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BGG랭킹
BGG전체 : 10382
WARGAMES : 1475
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
300-840 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Mark Hinkle
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아티스트
Mark Hinkle, Adolf Northen
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인원
게임 소개
드레스덴 전투(Battle of Dresden, 1813)는 나폴레옹의 1813년 독일 원정 당시 드레스덴과 그 주변에서 벌어진 이틀간의 전투를 묘사한 여단급 2인용 시뮬레이션이다. 한 명은 프랑스군을 지휘하고, 다른 한 명은 오스트리아, 러시아, 프로이센군을 지휘한다. 연주곡은 전투 중에 사용할 수 있는 실제 군사 대형을 나타낸다. 게임 맵은 이러한 대형이 싸웠던 지역을 나타낸 것입니다. 각 플레이어는 구조화된 플레이 시퀀스를 통해 지도에서 자신의 유닛을 기동하고 인접한 적 유닛과 교전한다.
지도상의 각 육각형은 육각형에서 육각형까지 400야드의 실제 지형을 나타냅니다. 각 병력은 450~650명 또는 1개의 포병 포대에 해당한다. 각 경기 턴은 턴 레코드 트랙에 표시된 대로 1~4시간이다.
화려한 22" x 33" 지도
4가지 색상으로 된 400개의 뒷면 인쇄 다이컷 카운터
기본 규칙, 고급 규칙 및 선택적 규칙이 포함된 28페이지 분량의 중간 복잡성 규칙집, 세 가지 시나리오(5~14시간), 디자이너 노트 및 과거 배경.
게임 시스템:
- 축척 = 육각당 400야드(366m),
- 시간 = GT당 60분(낮)/4시간(밤),
- 힘 = SP당 450-650명
지도상의 각 육각형은 육각형에서 육각형까지 400야드의 실제 지형을 나타냅니다. 각 병력은 450~650명 또는 1개의 포병 포대에 해당한다. 각 경기 턴은 턴 레코드 트랙에 표시된 대로 1~4시간이다.
화려한 22" x 33" 지도
4가지 색상으로 된 400개의 뒷면 인쇄 다이컷 카운터
기본 규칙, 고급 규칙 및 선택적 규칙이 포함된 28페이지 분량의 중간 복잡성 규칙집, 세 가지 시나리오(5~14시간), 디자이너 노트 및 과거 배경.
게임 시스템:
- 축척 = 육각당 400야드(366m),
- 시간 = GT당 60분(낮)/4시간(밤),
- 힘 = SP당 450-650명
"The Battle for Dresden, 1813 is a brigade level, two-player simulation depicting the two days of battle in and around the city of Dresden during Napoleon's 1813 campaign in Germany. One player controls the French forces, while the other player controls the combined Austrian, Russian and Prussian forces. The playing pieces denote the actual military formations available during the battle. The game map is a representation of the area in which those formations fought. Each player, through a structured sequence of play, maneuvers his units on the map and engages adjacent enemy units in combat."
"Each hexagon on the map represents 400 yards of actual terrain from hexside to hexside. Each strength point represents approximately 450 to 650 men or one artillery battery. Each game-turn is one to four hours as indicated on the Turn Record Track."
Colorful 22" x 33" map
400 back-printed die-cut counters in 4 colors
28 page medium complexity rulebook with basic, advanced, and optional rules, three scenarios (5 to 14 hours), designer's notes and historical background.
Game System:
- scale = 400 yards (366 meters) per hex,
- time = 60 min (day)/ 4 hours (night) per GT,
- strength = 450-650 men per SP
"Each hexagon on the map represents 400 yards of actual terrain from hexside to hexside. Each strength point represents approximately 450 to 650 men or one artillery battery. Each game-turn is one to four hours as indicated on the Turn Record Track."
Colorful 22" x 33" map
400 back-printed die-cut counters in 4 colors
28 page medium complexity rulebook with basic, advanced, and optional rules, three scenarios (5 to 14 hours), designer's notes and historical background.
Game System:
- scale = 400 yards (366 meters) per hex,
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