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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nigel Atkinson, Andy Cooper
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아티스트
Andy Cooper
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인원
게임 소개
엠파이어 오브 더 데드(Empire of the Dead)는 28mm 미니어처 모델을 사용하여 각 플레이어 밴드를 나타내는 테이블 상판 교전 게임이다.
게임은 스팀펑크 빅토리아 제국이 세계를 지배하는 시대를 배경으로 한다. 놀라운 발견에 힘입은 제국이지 지옥으로 알려지게 된 광물. 그러나 모든 것이 좋지 않다. 우리의 가장 깊은 악몽에서 오는 어두운 그림자가 런던의 스모그 거리를 뒤덮고 있다. 패배에서 고대의 악이 생겨나고 있다.
플레이어는 4개의 선발 파벌 중에서 선택하여 확장하거나 추가할 수 있다. 각 경기는 여러 차례에 걸쳐 진행되며, 각 턴은 4단계로 구성된다.
유지보수 단계에서 플레이어는 특정 시나리오에 의해 정의된 승리 조건을 확인하고 이전 턴의 결과에 의해 발생한 문제를 해결합니다(예: 상처 회복을 위해 주사위 굴리기).
초기 단계에서 플레이어는 먼저 캐릭터를 활성화할 사람을 결정하기 위해 주사위를 굴린다.
활성화 단계에서 플레이어는 한 번에 한 모델씩 자신의 파벌을 활성화시켜 적 모델을 이동, 사격, 공격한다. 일단 첫 번째 선수가 그의 모든 모델을 활성화 시키면, 두 번째 선수도 그렇게 한다.
마지막으로, 모든 근접 전투 사건은 전투 단계에서 해결됩니다.
캠페인 규칙을 쉽게 따르고 풍부한 배경은 게이머들이 파벌을 형성하고 자신의 목표를 달성할 수 있는 무한한 가능성을 만들어낸다. 각 파벌은 전투마다 성장하며 힘들게 얻은 동전을 새로운 무기, 기술, 특성 향상에 사용할 수 있다.
게임은 스팀펑크 빅토리아 제국이 세계를 지배하는 시대를 배경으로 한다. 놀라운 발견에 힘입은 제국이지 지옥으로 알려지게 된 광물. 그러나 모든 것이 좋지 않다. 우리의 가장 깊은 악몽에서 오는 어두운 그림자가 런던의 스모그 거리를 뒤덮고 있다. 패배에서 고대의 악이 생겨나고 있다.
플레이어는 4개의 선발 파벌 중에서 선택하여 확장하거나 추가할 수 있다. 각 경기는 여러 차례에 걸쳐 진행되며, 각 턴은 4단계로 구성된다.
유지보수 단계에서 플레이어는 특정 시나리오에 의해 정의된 승리 조건을 확인하고 이전 턴의 결과에 의해 발생한 문제를 해결합니다(예: 상처 회복을 위해 주사위 굴리기).
초기 단계에서 플레이어는 먼저 캐릭터를 활성화할 사람을 결정하기 위해 주사위를 굴린다.
활성화 단계에서 플레이어는 한 번에 한 모델씩 자신의 파벌을 활성화시켜 적 모델을 이동, 사격, 공격한다. 일단 첫 번째 선수가 그의 모든 모델을 활성화 시키면, 두 번째 선수도 그렇게 한다.
마지막으로, 모든 근접 전투 사건은 전투 단계에서 해결됩니다.
캠페인 규칙을 쉽게 따르고 풍부한 배경은 게이머들이 파벌을 형성하고 자신의 목표를 달성할 수 있는 무한한 가능성을 만들어낸다. 각 파벌은 전투마다 성장하며 힘들게 얻은 동전을 새로운 무기, 기술, 특성 향상에 사용할 수 있다.
Empire of the Dead is a tabletop skirmish game for two or more players, using 28 mm miniature models to represent each players band of characters.
The game is set in an age where a steampunk victorian empire rules the world. An empire fueled by an extraordinary discovery. The mineral that has become known as infernium. But all is not well, dark shadows from our deepest nightmares stalk the smog shrouded streets of London. An ancient evil is rising from defeat.
Players choose from 4 starter factions which they can expand and add to from a range of special character models. Each game is played over several turns, each turn consisting of four distinct phases.
During the maintenance phase players check for victory conditions defined by the specific scenario being played and resolves any issues created by the results of the previous turn, for example take dice rolls for wound recovery.
During the initiative phase players roll dice for initiative to determine who will activate its characters first.
During the activation phase the players activate their faction, one model at a time, moving, shooting and assaulting enemy models. Once the first player has activated all his models, the second player does likewise.
Finally, all close combat events is settled during the combat phase.
The easy to follow campaign rules and rich background create endless possibilities for gamers to build faction and achieve their own aims. Factions grow with each battle and may spend their hard-earned coins on new weapons, skills and attribute improvements.
The game is set in an age where a steampunk victorian empire rules the world. An empire fueled by an extraordinary discovery. The mineral that has become known as infernium. But all is not well, dark shadows from our deepest nightmares stalk the smog shrouded streets of London. An ancient evil is rising from defeat.
Players choose from 4 starter factions which they can expand and add to from a range of special character models. Each game is played over several turns, each turn consisting of four distinct phases.
During the maintenance phase players check for victory conditions defined by the specific scenario being played and resolves any issues created by the results of the previous turn, for example take dice rolls for wound recovery.
During the initiative phase players roll dice for initiative to determine who will activate its characters first.
During the activation phase the players activate their faction, one model at a time, moving, shooting and assaulting enemy models. Once the first player has activated all his models, the second player does likewise.
Finally, all close combat events is settled during the combat phase.
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