-
BGG랭킹
BGG전체 : 3976
WARGAMES : 251
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.90 / 5
-
디자이너
Mark Simonitch
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
France '40은 두 개의 분리된 게임 - 낫 컷과 다이너모를 포함한다. 두 게임 모두 동일한 규칙을 사용하고 많은 게임 조각을 공유하지만 각각 별도의 풀사이즈 맵을 가지고 있다.
낫 컷: 해협으로 가는 구데리안의 드라이브
이 게임은 1940년 5월 독일군이 뫼즈 강의 프랑스 전선을 돌파하고 아브빌의 바다로 돌진하는 중요한 한 주를 다룬다. 경기는 케이스 옐로우 셋째 날인 5월 13일부터 시작됩니다. 6개의 기갑사단이 아르덴 강을 통과하여 현재 뫼즈강에 있다. 프랑스와 영국은 벨기에를 통해 다일 선에 도달하고 젬블루 갭을 커버하기 위해 질주했다. 무대가 준비됐어요. 독일군이 뫼즈 강을 건널 수 있을까? 그리고 만약 그들이 할 수 있다면, 교두보를 벗어나 북쪽과 남쪽에서 밀려오는 연합군의 지원군으로부터 위협을 받으면서 지도를 건너 진격할 수 있을까?
다이나모: 승리로 후퇴
이 게임은 영국의 됭케르크 철수와 철수를 다룬다. 경기는 영국이 B.E.F.가 그들의 공급기지로부터 차단될 위험에 처해 있다고 결정한 5월 24일부터 시작되며 가장 좋은 선택은 됭케르크 해안으로 향하는 것이다. 그러나 독일 기갑사단은 영국군보다 됭케르크에 더 가깝다. 영국군이 독일군보다 먼저 해안에 도착할 수 있을까? 그들이 대피하는 동안 8일 동안 됭케르크 주변을 지킬 수 있을까?
두 게임의 규칙은 갑옷, 공중 지원, 사기를 강조한다. 특별 규칙은 다음과 같습니다. 연합군 중전차, 드골, 롬멜, 히틀러 정지 명령, 프랑스군 사령부 마비. 참고로 두 맵은 선수들이 5월 13일부터 6월 3일까지 전 기간을 공부할 수 있도록 연동될 수 있지만, 복합 경기 시나리오는 없다.
시간 척도: 1회전당 1일
지도 눈금: 16진수당 4마일
부대 규모: 사단, 여단, 연대 및 대대
구성 요소:
종이 지도 2개
카운터시트 2개
규칙집
플레이어 지원 카드 4개
6면 주사위 2개
디자이너: 마크 시모니치
MAP ART: 마크 시모니치
카운터: 아트 마크 시모니치
France '40은 두 개의 분리된 게임 - 낫 컷과 다이너모를 포함한다. 두 게임 모두 동일한 규칙을 사용하고 많은 게임 조각을 공유하지만 각각 별도의 풀사이즈 맵을 가지고 있다.
낫 컷: 해협으로 가는 구데리안의 드라이브
이 게임은 1940년 5월 독일군이 뫼즈 강의 프랑스 전선을 돌파하고 아브빌의 바다로 돌진하는 중요한 한 주를 다룬다. 경기는 케이스 옐로우 셋째 날인 5월 13일부터 시작됩니다. 6개의 기갑사단이 아르덴 강을 통과하여 현재 뫼즈강에 있다. 프랑스와 영국은 벨기에를 통해 다일 선에 도달하고 젬블루 갭을 커버하기 위해 질주했다. 무대가 준비됐어요. 독일군이 뫼즈 강을 건널 수 있을까? 그리고 만약 그들이 할 수 있다면, 교두보를 벗어나 북쪽과 남쪽에서 밀려오는 연합군의 지원군으로부터 위협을 받으면서 지도를 건너 진격할 수 있을까?
다이나모: 승리로 후퇴
이 게임은 영국의 됭케르크 철수와 철수를 다룬다. 경기는 영국이 B.E.F.가 그들의 공급기지로부터 차단될 위험에 처해 있다고 결정한 5월 24일부터 시작되며 가장 좋은 선택은 됭케르크 해안으로 향하는 것이다. 그러나 독일 기갑사단은 영국군보다 됭케르크에 더 가깝다. 영국군이 독일군보다 먼저 해안에 도착할 수 있을까? 그들이 대피하는 동안 8일 동안 됭케르크 주변을 지킬 수 있을까?
두 게임의 규칙은 갑옷, 공중 지원, 사기를 강조한다. 특별 규칙은 다음과 같습니다. 연합군 중전차, 드골, 롬멜, 히틀러 정지 명령, 프랑스군 사령부 마비. 참고로 두 맵은 선수들이 5월 13일부터 6월 3일까지 전 기간을 공부할 수 있도록 연동될 수 있지만, 복합 경기 시나리오는 없다.
시간 척도: 1회전당 1일
지도 눈금: 16진수당 4마일
부대 규모: 사단, 여단, 연대 및 대대
구성 요소:
종이 지도 2개
카운터시트 2개
규칙집
플레이어 지원 카드 4개
6면 주사위 2개
디자이너: 마크 시모니치
MAP ART: 마크 시모니치
카운터: 아트 마크 시모니치
(from GMT website:)
France '40 contains two separate games - Sickle Cut and Dynamo. Both games use the same rules and share many game pieces, but each has a separate full size map.
Sickle Cut: Guderian's Drive to the Channel
This game covers the crucial week in May 1940 when the German army broke the French line on the Meuse and raced to the sea at Abbeville. The game starts on May 13th, the third day of Case Yellow. Six panzer divisions have passed through the Ardennes and are now at the Meuse River. The French and British have raced through Belgium to reach the Dyle Line and cover the Gembloux Gap. The stage is set. Can the Germans cross the Meuse in front of strong opposition? And, if they can, will they be able to break out from the bridgeheads and advance across the map while threatened by Allied reinforcements pouring in from the north and south?
Dynamo: Retreat to Victory
This game covers the British withdrawal to Dunkirk and the evacuation. The game starts on May 24th, the day the British decide that the B.E.F. is in real danger of being cut-off from their supply base and the best option is to head for the coast at Dunkirk. However, many of the German panzer divisions are closer to Dunkirk than the British. Can the British reach the coast before the Germans? Can they hold the Dunkirk perimeter for eight days while they evacuate?
The rules for both games highlight armor, air support, and morale. Special rules include: Allied Heavy Tanks, DeGaulle, Rommel, Hitler's Halt Order, and French Command Paralysis. Note that the two maps may be linked together for players to study the entire period from May 13th to June 3rd, but there is no combined game scenario.
TIME SCALE: 1 day per turn
MAP SCALE: 4 miles per hex
UNIT SCALE: Divisions, Brigades, Regiments, and Battalions
COMPONENTS:
2 paper maps
2 countersheets
Rulebook
4 Player Aid Cards
Two 6-sided dice
DESIGNER: Mark Simonitch
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER: ART Mark Simonitch
France '40 contains two separate games - Sickle Cut and Dynamo. Both games use the same rules and share many game pieces, but each has a separate full size map.
Sickle Cut: Guderian's Drive to the Channel
This game covers the crucial week in May 1940 when the German army broke the French line on the Meuse and raced to the sea at Abbeville. The game starts on May 13th, the third day of Case Yellow. Six panzer divisions have passed through the Ardennes and are now at the Meuse River. The French and British have raced through Belgium to reach the Dyle Line and cover the Gembloux Gap. The stage is set. Can the Germans cross the Meuse in front of strong opposition? And, if they can, will they be able to break out from the bridgeheads and advance across the map while threatened by Allied reinforcements pouring in from the north and south?
Dynamo: Retreat to Victory
This game covers the British withdrawal to Dunkirk and the evacuation. The game starts on May 24th, the day the British decide that the B.E.F. is in real danger of being cut-off from their supply base and the best option is to head for the coast at Dunkirk. However, many of the German panzer divisions are closer to Dunkirk than the British. Can the British reach the coast before the Germans? Can they hold the Dunkirk perimeter for eight days while they evacuate?
The rules for both games highlight armor, air support, and morale. Special rules include: Allied Heavy Tanks, DeGaulle, Rommel, Hitler's Halt Order, and French Command Paralysis. Note that the two maps may be linked together for players to study the entire period from May 13th to June 3rd, but there is no combined game scenario.
TIME SCALE: 1 day per turn
MAP SCALE: 4 miles per hex
UNIT SCALE: Divisions, Brigades, Regiments, and Battalions
COMPONENTS:
2 paper maps
2 countersheets
Rulebook
4 Player Aid Cards
Two 6-sided dice
DESIGNER: Mark Simonitch
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER: ART Mark Simonitch
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
642
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
470
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
404
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
374
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18