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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    3.31 / 5

게임 소개

에고 산의 비탈을 파헤치던 중, 샤파우사의 난쟁이들은 비강 폭포 아래에서 비밀 통로를 발견했다. 그곳에서 그들은 헤아릴 수 없는 부로 가득 찬, 알려지지 않은 화랑과 거대한 동굴의 지하 세계로 접근할 수 있었다. 이 지역의 수탈은 소부족에게 헬베티아에서 이전에 알려진 어떤 것보다 훨씬 우월한 생활을 보장해 주었다. 그들의 이웃인 뱀파이어 오브 Zugriga는 이러한 발견의 환상적인 상업적 잠재력을 즉시 깨달았다. 영리한 주식 교환 시스템 덕분에, 그들은 다른 헬베티아 부족들을 그들의 거래에 연루시켰고, 모든 &NDASH의 기쁨과 안녕을 위하여; 또는 그들이 주장했다.

하지만 부는 하늘에서 떨어지는 게 아니야 뱀파이어의 기술과 맞서는 데는 상당한 노하우가 필요하지

샤파우사에서 각 플레이어는 자원 교환에 기초한 새로운 화폐 제도를 제안하게 된 헬베티아 부족을 대표한다. 각 라운드 플레이어들은 구매(건물, 광산, 창고)와 환전을 할 수 있으며, 이러한 거래를 통해 지역의 번영을 위해 주식 시장에 영향을 미친다. 각 플레이어는 특별한 동작이 있는 3장의 파워 카드를 가지고 있지만, 나머지 2장은 게임에서 제외되기 때문에 게임 중에는 1장만 사용할 수 있다. 이 게임은 여러 라운드로 진행되며, 각 라운드에는 7개의 단계가 있다.


추출: 광산과 어떤 건물들은 자원을 생산하는데, 어떤 건물들은 어떤 것이 얼마나 많은 자원을 생산하느냐에 영향을 미친다.
플레이 순서: 플레이어들은 턴 순서를 위해 입찰을 한다; 플레이어들은 입찰에서 떨어질 때 이전에 탈락한 사람들과 비교하여 자신의 마커를 배치하여 가장 오래 머무르는 사람은 그가 원하는 자리를 얻을 수 있다.
구매 및 구성: 순서대로 플레이어는 최대 한 개의 건물을 구입하고 두 개의 창고를 건설한다.
관리: 플레이어는 광산 건설, 채굴자 추가, 건물 구입, 자원 구입 및 판매, 신도시 건설 등을 할 수 있습니다.
관리: 플레이어들은 예비 건물에 대한 비용을 지불하고 자원 한도를 확인합니다. 자원 비용은 과거의 판매량에 따라 조정됩니다.
추측: 순서대로 플레이어들은 다양한 자원의 가격을 조정하기 위해 돈을 지불하며, 각각의 가격 표시는 한 번만 조정 가능하다.
게임 체크 종료: 플레이어의 마을이나 창고 중 하나가 채워지면 게임이 종료됩니다. 그런 다음 플레이어는 자신의 마을, 광산, 건물 등에 대해 점수를 획득하고 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.


이 "에 더해;긱" 판본의 규칙에는 " 샤파우사가 포함되어 있다.콜로니얼&인용문; 플레이어가 스타트업 타일(특정 건물, 자금 등을 가지고 오는 미리 정해진 캐릭터로 시작하는 대신)과 &인용문 초안을 작성하는 버전"을(를) 제거한 패밀리" 버전추측&인용 단계는 턴 순서를 단순화하며, 그렇지 않으면 게임의 참여를 줄인다.
While digging on the slopes of Mount Ego, the Dwarves of Shafausa discovered a secret passage under the falls of the river Rain. From there they gained access into a subterranean world of obscure galleries and gigantic caves, full of immeasurable wealth. The exploitation of this area rapidly assured the small tribe a lifestyle far superior to anything previously known in Helvetia. Their neighbours, the Vampires of Zugriga, immediately realised the fantastic commercial potential of these discoveries. Thanks to a clever stock exchange system, they implicated the other Helvetian tribes in their dealings, for the joy and well-being of all – or so they claimed.

But wealth doesn't just fall from the sky, and it takes a good dose of know-how to be able to rival with the skill of a vampire...

In Shafausa, each player represents a Helvetian tribe that has come to propose a new monetary system based on an exchange of resources. Each round players can make purchases (buildings, mines, warehouses) and exchange currency – and through these transactions influence the stock market for the prosperity of their region. Each player holds three Power cards with special actions, but can use only one during the game as the other two are then removed from play. The game lasts a number of rounds, with each round having seven phases:


Extraction: Mines and certain buildings produce resources, with some buildings affecting how many resources something produces.
Order of Play: Players bid for turn order; as players drop from the bidding, they place their marker in line relative to those who have previously dropped out, so whoever stays in the longest can get the position he wants.
Buying and Constructing: In turn order, players buy at most one available building and construct two warehouses; alternatively, a player can pay to remove a building in order to make space for new buildings next round.
Management: Players can build mines, add miners to their workforce, construct purchased buildings, buy and sell resources, and construct new towns.
Administration: Players pay for buildings in reserve and check their resource limits; resource costs are adjusted based on past sales.
Speculation: In turn order, players pay to adjust the prices of various resources, with each price marker being adjustable only once.
End of Game Check: If one of a player's towns or warehouses has been filled, the game ends. Players then score points for their towns, mines, buildings, and so on, and the player with the most points wins.


In addition to this "Geek" version of the rules, Shafausa includes a "Colonial" version in which players draft start-up tiles (instead of starting with pre-determined characters who come with specific buildings, funds, etc.) and a "Family" version that removes the "Speculation" phase, simplifies turn order, and otherwise makes the game less involved.

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