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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
John Lambshead
-
아티스트
-
인원
게임 소개
그 디자이너는 워 게임을 그 장르의 초보자들에게 매우 적합하다고 언급했다.
이 게임은 1942년 6월 4일 미드웨이 섬에서 벌어진 결정적인 전투를 배경으로 한다. 승리하기 위해, 그 일본 선수는 미국의 항공모함을 침몰시켜 미드웨이 섬을 점령해야 한다. 미국 선수는 일본군이 섬을 점령하고 일본군에게 자신의 고통보다 더 많은 손실을 입히는 것을 막음으로써 승리합니다.
각 플레이어들은 자신만의 보드를 가지고 있기 때문에 이 게임은 블라인드/검색 시스템을 사용한다. 적을 찾아야 전투가 일어날 수 있다. 한 차례 당 8시간이니까 하루에 세 차례 하는 게 한계예요. 검색 규칙은 소중한 옛 군함에게 빚을 졌고 보드는 사각형으로 겹쳐져서 이동이 정사각형으로 됩니다.
일단 전투가 시작되면, 결과는 다이롤에 의해 결정된다. 내 생각에는 빠른 전투 라운드가 있을 것 같다.6을 굴리면 적 캐리어가 침몰하는 것과 같은 종류의 것입니다(결국 초보자를 위한 것입니다). 섬을 침략하는 것에 관해서라면, 그 일본 선수는 경기당 단 한 번의 시도만을 얻으므로, 그 선수는 그가 그것을 정확하게 타이밍에 맞췄다고 확신해야 한다.
빠른 게임과 고급 게임, 그리고 항공기를 전투기 및/또는 폭격기로 지정하는 규칙이 있습니다.
이 게임은 1942년 6월 4일 미드웨이 섬에서 벌어진 결정적인 전투를 배경으로 한다. 승리하기 위해, 그 일본 선수는 미국의 항공모함을 침몰시켜 미드웨이 섬을 점령해야 한다. 미국 선수는 일본군이 섬을 점령하고 일본군에게 자신의 고통보다 더 많은 손실을 입히는 것을 막음으로써 승리합니다.
각 플레이어들은 자신만의 보드를 가지고 있기 때문에 이 게임은 블라인드/검색 시스템을 사용한다. 적을 찾아야 전투가 일어날 수 있다. 한 차례 당 8시간이니까 하루에 세 차례 하는 게 한계예요. 검색 규칙은 소중한 옛 군함에게 빚을 졌고 보드는 사각형으로 겹쳐져서 이동이 정사각형으로 됩니다.
일단 전투가 시작되면, 결과는 다이롤에 의해 결정된다. 내 생각에는 빠른 전투 라운드가 있을 것 같다.6을 굴리면 적 캐리어가 침몰하는 것과 같은 종류의 것입니다(결국 초보자를 위한 것입니다). 섬을 침략하는 것에 관해서라면, 그 일본 선수는 경기당 단 한 번의 시도만을 얻으므로, 그 선수는 그가 그것을 정확하게 타이밍에 맞췄다고 확신해야 한다.
빠른 게임과 고급 게임, 그리고 항공기를 전투기 및/또는 폭격기로 지정하는 규칙이 있습니다.
War game cited by the designer as very suitable for novices in that genre.
The game is based on the crucial battle for Midway Island on the 4th June 1942. To win, the Japanese player has to sink the United State's aircraft carriers and thus capturing Midway Island. The American player wins by preventing the Japanese taking the island and inflicting more losses on the Japanese forces than his own suffer.
Each player has their own board and the game thus uses a blind/search system. Only when the enemy is found can combat occur. Each turn represents 8 hours, so three turns per day are the limit. The searching rule owes a debt to dear old Battleships and the board is overlaid with squares so that movement is by square to square.
Once combat starts, results are determined by a die roll. I think there could be very quick combat rounds "Roll a 6 and the enemy carrier is sunk", that sort of thing (it is intended for beginners after all). When it comes to invading the island, the Japanese player gets only one attempt per game so the player must be pretty sure he has timed it correctly.
There are variants - a quick game and an advanced game, plus rules for designating your aircraft as fighters and/or bombers.
The game is based on the crucial battle for Midway Island on the 4th June 1942. To win, the Japanese player has to sink the United State's aircraft carriers and thus capturing Midway Island. The American player wins by preventing the Japanese taking the island and inflicting more losses on the Japanese forces than his own suffer.
Each player has their own board and the game thus uses a blind/search system. Only when the enemy is found can combat occur. Each turn represents 8 hours, so three turns per day are the limit. The searching rule owes a debt to dear old Battleships and the board is overlaid with squares so that movement is by square to square.
Once combat starts, results are determined by a die roll. I think there could be very quick combat rounds "Roll a 6 and the enemy carrier is sunk", that sort of thing (it is intended for beginners after all). When it comes to invading the island, the Japanese player gets only one attempt per game so the player must be pretty sure he has timed it correctly.
There are variants - a quick game and an advanced game, plus rules for designating your aircraft as fighters and/or bombers.
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