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BGG랭킹
BGG전체 : 12445
STRATEGY : 2623
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Morten Andersen, Tina Christensen, Robert Bonde Jensen, Lone Gram Larsen, Claes William Hart Schütt, Troels Vastrup
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아티스트
Sean S
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인원
게임 소개
젤바르의 번창하는 식민지는 태양계와 지구를 떠나 새로운 생명과 행운과 행운을 찾는 모험적인 영혼들의 목적지이다; 그러나 모두가 그들이 찾고 있는 것을 찾지는 않는다. 많은 이들이 환멸을 느끼고 불만을 품고 다섯 행성 사이의 번창하는 무역로를 불법 복제하는 것으로 눈을 돌리게 되는데, 이는 새로 도착한 식민지 개척자들을 위한 기술을 발전시키고 일자리를 창출하기 위해 무역 수입을 크게 필요로 하는 식민지 지도자들의 유감스러운 일이다.
콜로니스는 무역, 정치, 기술 발전 등에서 플레이어가 우위를 점하기 위해 경쟁하는 우주 저 멀리 떨어진 곳의 자원 관리 게임이다. 각 플레이어는 고유한 자원에 접근할 수 있는 행성의 관리를 제어합니다. 이기기 위해서는 자원을 거래하고, 기술을 업그레이드하고, 무역로를 해적으로부터 벗어나게 하고, 의회의 결정을 올바른 방향으로 추진함으로써 가장 많은 식민지 크레딧을 모아야 합니다.
각 턴이 시작될 때 선수들은 그들 자신의 자원의 수입을 받는다. 의회는 각 차례에 걸쳐 발생되는 사건을 어떻게 처리할 것인가에 대해 투표한다. 그 결과는 기꺼이 노력한 사람들에게 보상을 줄 수 있고 그렇지 않은 사람들에게 벌을 줄 수 있다. 선수들은 유리한 방향으로 표를 흔들기 위해 동맹을 맺는 것을 잘 할 수 있다.
자원 수입과 각 턴&NDASH에 도착한 식민지 주민들은 5가지 영역에서 발전을 이루는데 사용된다. 커뮤니티, 군사, 상업, 영향력 및 산업. 의회의 투표에 따라 플레이어들은 번갈아가며 이 지역을 업그레이드하거나 그들 중 하나를 활성화하여 자원을 교환하거나 해적들에게 현상금을 지급하거나, 크레딧을 위한 자원을 판매하거나, 무역 협정을 더 유리하게 만들거나, 추가 자원을 생산한다. 모든 사람이 이러한 세 가지 행동을 했을 때, 플레이어들은 무역 협정에 따라 자원을 받고 지불하며, 플레이어들이 고용하지 못한 식민지들은 해적행위로 돌아서, 선제 조치가 취해지지 않는 한 다음 차례에는 플레이어들이 무역 협정으로 수입을 얻는 것을 막는다.
콜로니스는 10회전 동안 진행되며, 플레이어는 콜로니얼 크레딧과 기술 발전으로 승리 포인트(VP)를 획득한다. 결국 가장 많은 VP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
콜로니스는 무역, 정치, 기술 발전 등에서 플레이어가 우위를 점하기 위해 경쟁하는 우주 저 멀리 떨어진 곳의 자원 관리 게임이다. 각 플레이어는 고유한 자원에 접근할 수 있는 행성의 관리를 제어합니다. 이기기 위해서는 자원을 거래하고, 기술을 업그레이드하고, 무역로를 해적으로부터 벗어나게 하고, 의회의 결정을 올바른 방향으로 추진함으로써 가장 많은 식민지 크레딧을 모아야 합니다.
각 턴이 시작될 때 선수들은 그들 자신의 자원의 수입을 받는다. 의회는 각 차례에 걸쳐 발생되는 사건을 어떻게 처리할 것인가에 대해 투표한다. 그 결과는 기꺼이 노력한 사람들에게 보상을 줄 수 있고 그렇지 않은 사람들에게 벌을 줄 수 있다. 선수들은 유리한 방향으로 표를 흔들기 위해 동맹을 맺는 것을 잘 할 수 있다.
자원 수입과 각 턴&NDASH에 도착한 식민지 주민들은 5가지 영역에서 발전을 이루는데 사용된다. 커뮤니티, 군사, 상업, 영향력 및 산업. 의회의 투표에 따라 플레이어들은 번갈아가며 이 지역을 업그레이드하거나 그들 중 하나를 활성화하여 자원을 교환하거나 해적들에게 현상금을 지급하거나, 크레딧을 위한 자원을 판매하거나, 무역 협정을 더 유리하게 만들거나, 추가 자원을 생산한다. 모든 사람이 이러한 세 가지 행동을 했을 때, 플레이어들은 무역 협정에 따라 자원을 받고 지불하며, 플레이어들이 고용하지 못한 식민지들은 해적행위로 돌아서, 선제 조치가 취해지지 않는 한 다음 차례에는 플레이어들이 무역 협정으로 수입을 얻는 것을 막는다.
콜로니스는 10회전 동안 진행되며, 플레이어는 콜로니얼 크레딧과 기술 발전으로 승리 포인트(VP)를 획득한다. 결국 가장 많은 VP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
The thriving colonies of Zel'var are the destination for many adventurous souls who choose to leave the solar system and good old planet Earth seeking a new life and good fortune – but not all find what they are looking for. Many become disillusioned, discontent even, and turn to pirating the prosperous trade routes between the five planets, much to the regret of the colonies' leaders, who have great need of the trade income in order to advance technologies and create jobs for the newly-arrived colonists.
Colonies is a game of resource management in the far reaches of space in which the players compete to dominate in trade, politics and technological development. Each player controls the administration of a planet with access to a unique resource. In order to win you need to collect the most colonial credits by trading resources, upgrading your technologies, keeping your trade lanes free of pirates, and perhaps pushing the council's decisions in the right direction.
At the begining of each turn, players receive an income of their own resource. The council meets each turn to vote on how to handle an occurring event. The outcome can reward those willing to put in an effort or punish those who are not. Players may do well to form alliances in order to sway the vote in a favourable direction.
The resource income and the colonists that arrive each turn – sometimes in large numbers, sometimes in small – are used to make advances in five areas: Community, Military, Commerce, Influence and Industry. Following the council's vote, players take turns to either upgrade these areas or activate one of them to grant asylum to pirates in exchange for resources or hunt them for bounty, sell resources for Credits, make trade agreements more beneficial, or produce additional resources. When everyone has had three such actions, the players receive and pay resources according to the trade agreements, and any colonists that players have failed to employ turn to piracy, preventing players from getting income from their trade agreements next turn unless preemptive action is taken.
Colonies lasts ten turns, with players earning victory points (VPs) from colonial Credits and technology advances. In the end, the player with the most VPs wins.
Colonies is a game of resource management in the far reaches of space in which the players compete to dominate in trade, politics and technological development. Each player controls the administration of a planet with access to a unique resource. In order to win you need to collect the most colonial credits by trading resources, upgrading your technologies, keeping your trade lanes free of pirates, and perhaps pushing the council's decisions in the right direction.
At the begining of each turn, players receive an income of their own resource. The council meets each turn to vote on how to handle an occurring event. The outcome can reward those willing to put in an effort or punish those who are not. Players may do well to form alliances in order to sway the vote in a favourable direction.
The resource income and the colonists that arrive each turn – sometimes in large numbers, sometimes in small – are used to make advances in five areas: Community, Military, Commerce, Influence and Industry. Following the council's vote, players take turns to either upgrade these areas or activate one of them to grant asylum to pirates in exchange for resources or hunt them for bounty, sell resources for Credits, make trade agreements more beneficial, or produce additional resources. When everyone has had three such actions, the players receive and pay resources according to the trade agreements, and any colonists that players have failed to employ turn to piracy, preventing players from getting income from their trade agreements next turn unless preemptive action is taken.
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