-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
CHILDRENSGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.25 / 5
-
디자이너
Reiner Knizia
-
아티스트
-
인원
게임 소개
조나단 스위프트즈 "를 주제로 한 어린이 게임.걸리버의 여행기", 특히 걸리버가 릴리푸티아인들과 마주친 것에 대해 인용했다.
각 플레이어는 4명으로 구성된 릴리푸티아 가문의 우두머리이다. 이 게임의 목적은 최대한 적은 점수를 얻으면서 잠자는 걸리버를 묶는 것입니다. 플레이어는 리리푸티안 숫자 중 하나를 번갈아 가며, 각각 0에서 5까지의 숫자 또는 베이스에 로프 기호(플레이어들이 어떤 숫자를 택할지 선택할 때는 보이지 않는다. 활동 중인 플레이어는 피규어의 가치를 발표하고 자신의 가족 카드에 넣을지 아니면 돌려줄지 결정합니다. 로프 심볼이 그려진 경우, 플레이어는 가족 중 두 명을 교환하고(다른 가족 구성원과 교환할 수 있음), 새로운 가치를 알리고 걸리버를 한쪽 팔이나 다리에 묶어야 한다. 밧줄 상징이 있는 릴리퓨티안은 10점짜리입니다.
걸리버가 네 군데에서 모두 묶이면서 경기는 끝난다. 가족 클랜의 가치가 가장 낮은 플레이어(가족을 모두 합친 것)가 게임을 이깁니다.
각 플레이어는 4명으로 구성된 릴리푸티아 가문의 우두머리이다. 이 게임의 목적은 최대한 적은 점수를 얻으면서 잠자는 걸리버를 묶는 것입니다. 플레이어는 리리푸티안 숫자 중 하나를 번갈아 가며, 각각 0에서 5까지의 숫자 또는 베이스에 로프 기호(플레이어들이 어떤 숫자를 택할지 선택할 때는 보이지 않는다. 활동 중인 플레이어는 피규어의 가치를 발표하고 자신의 가족 카드에 넣을지 아니면 돌려줄지 결정합니다. 로프 심볼이 그려진 경우, 플레이어는 가족 중 두 명을 교환하고(다른 가족 구성원과 교환할 수 있음), 새로운 가치를 알리고 걸리버를 한쪽 팔이나 다리에 묶어야 한다. 밧줄 상징이 있는 릴리퓨티안은 10점짜리입니다.
걸리버가 네 군데에서 모두 묶이면서 경기는 끝난다. 가족 클랜의 가치가 가장 낮은 플레이어(가족을 모두 합친 것)가 게임을 이깁니다.
A children's game themed on Jonathan Swifts "Gulliver's Travels", specifically on Gulliver's encounter with the Lilliputians.
Each player is head of a Lilliputian family clan, consisting of four members. The aim of the game is to tie down the sleeping Gulliver while gaining as few points as possible. Players take turns taking one of the Lilliputian figures, each of which has either a number from 0 to 5 or a rope symbol on its base (not visible when players choose which figure to take). The active player announces the figure's value and decides if they want to put it on their own family card or return it. If a rope symbol is drawn, the player must exchange two of their family members (they may choose to exchange for a member of a different family clan), announce the new values and tie Gulliver down on one arm or leg. A Lilliputian with a rope symbol is worth ten points.
The game ends when Gulliver has been tied down in all four places. The player whose family clan has the lowest total value (all family members added together) wins the game.
Each player is head of a Lilliputian family clan, consisting of four members. The aim of the game is to tie down the sleeping Gulliver while gaining as few points as possible. Players take turns taking one of the Lilliputian figures, each of which has either a number from 0 to 5 or a rope symbol on its base (not visible when players choose which figure to take). The active player announces the figure's value and decides if they want to put it on their own family card or return it. If a rope symbol is drawn, the player must exchange two of their family members (they may choose to exchange for a member of a different family clan), announce the new values and tie Gulliver down on one arm or leg. A Lilliputian with a rope symbol is worth ten points.
The game ends when Gulliver has been tied down in all four places. The player whose family clan has the lowest total value (all family members added together) wins the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
613
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18