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BGG랭킹
BGG전체 : 761
STRATEGY : 458
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.45 / 5
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디자이너
Yoann Levet
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아티스트
Arnaud Demaegd
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인원
게임 소개
미르메스에서 플레이어는 개미 군락을 통제하고 개미들을 이용해 땅을 탐험한다.점수를 얻고 그들이 힙의 꼭대기에 속한다는 것을 증명하기 위해, 어, 앤틸. 3계절 동안 먹이를 찾아 헤매다 보면, 각각의 개미 군락은 군체의 힘을 시험할 혹독한 겨울을 맞게 된다.
게임 용어로 말하자면, 각 플레이어는 자신의 서식지에서 무슨 일이 일어나는지, 즉 간호사가 유충을 돌보는지, 유충이 자라는 과정에서 어떤 자원을 가지고 있는지, 일개미가 서식지를 떠날 때 어떤 행동을 할 수 있는지 등을 추적하기 위한 개별 게임 보드를 가지고 있습니다. 공유 게임 보드는 모든 군체가 공유하는 출구 터널 바깥 풍경을 보여준다; 이 터널을 빠져나간 후에 일개미는 페로몬을 배치하고, 빈 페로몬을 청소하고, (공간을 만들기 위해) 먹이를 사냥하거나 (군인을 버림으로써) 특별한 타일을 배치할 수 있다.개미의 군집을 개방했다.)
게임은 3년 동안 지속되며, 매년 초에 세 시즌 주사위를 굴려 각 시즌의 이벤트를 결정한다: 추가 애벌레 또는 군인, 더 많은 VP 등. 매 시즌마다 선수들은 유충을 사용하여 개인 플레이어 보드에서 이벤트를 조정할 수 있습니다. 이벤트를 조정한 후 플레이어는 간호사를 애벌레, 일개미, 병정개미에 할당하거나 다른 행동을 위해 사용한다. 일개미는 군체 내에서 일하거나(처음에는 한 단계만 열려있지만), 사냥감을 사냥하기 위해 바깥세상을 여행하거나, 페로몬을 깔거나(나중에 이 공간에 자원을 주장할 수 있게 한다), 진딧물 농장이나 하위 군집과 같은 특별한 타일을 깔거나, 퍼를 치운다.어느 군락에서나 온 개미들이 남긴 전갈 수확 후 출산을 하지 않은 간호사들은 자신의 군체만이 사용할 수 있는 새로운 터널을 열거나 군체 내에서 새로운 레벨을 제거하거나 게임을 시작할 때 제시한 6가지 목표 중 하나(일정한 수의 먹이 포획, 특수 타일 제작 등)를 달성하는 등의 추가 행동을 취합니다.
세 시즌이 지난 후, 선수들은 겨울을 나기 위해 음식을 지불해야 하며, 그럴 수 없을 경우 점수를 잃는다. 3년 후에 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다. 우리의 새로운 개미 대왕들을 만세!
게임 용어로 말하자면, 각 플레이어는 자신의 서식지에서 무슨 일이 일어나는지, 즉 간호사가 유충을 돌보는지, 유충이 자라는 과정에서 어떤 자원을 가지고 있는지, 일개미가 서식지를 떠날 때 어떤 행동을 할 수 있는지 등을 추적하기 위한 개별 게임 보드를 가지고 있습니다. 공유 게임 보드는 모든 군체가 공유하는 출구 터널 바깥 풍경을 보여준다; 이 터널을 빠져나간 후에 일개미는 페로몬을 배치하고, 빈 페로몬을 청소하고, (공간을 만들기 위해) 먹이를 사냥하거나 (군인을 버림으로써) 특별한 타일을 배치할 수 있다.개미의 군집을 개방했다.)
게임은 3년 동안 지속되며, 매년 초에 세 시즌 주사위를 굴려 각 시즌의 이벤트를 결정한다: 추가 애벌레 또는 군인, 더 많은 VP 등. 매 시즌마다 선수들은 유충을 사용하여 개인 플레이어 보드에서 이벤트를 조정할 수 있습니다. 이벤트를 조정한 후 플레이어는 간호사를 애벌레, 일개미, 병정개미에 할당하거나 다른 행동을 위해 사용한다. 일개미는 군체 내에서 일하거나(처음에는 한 단계만 열려있지만), 사냥감을 사냥하기 위해 바깥세상을 여행하거나, 페로몬을 깔거나(나중에 이 공간에 자원을 주장할 수 있게 한다), 진딧물 농장이나 하위 군집과 같은 특별한 타일을 깔거나, 퍼를 치운다.어느 군락에서나 온 개미들이 남긴 전갈 수확 후 출산을 하지 않은 간호사들은 자신의 군체만이 사용할 수 있는 새로운 터널을 열거나 군체 내에서 새로운 레벨을 제거하거나 게임을 시작할 때 제시한 6가지 목표 중 하나(일정한 수의 먹이 포획, 특수 타일 제작 등)를 달성하는 등의 추가 행동을 취합니다.
세 시즌이 지난 후, 선수들은 겨울을 나기 위해 음식을 지불해야 하며, 그럴 수 없을 경우 점수를 잃는다. 3년 후에 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다. 우리의 새로운 개미 대왕들을 만세!
In Myrmes, originally shown under the name ANTerpryse, players control ant colonies and use their ants to explore the land (leaving pheromones in their wake); harvest "crops" like stone, earth and aphids; fight with other ants; complete requests from the Queen; birth new ants; and otherwise dominate their tiny patch of dirt, all in a quest to score points and prove that they belong at the top of the heap, er, anthill. After three seasons of scrabbling and foraging, each ant colony faces a harsh winter that will test its colonial strength.
In game terms, each player has an individual game board to track what's going on inside his colony – that is, whether the nurses are tending to larvae or doing other things, where the larvae are in their growth process, what resources the colony has, which actions are available to workers when they leave the colony, and so on. The shared game board shows the landscape outside the exit tunnel that all colonies share; after exiting this tunnel, workers ants can move over the terrain to place pheromones (which gives them access to resource cubes), clean up empty pheromones (to make space), hunt prey (by discarding soldiers) or place special tiles (but only if they've developed the ant colony).
The game lasts three years, and at the start of each year three season dice are rolled to determine the event for each season: extra larvae or soldiers, more VPs for actions, and so on. Within each season, players can spend larvae to adjust the event for themselves on their personal player board. (Put the kids to work!) After adjusting the event, player allocate nurses to birth larvae, worker or soldier ants or to use them for other actions. The worker ants then do their thing, working within the colony itself (although only one colony level is open initially) or traveling to the outside world to hunt prey (ladybugs, termites, spiders), lay down pheromones (which later lets them claim resources on these spaces), place special tiles (like an aphid farm or sub-colony), or clear out pheromones left by ants from any colony. After harvesting, nurses who didn't tend to births then take additional actions, such as opening a new tunnel that only your colony can use, clearing a new level within your colony, or meeting one of the six objectives (capture a certain number of prey, build special tiles, and so on) laid out at the start of the game.
After three seasons, players must pay food to get their colony through winter, losing points if they can't. Whoever has the most points after three years wins. All hail our new ant overlords!
In game terms, each player has an individual game board to track what's going on inside his colony – that is, whether the nurses are tending to larvae or doing other things, where the larvae are in their growth process, what resources the colony has, which actions are available to workers when they leave the colony, and so on. The shared game board shows the landscape outside the exit tunnel that all colonies share; after exiting this tunnel, workers ants can move over the terrain to place pheromones (which gives them access to resource cubes), clean up empty pheromones (to make space), hunt prey (by discarding soldiers) or place special tiles (but only if they've developed the ant colony).
The game lasts three years, and at the start of each year three season dice are rolled to determine the event for each season: extra larvae or soldiers, more VPs for actions, and so on. Within each season, players can spend larvae to adjust the event for themselves on their personal player board. (Put the kids to work!) After adjusting the event, player allocate nurses to birth larvae, worker or soldier ants or to use them for other actions. The worker ants then do their thing, working within the colony itself (although only one colony level is open initially) or traveling to the outside world to hunt prey (ladybugs, termites, spiders), lay down pheromones (which later lets them claim resources on these spaces), place special tiles (like an aphid farm or sub-colony), or clear out pheromones left by ants from any colony. After harvesting, nurses who didn't tend to births then take additional actions, such as opening a new tunnel that only your colony can use, clearing a new level within your colony, or meeting one of the six objectives (capture a certain number of prey, build special tiles, and so on) laid out at the start of the game.
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