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BGG랭킹
BGG전체 : 26455
STRATEGY : 2945
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.06 / 5
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디자이너
Elad Goldsteen
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아티스트
Antonis Papantoniou
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인원
게임 소개
카레즈는 한때 티리알 왕의 왕국에서 왕관을 쓴 보석이었지만, 그가 왕국을 장악하지 못하면서 도시를 둘러싼 어둠 세력의 손에 폐허가 되었다. 이제 왕은 죽었고 그의 후계자인 티리알 2세는 무너진 도시를 일으켜 세우고 성벽 안팎의 모든 적들에 맞서기 위해 그의 가장 훌륭한 영주들을 파견하기로 결정했다.
폴른 시티 오브 카레즈에서는 각 플레이어가 떠오르는 도시를 장악하려는 길드 중 하나의 영주 역할을 맡게 된다. 선수들은 어떤 위협도 물리치기 위해 탐사대를 파견함으로써 도시를 안전하게 지키는 것과 동시에 그들의 주머니를 행운으로 채우고자 하는 신흥 도시 모험가들을 끌어들이는 것 사이의 균형을 유지하기 위해 노력할 것이다.
각 8턴의 시작 단계에서 플레이어는 카레스의 여러 건물에서 시민 2명 또는 모험가 1명을 배정하고, 카레즈 근처에 숨어있는 위협을 제거하기 위해 탐사대를 보내거나, 영웅들의 파티를 강화하기 위해 새로운 장비를 구입할 수 있다. 일부 길드 하우스는 다른 하우스에 혼란을 주고 실망감을 주기 위해 그들만의 개인 던전(!)을 만들기도 한다. 모든 사람이 자신의 행동을 수행한 후, 선수들은 이러한 행동이 카레즈로의 이주에 어떤 영향을 미쳤는지 확인해야 한다.
플레이어는 다른 초기 소유물과 소유 건물에서 시작합니다. 도시를 키운다는 공동의 목표 외에도 집집마다 독특한 목표(야망)가 있어 결국 단독 우승자를 가리게 된다. 각 길드마다 야망이 있지만 모든 플레이어가 게임이 끝날 때까지 도시를 끌어올리는 데 성공해야 한다는 점에서 게임은 반협조적이다.
폴른 시티 오브 카레즈에서는 각 플레이어가 떠오르는 도시를 장악하려는 길드 중 하나의 영주 역할을 맡게 된다. 선수들은 어떤 위협도 물리치기 위해 탐사대를 파견함으로써 도시를 안전하게 지키는 것과 동시에 그들의 주머니를 행운으로 채우고자 하는 신흥 도시 모험가들을 끌어들이는 것 사이의 균형을 유지하기 위해 노력할 것이다.
각 8턴의 시작 단계에서 플레이어는 카레스의 여러 건물에서 시민 2명 또는 모험가 1명을 배정하고, 카레즈 근처에 숨어있는 위협을 제거하기 위해 탐사대를 보내거나, 영웅들의 파티를 강화하기 위해 새로운 장비를 구입할 수 있다. 일부 길드 하우스는 다른 하우스에 혼란을 주고 실망감을 주기 위해 그들만의 개인 던전(!)을 만들기도 한다. 모든 사람이 자신의 행동을 수행한 후, 선수들은 이러한 행동이 카레즈로의 이주에 어떤 영향을 미쳤는지 확인해야 한다.
플레이어는 다른 초기 소유물과 소유 건물에서 시작합니다. 도시를 키운다는 공동의 목표 외에도 집집마다 독특한 목표(야망)가 있어 결국 단독 우승자를 가리게 된다. 각 길드마다 야망이 있지만 모든 플레이어가 게임이 끝날 때까지 도시를 끌어올리는 데 성공해야 한다는 점에서 게임은 반협조적이다.
The city of Karez was once the crowned jewel in the vast kingdom of King Tyrial, but as he lost grasp on his kingdom, the city fell to ruins at the hands of the dark forces surrounding it. Now the king has died, and his heir, King Tyrial II, has decided to dispatch his finest lords to raise the fallen city and stand ground against all its enemies, within and outside the city walls.
In Fallen City of Karez, each player will take the role of a lord of one of the guilds who seek to tighten their grasp on the rising city. The players will strive to maintain a balance between keeping the city safe for its citizens by sending exploration parties to defeat any threats, and at the same time attracting to the emerging city new adventurers wishing to fill their pockets with fortunes and their names with glory.
In the action phase at the start of each of the eight turns, players can assign two citizens or one adventurer to act on their behalf in the various buildings of Karez, send an exploration party to remove any threats that lurk near Karez, or buy new equipment to reinforce their parties of heroes. Some guild houses may choose to erect their own private Dungeons (!) in an attempt to inflict havoc and dismay on the other houses. After everyone performs their actions, the players must check how these actions affected migration to Karez; the results of this phase will reflect on the growth of Karez towards a city state, which is the common aspiration of all players.
Players start with different initial possessions and owned buildings. In addition to the common goal of raising the city, each house also has some unique goals (ambitions), which will eventually determine the sole winner. That said, the game is semi-cooperative in that while each guild has its own ambitions, all players must succeed in raising the city by the end of the game or else everyone loses.
In Fallen City of Karez, each player will take the role of a lord of one of the guilds who seek to tighten their grasp on the rising city. The players will strive to maintain a balance between keeping the city safe for its citizens by sending exploration parties to defeat any threats, and at the same time attracting to the emerging city new adventurers wishing to fill their pockets with fortunes and their names with glory.
In the action phase at the start of each of the eight turns, players can assign two citizens or one adventurer to act on their behalf in the various buildings of Karez, send an exploration party to remove any threats that lurk near Karez, or buy new equipment to reinforce their parties of heroes. Some guild houses may choose to erect their own private Dungeons (!) in an attempt to inflict havoc and dismay on the other houses. After everyone performs their actions, the players must check how these actions affected migration to Karez; the results of this phase will reflect on the growth of Karez towards a city state, which is the common aspiration of all players.
Players start with different initial possessions and owned buildings. In addition to the common goal of raising the city, each house also has some unique goals (ambitions), which will eventually determine the sole winner. That said, the game is semi-cooperative in that while each guild has its own ambitions, all players must succeed in raising the city by the end of the game or else everyone loses.
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