, curving or turning at will. Facing is not taken into account.
After movement, each dragon may attack (either with breath weapons or by melee if in range) or defend.
Attacking with breath weapons have a 9 inch range, and automatically hits any target within range. The target takes the 1d8x10 hp, and may save for half damage (all of the dragon stats are listed on a stat sheet that was included). Breath weapons may be used three times per dragon per game.
For melee attacks, the dragon must be within base contact. The dragon rolls a d20, and hits on a six or better. damage is recorded against the targets hp.
If a dragon is out of range, it may Defend, allowing it to strike any dragon that comes into attack range, even on another dragon's turn (used to counterstrike when an enemy dragon moves into range).
Dragons are defeated when their HP are reduced to zero. The first team to destroy the other, wins.
Advanced rules allow for dragon individualization, age categories, distinct breath weapon types, better Thac0 or ht points, immunities, riders, etc.
The game takes place in the air surrounding a floating castle. Teams of 5 dragons each (chromatic on one side, metallic on the other) square off in battle to decide who takes possession of the floating Castle and the immense treasure within!
The basic game starts with each dragon's player rolling a d10 for initiative. Highest roll goes first, ties roll-off.
Movement then commences, allowing each dragon to move 18 inches, curving or turning at will. Facing is not taken into account.
After movement, each dragon may attack (either with breath weapons or by melee if in range) or defend.
Attacking with breath weapons have a 9 inch range, and automatically hits any target within range. The target takes the 1d8x10 hp, and may save for half damage (all of the dragon stats are listed on a stat sheet that was included). Breath weapons may be used three times per dragon per game.
For melee attacks, the dragon must be within base contact. The dragon rolls a d20, and hits on a six or better. damage is recorded against the targets hp.
If a dragon is out of range, it may Defend, allowing it to strike any dragon that comes into attack range, even on another dragon's turn (used to counterstrike when an enemy dragon moves into range).
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