-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Matthew Rogers
-
아티스트
-
인원
게임 소개
계몽주의 독일의 마소닉 숙소에서 벌어지는 2인용 음모 게임입니다. 일루미나티와 로지크루시아인들은 두 개의 공국에 대한 그들의 통제를 확장하려고 노력하고 있다. 각 플레이어는 두 나라 중 한 나라에서 시크릿 마스터를 조종하며 누가 현지 초보자들과 그들의 왕자님을 자신이 지지하는 비밀 파벌과 가장 효과적으로 일치시킬 수 있는지 겨룬다.프리메이슨." 발음하세요 "프라이-모-레-례&인용)
이 게임은 루니 피라미드 게임, 카드 한 벌, 주사위, 불투명 가방 등 9개의 부품들을 보관해야 한다. 시크릿 마스터(Secret Master)는 큰 불투명 피라미드(일루미나티의 경우 검은색, 로지크루시아의 경우 흰색)로, 그의 충성을 정확하게 나타내거나 그 안에 반대 정렬이 숨겨져 있을 수 있다. 푸른 피라미드는 프리메이슨을 나타내며, 그 위에 더 작은 피라미드를 쌓아올림으로써 더 높은 단계로 나아간다. 로지크루시아인이나 일루미나티에 대한 충성을 보여주기 위해 작고 검은색과 흰색의 피라미드가 높은 수준의 석공 안에 둥지를 틀었다. 노란색 및/또는 주황색 피라미드는 돈으로 사용된다.
놀이하는 동안, 숫자 카드는 Masonic 롯지를 나타내기 위해 테이블에 놓여지는 반면, 얼굴 카드는 그 나라의 통치자들을 나타낸다. 검은색 정장은 일루미나티 계열이고 빨간색 정장은 로지크루시아 계열이다. 음모행위는 지배자의 정렬을 변화시키고, 메이슨 조각을 결함시키고, 지배자가 하중을 억제하도록 영감을 줄 수 있다.
게임을 중단시키기 위해서는 일정 수준의 개발이 필요하다. 이때 진정한 정렬이 드러나고 승점이 합산된다. 명백한 승자는 실제로 패배할지도 모른다. 허풍과 속임수가 이 게임의 핵심이다.
이 게임은 루니 피라미드 게임, 카드 한 벌, 주사위, 불투명 가방 등 9개의 부품들을 보관해야 한다. 시크릿 마스터(Secret Master)는 큰 불투명 피라미드(일루미나티의 경우 검은색, 로지크루시아의 경우 흰색)로, 그의 충성을 정확하게 나타내거나 그 안에 반대 정렬이 숨겨져 있을 수 있다. 푸른 피라미드는 프리메이슨을 나타내며, 그 위에 더 작은 피라미드를 쌓아올림으로써 더 높은 단계로 나아간다. 로지크루시아인이나 일루미나티에 대한 충성을 보여주기 위해 작고 검은색과 흰색의 피라미드가 높은 수준의 석공 안에 둥지를 틀었다. 노란색 및/또는 주황색 피라미드는 돈으로 사용된다.
놀이하는 동안, 숫자 카드는 Masonic 롯지를 나타내기 위해 테이블에 놓여지는 반면, 얼굴 카드는 그 나라의 통치자들을 나타낸다. 검은색 정장은 일루미나티 계열이고 빨간색 정장은 로지크루시아 계열이다. 음모행위는 지배자의 정렬을 변화시키고, 메이슨 조각을 결함시키고, 지배자가 하중을 억제하도록 영감을 줄 수 있다.
게임을 중단시키기 위해서는 일정 수준의 개발이 필요하다. 이때 진정한 정렬이 드러나고 승점이 합산된다. 명백한 승자는 실제로 패배할지도 모른다. 허풍과 속임수가 이 게임의 핵심이다.
A two-player game of conspiracy among Masonic lodges in Enlightenment Germany. The Illuminati and the Rosicrucians are trying to extend their control over two principalities. Each player controls a Secret Master in one of the two countries, and they compete to see who can most effectively align the local initiates and their prince with the secret faction they support. (Freimaurerei is German for "Freemasonry." Pronounce it "FRY-mau-reh-rye")
The game requires nine stashes of Components: Looney Pyramid Games, a deck of playing cards, dice, and an opaque bag. The Secret Master is a large opaque pyramid (black for Illuminati or white for Rosicrucian), who may be accurately representing his allegiance, or may have the opposite alignment concealed within. Blue pyramids represent Freemasons, who are further initiated into higher degrees by having smaller pyramids stacked on top of them. Small black and white pyramids are nested inside high-degree Masons to show their allegiance to the Rosicrucians or the Illuminati. Yellow and/or orange pyramids are used as money.
During the course of play, number cards are placed on the table to represent Masonic lodges, while face cards represent the rulers of the countries. Black suits are Illuminati-allied, and red ones belong to the Rosicrucians. Intrigue actions may change the alignment of rulers, make Mason pieces defect, inspire rulers to suppress lodges, etc.
A certain level of development is needed in order to call a stop to the game. At that point, true alignments are revealed and victory points are totaled. The apparent winner may actually be defeated. Bluffing and subterfuge are key to this game.
The game requires nine stashes of Components: Looney Pyramid Games, a deck of playing cards, dice, and an opaque bag. The Secret Master is a large opaque pyramid (black for Illuminati or white for Rosicrucian), who may be accurately representing his allegiance, or may have the opposite alignment concealed within. Blue pyramids represent Freemasons, who are further initiated into higher degrees by having smaller pyramids stacked on top of them. Small black and white pyramids are nested inside high-degree Masons to show their allegiance to the Rosicrucians or the Illuminati. Yellow and/or orange pyramids are used as money.
During the course of play, number cards are placed on the table to represent Masonic lodges, while face cards represent the rulers of the countries. Black suits are Illuminati-allied, and red ones belong to the Rosicrucians. Intrigue actions may change the alignment of rulers, make Mason pieces defect, inspire rulers to suppress lodges, etc.
A certain level of development is needed in order to call a stop to the game. At that point, true alignments are revealed and victory points are totaled. The apparent winner may actually be defeated. Bluffing and subterfuge are key to this game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
499
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18