-
BGG랭킹
BGG전체 : 3474
STRATEGY : 1516
FAMILYGAMES : 1067 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
-
디자이너
Andrea Mainini
-
아티스트
Carole Carrion
-
인원
게임 소개
아프리카 중심부에서 출발하여 오리진의 플레이어들은 인류의 팽창 경로를 결정하게 될 것이며, 부족들은 시간이 지남에 따라 점차적으로 더 다양해지고 그들의 조상들과 지구의 모든 거주자들과의 연결고리를 유지할 것이다.
오리진의 게임 토큰은 3가지 색상, 3가지 높이, 3가지 두께로 출시되며, 게임을 시작할 때 가장 작고 얇은 조각 중 하나가 아프리카 중앙에 배치된다. 또한 기술 차트의 황갈색, 주황색 및 보라색 섹션에 기술 타일 3개를 무작위로 배치하고 갈색 섹션에 랜덤 타일 6개를 배치합니다. 기술 타일에는 1-5개의 화살표가 표시됩니다. 당신은 또한 황갈색, 주황색, 보라색 카드들을 섞어서 적절한 장소에 놓아야 한다. 탠 카드는 원샷 효과를 제공하고, 오렌지 카드는 영구적인 힘을 주며, 바이올렛 카드는 여러분이 반드시 충족해야 할 목표를 제시합니다. 그렇게 한다면, 여러분은 차례에 따라 목표 카드를 재생하고 즉시 다른 카드를 뽑을 수 있습니다. 각 턴마다 최대 1장의 색상 카드를 사용할 수 있습니다.
차례에 따라 플레이어는 다음 세 가지 행동 중 하나를 취한다.
게임 보드 영역에 새 피스를 배치하고, 이 피스는 이웃 지역에 있는 피스의 세 가지 특성 중 두 가지를 공유합니다. 새 피스는 원래 피스보다 짧을 수 없습니다. 이 조각에 플레이어 색상을 표시하십시오.
보드에 있는 피스 중 하나를 빈 영역으로 이동시켜 짧은 피스는 한 칸, 중간 높이 피스는 두 칸, 긴 피스는 세 칸까지 이동합니다.
자신의 피스 중 하나를 이 영역으로 옮기고 상대 피스를 자신이 남겨둔 영역으로 재배치하여 상대가 통제하는 영역을 차지합니다. 공격용 피스가 상대편 피스보다 두꺼운 경우에만 가능합니다.
보드에 새 피스를 배치하거나 기존 피스를 이동하면 점유한 공간의 색상에 따라 보상이 지급됩니다. 만약 당신이 황갈색, 오렌지색, 보라색 영역에 놓거나 이사한다면, 당신은 타일과 이 색깔의 맨 위 카드를 가져가거나, 이 색깔의 카드 세 장을 뽑아서 그것들 중 하나를 보관하세요. 갈색 영역의 경우 기술 보드의 갈색 섹션에서 두 개의 타일을 그리거나 아무 곳에서나 한 개의 타일을 그립니다. 기술 타일은 낮은 것부터 높은 것까지 획득해야 하므로 3 &ndash가 없으면 4를 획득할 수 없지만 여러 개의 기술 스택을 보유할 수 있습니다. 오렌지 카드를 재생하고 특별한 능력을 얻으려면 특정 기술 임계값을 충족해야 합니다.
또한 대륙의 초원이나 수로해협 반대편 두 지역을 점령해 경기 중 점수를 얻을 수 있다.
플레이어는 모든 피스가 게임 보드에 게시되거나 모든 타일을 획득하거나 한 색상의 카드를 모두 그릴 때까지 교대로 플레이한다. 이렇게 되면, 플레이어는 목표, 초원, 해협, 기술 타일, 그리고 카드를 위해 자신의 점수를 집계하여 누가 이기는지 확인합니다!
오리진의 게임 토큰은 3가지 색상, 3가지 높이, 3가지 두께로 출시되며, 게임을 시작할 때 가장 작고 얇은 조각 중 하나가 아프리카 중앙에 배치된다. 또한 기술 차트의 황갈색, 주황색 및 보라색 섹션에 기술 타일 3개를 무작위로 배치하고 갈색 섹션에 랜덤 타일 6개를 배치합니다. 기술 타일에는 1-5개의 화살표가 표시됩니다. 당신은 또한 황갈색, 주황색, 보라색 카드들을 섞어서 적절한 장소에 놓아야 한다. 탠 카드는 원샷 효과를 제공하고, 오렌지 카드는 영구적인 힘을 주며, 바이올렛 카드는 여러분이 반드시 충족해야 할 목표를 제시합니다. 그렇게 한다면, 여러분은 차례에 따라 목표 카드를 재생하고 즉시 다른 카드를 뽑을 수 있습니다. 각 턴마다 최대 1장의 색상 카드를 사용할 수 있습니다.
차례에 따라 플레이어는 다음 세 가지 행동 중 하나를 취한다.
게임 보드 영역에 새 피스를 배치하고, 이 피스는 이웃 지역에 있는 피스의 세 가지 특성 중 두 가지를 공유합니다. 새 피스는 원래 피스보다 짧을 수 없습니다. 이 조각에 플레이어 색상을 표시하십시오.
보드에 있는 피스 중 하나를 빈 영역으로 이동시켜 짧은 피스는 한 칸, 중간 높이 피스는 두 칸, 긴 피스는 세 칸까지 이동합니다.
자신의 피스 중 하나를 이 영역으로 옮기고 상대 피스를 자신이 남겨둔 영역으로 재배치하여 상대가 통제하는 영역을 차지합니다. 공격용 피스가 상대편 피스보다 두꺼운 경우에만 가능합니다.
보드에 새 피스를 배치하거나 기존 피스를 이동하면 점유한 공간의 색상에 따라 보상이 지급됩니다. 만약 당신이 황갈색, 오렌지색, 보라색 영역에 놓거나 이사한다면, 당신은 타일과 이 색깔의 맨 위 카드를 가져가거나, 이 색깔의 카드 세 장을 뽑아서 그것들 중 하나를 보관하세요. 갈색 영역의 경우 기술 보드의 갈색 섹션에서 두 개의 타일을 그리거나 아무 곳에서나 한 개의 타일을 그립니다. 기술 타일은 낮은 것부터 높은 것까지 획득해야 하므로 3 &ndash가 없으면 4를 획득할 수 없지만 여러 개의 기술 스택을 보유할 수 있습니다. 오렌지 카드를 재생하고 특별한 능력을 얻으려면 특정 기술 임계값을 충족해야 합니다.
또한 대륙의 초원이나 수로해협 반대편 두 지역을 점령해 경기 중 점수를 얻을 수 있다.
플레이어는 모든 피스가 게임 보드에 게시되거나 모든 타일을 획득하거나 한 색상의 카드를 모두 그릴 때까지 교대로 플레이한다. 이렇게 되면, 플레이어는 목표, 초원, 해협, 기술 타일, 그리고 카드를 위해 자신의 점수를 집계하여 누가 이기는지 확인합니다!
Starting from the heart of Africa, players in Origin will determine the course of mankind's expansion on our planet, with the tribes gradually growing more diversified over time while still maintaining links to their ancestors and to all inhabitants of Earth.
The game tokens in Origin come in three colors, three heights, and three thicknesses, and at the start of the game one of the smallest, skinniest pieces is placed in the center of Africa. In addition, you place three technology tiles at random on the tan, orange and violet sections of the tech chart and six random tiles on the brown section; the tech tiles show 1-5 arrows. You also shuffle tan, orange and violet decks of cards and place them in the appropriate places. Tan cards provide an one-shot effect, orange cards give you a permanent power, and violet cards present you with an objective you must meet; if you do so, you can play the objective card on your turn, and immediately draw another. You can play at most one card of each color each turn.
On a turn, a player takes one of three actions:
Place a new piece on a region of the game board, with this piece sharing two of the three characteristics of a piece in a neighboring region; the new piece cannot be shorter than the original piece. Mark this piece with a token of your player color.
Move one of your pieces on the board to an empty region, with short pieces moving only one space, medium height pieces moving up to two spaces, and tall pieces up to three.
Take over a region controlled by an opponent by moving one of your pieces into this region and relocating the opponent's piece to the region your piece left. You can do this only if the attacking piece is thicker than the opponent's piece.
When you place a new piece on the board or move an existing piece, you're rewarded based on the color of the space you occupy. If you place in or move into a tan, orange or violet region, either you take a tile and the top card of this color or you draw three cards of this color and keep one of them. For a brown region, you either draw two tiles from the brown section of the tech board or draw one tile from anywhere. The technology tiles must be acquired from low to high – so you can't acquire a 4 unless you have a 3 – but you can have multiple tech stacks. You must meet a certain technology threshold in order to play the orange cards and acquire their special power.
In addition, you can score points during the game by occupying a grassland on a continent or the two regions on opposite sides of a waterway strait.
Players take turns until either all of the pieces are on the game board or all the tiles have been acquired or all the cards of one color have been drawn. Once this happens, players tally their points for objectives, grasslands, straits, tech tiles, and cards still in hand to see who wins!
The game tokens in Origin come in three colors, three heights, and three thicknesses, and at the start of the game one of the smallest, skinniest pieces is placed in the center of Africa. In addition, you place three technology tiles at random on the tan, orange and violet sections of the tech chart and six random tiles on the brown section; the tech tiles show 1-5 arrows. You also shuffle tan, orange and violet decks of cards and place them in the appropriate places. Tan cards provide an one-shot effect, orange cards give you a permanent power, and violet cards present you with an objective you must meet; if you do so, you can play the objective card on your turn, and immediately draw another. You can play at most one card of each color each turn.
On a turn, a player takes one of three actions:
Place a new piece on a region of the game board, with this piece sharing two of the three characteristics of a piece in a neighboring region; the new piece cannot be shorter than the original piece. Mark this piece with a token of your player color.
Move one of your pieces on the board to an empty region, with short pieces moving only one space, medium height pieces moving up to two spaces, and tall pieces up to three.
Take over a region controlled by an opponent by moving one of your pieces into this region and relocating the opponent's piece to the region your piece left. You can do this only if the attacking piece is thicker than the opponent's piece.
When you place a new piece on the board or move an existing piece, you're rewarded based on the color of the space you occupy. If you place in or move into a tan, orange or violet region, either you take a tile and the top card of this color or you draw three cards of this color and keep one of them. For a brown region, you either draw two tiles from the brown section of the tech board or draw one tile from anywhere. The technology tiles must be acquired from low to high – so you can't acquire a 4 unless you have a 3 – but you can have multiple tech stacks. You must meet a certain technology threshold in order to play the orange cards and acquire their special power.
In addition, you can score points during the game by occupying a grassland on a continent or the two regions on opposite sides of a waterway strait.
Players take turns until either all of the pieces are on the game board or all the tiles have been acquired or all the cards of one color have been drawn. Once this happens, players tally their points for objectives, grasslands, straits, tech tiles, and cards still in hand to see who wins!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
223
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
764
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
520
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
446
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
421
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
636
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
648
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
775
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
957
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1038
-
2024-11-13
-
Lv.11