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  • 인원

    1-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

BLITZ BOLIDE는 포뮬러 1 경주를 기반으로 한 경주용 자동차 게임입니다.
블리츠 볼라이드의 목적은 1/64 미니어처를 가지고 노는거야 그리고 아주 재미있게 하는거지 이 규모에서, 자동차는 길이가 7,5cm 또는 3인치이다.
블릿츠 볼라이드는 공간으로 만들어진 트랙에서 연주됩니다. 한 바퀴의 평균 길이는 40칸(패스트 트랙)에서 60칸(롱 트랙) 사이이다.

놀이 방법: 자동차는 4단계의 기어를 가지고 있습니다: 낮음, 중간, 높음, 그리고 익스트림.
매번 회전할 때마다, 그의 운전자는 이 기어를 1단계씩 높이거나 줄일 수 있습니다.
그 후 주사위 2개를 굴리고, 기어에 따라 차량이 일정 공간만큼 움직인다.
이동 보너스는 타이어, 연료 게이지, 서스펜션 등에 의해 지급됩니다.
일단 움직이면, 차는 자신의 위치를 얻기 위해 다른 차와 교전할 수 있다.

게임에는 두 가지 중요한 어려움이 있습니다.
a) 손상 지점(DP) 관리 방법
각 자동차는 8 DP로 경주를 시작합니다. 운전자들은 잔혹한 브레이킹, 교전 중, 차량이 궤도를 벗어나거나, 기어가 극단으로 달렸을 때 등을 잃습니다.
자동차는 0 DP 이하로 내려가면 탈락입니다.
속도가 높을수록 DP를 더 빨리 잃게 됩니다. 하지만 속도가 너무 낮으면 이길 수 없어여기서 핏스톱 전략은 DP를 관리하기 위해 매우 중요하다.
b) 모퉁이를 어떻게 돌죠?
각 코너에는 최적의 기어가 있습니다. 코너를 도는 동안 기어가 최적의 기어를 초과하면 차량이 트랙을 벗어날 수 있습니다(손실 속도 및 DP).
하지만, 운전자는 자동차가 커브를 돌려고 할 때 짧은, 중간, 긴 세 가지 선택을 할 수 있다. 궤도가 짧으면 더 빨리 가지만 위험해요 긴 궤도로 코너를 더 쉽게 잡지만 상대와 교전하면 쉬운 표적이 된다...
여기서 타이어 전략, 셋업(에어로 그립, 서스펜션 등)은 코너를 선점하기 위한 매우 중요한 사항입니다.

기본 규칙에는 하드 또는 소프트 타이어, 연료 게이지, 피트 스톱, 최적 굽힘 기어, 고속 굽힘 등...
고급 규칙은 결함 있는 변속 장치, 레인 타이어, 기상 등 고급 설정(핏 스톱 효율, 볼라이드의 견고성 등)을 포함합니다.
전문가 규칙은 에어로 그립, 서스펜션, 오버스티어링, 언더스티어링, 엔진 출력, 퀄리파잉 랩, 이벤트 카드를 다룹니다.

현재 모나코, 캐나다, 벨기에, 일본, 이탈리아, 카탈루냐, 싱가포르, 중국 등 8개의 트랙이 있다.
BLITZ BOLIDE is a racing car game based on Formula 1 race.
THE PURPOSE OF BLITZ BOLIDE IS TO PLAY WITH 1/64 MINIATURE AND HAVE GREAT FUN IN DOING THAT. At this scale, a car has 7,5 cm or 3 inches length.
Blitz Bolide is played on tracks which are made of spaces. The average length of a lap is between 40 spaces (fast tracks) and 60 spaces (long tracks).

HOW TO PLAY : a car has four levels of gear : low, intermediate, high, and extreme.
Each turn, his driver can increase or decrease this gear by 1 level.
After that, he rolls 2 dice : according to the results of the dice, and according to the gear, the car is moved by a certain number of spaces.
Move bonuses (in terms of spaces) are given by tyres, fuel gauge, suspension, etc...
Once moved, a car can engage another car in order to gain its position.

There are two important difficulties in the game :
a) How to manage the Damage Points (DP) ?
Each car begins the race with 8 DPs. DPs are lost during brutal brakings, during engagement, when the car is going out of track, at extreme gear, etc...
A car is eliminated if it goes under 0 DP.
The higher the speed, the faster you lose DPs. But you cannot win if your speed is too low...Here Pit Stop strategy is very important for purpose of managing DPs.
b) How to take the corners ?
Each corner has an optimal gear. If its gear exceeds the optimal gear while taking a corner, a car can goes out of track (losing speed and possibly DPs).
However, a driver has 3 choices when his car is about to take a bend : short, medium, or long trajectory. With a short trajectory, you go faster, but it's risky. With a long trajectory, you take the corner more easily, but you become an easy target if engaged by opponents...
Here, tyre strategy, set-up (aero grip, suspension, etc..), are very important things for purpose of taking a corner.

Basic rules cover : hard or soft tyres, fuel gauge, pit stop, optimal gear in bend, fast bend, etc...
Advanced rules cover :advanced set-up (pit stop efficiency, bolide's toughness, etc...) defective gearbox, rain tyres, meteo.
Expert rules cover : aero grip, suspension, oversteering, understeering, engine power, qualification lap, Events card.

For the moment, there are 8 tracks : Monaco, Canada, Belgium, Japan, Italy, Catalunya, Singapore, China.

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