-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Toni Serradesanferm
-
아티스트
Bascu
-
인원
게임 소개
2개의 미니 확장을 포함합니다.
- Blaada Chvátil이 제안한 눈먼 원숭이.
타일에 대한 정보를 제공하지 않도록 타일 중 하나를 덮으십시오.
(당신을 조금 더 힘들게)
- 토니 세라데산펌의 간섭입니다
간섭 때문에 테스트가 더 어려워지고, 사용 가능한 타일을 방해하기 때문에 모든 것을 확실히 알 수 없습니다.
Essen 2011에서 이용할 수 있습니다.
출판사로부터 우편으로 받은 공식 규칙은 다음과 같습니다.
장님 원숭이
세우다
각 플레이어가 1 &ldquo를 획득합니다.눈먼 원숭이와 타일을 그 앞에 두고, 그 옆에 두어라.타일을 손으로 보충하세요.
게임하기
플레이어는 언제든지 자신의 <를 배치할 수 있습니다.BLIND MONKE” 구매한 타일(“Discard Hand” 타일에 배치할 수 없음)에 “BLIND MONKE&RDQU;가 그것을 완전히 덮고 있습니다.
&ldquo 옆에 덮인 타일이 있습니다.블라인드 몽키”:
-3장의 카드를 더 가져가기 위해 돌릴 수 없습니다.
-확인할 수 없습니다.
점수 매기기 단계
패스 1 이전에 &ldquo를 가진 플레이어들;구입한 타일에 블라인드 몽키”를 씌우지 말고, 다른 콤보와 같이 옆에 두세요.
1번 패스.
&ldquo를 가진 선수들.구매한 타일에 BLIND MONKE”를 보여 주어 반복 타일이 있는지 확인합니다.
&ldquo 아래에 있는 타일이BLIND MONKE”가 반복됩니다.블라인드 몽키”는 저 타일과 함께 옆에 있습니다.
반복된 조합이 아니면 “를 그대로 사용합니다.블라인드 몽키” 타일 카드에 타일이 선명하게 보입니다.
3번 패스.
만약 가장 똑똑한 원숭이가 타일 카드를 확인한다면.장님 멍키” 그리고 그들이 틀렸다는 것을 알게 된 그는 “를 한쪽으로 치워버린다.맹인 멍키” 잘못된 타일과 함께.
4번 통과.
만약 “BLIND MONKE”는 한쪽으로 치워졌고, 다른 잘못된 타일처럼 -2의 승점으로 계산됩니다.
간섭
세우다
테이블 중앙에 콤보 스택이 있으면 각 플레이어가 1 & rdquo를 가져갑니다.인터피어런스” 타일링하여 스택 위에 놓습니다.
설정 중 ”간섭”은(는) 다른 &rdquo 위에 놓을 수 없습니다.간섭”
게임하기
플레이어는 언제든지 &rdquo를 제거할 수 있습니다.콤보 스택 위에서 다른 스택 위에 배치합니다. 이러한 방식으로 콤보(게임 중에 플레이어가 분리한 시작 스택이나 단일 타일)를 보여줄 수 있다.
게임 도중, ”간섭”는 다른 &rdquo보다 우선할 수 있습니다.간섭”
표의 중앙에 스택이 하나만 남아 있는 경우(이 스택은 모든 &rdquo와 함께);간섭(Interference” 타일)을 사용하면 플레이어가 모든 &rdquo를 반환할 수 있습니다.박스와 게임에 대한 간섭은 계속된다.
- Blaada Chvátil이 제안한 눈먼 원숭이.
타일에 대한 정보를 제공하지 않도록 타일 중 하나를 덮으십시오.
(당신을 조금 더 힘들게)
- 토니 세라데산펌의 간섭입니다
간섭 때문에 테스트가 더 어려워지고, 사용 가능한 타일을 방해하기 때문에 모든 것을 확실히 알 수 없습니다.
Essen 2011에서 이용할 수 있습니다.
출판사로부터 우편으로 받은 공식 규칙은 다음과 같습니다.
장님 원숭이
세우다
각 플레이어가 1 &ldquo를 획득합니다.눈먼 원숭이와 타일을 그 앞에 두고, 그 옆에 두어라.타일을 손으로 보충하세요.
게임하기
플레이어는 언제든지 자신의 <를 배치할 수 있습니다.BLIND MONKE” 구매한 타일(“Discard Hand” 타일에 배치할 수 없음)에 “BLIND MONKE&RDQU;가 그것을 완전히 덮고 있습니다.
&ldquo 옆에 덮인 타일이 있습니다.블라인드 몽키”:
-3장의 카드를 더 가져가기 위해 돌릴 수 없습니다.
-확인할 수 없습니다.
점수 매기기 단계
패스 1 이전에 &ldquo를 가진 플레이어들;구입한 타일에 블라인드 몽키”를 씌우지 말고, 다른 콤보와 같이 옆에 두세요.
1번 패스.
&ldquo를 가진 선수들.구매한 타일에 BLIND MONKE”를 보여 주어 반복 타일이 있는지 확인합니다.
&ldquo 아래에 있는 타일이BLIND MONKE”가 반복됩니다.블라인드 몽키”는 저 타일과 함께 옆에 있습니다.
반복된 조합이 아니면 “를 그대로 사용합니다.블라인드 몽키” 타일 카드에 타일이 선명하게 보입니다.
3번 패스.
만약 가장 똑똑한 원숭이가 타일 카드를 확인한다면.장님 멍키” 그리고 그들이 틀렸다는 것을 알게 된 그는 “를 한쪽으로 치워버린다.맹인 멍키” 잘못된 타일과 함께.
4번 통과.
만약 “BLIND MONKE”는 한쪽으로 치워졌고, 다른 잘못된 타일처럼 -2의 승점으로 계산됩니다.
간섭
세우다
테이블 중앙에 콤보 스택이 있으면 각 플레이어가 1 & rdquo를 가져갑니다.인터피어런스” 타일링하여 스택 위에 놓습니다.
설정 중 ”간섭”은(는) 다른 &rdquo 위에 놓을 수 없습니다.간섭”
게임하기
플레이어는 언제든지 &rdquo를 제거할 수 있습니다.콤보 스택 위에서 다른 스택 위에 배치합니다. 이러한 방식으로 콤보(게임 중에 플레이어가 분리한 시작 스택이나 단일 타일)를 보여줄 수 있다.
게임 도중, ”간섭”는 다른 &rdquo보다 우선할 수 있습니다.간섭”
표의 중앙에 스택이 하나만 남아 있는 경우(이 스택은 모든 &rdquo와 함께);간섭(Interference” 타일)을 사용하면 플레이어가 모든 &rdquo를 반환할 수 있습니다.박스와 게임에 대한 간섭은 계속된다.
Includes 2 mini expansions:
- Blind Monkey, suggested by Vlaada Chvátil.
Cover one of your tiles to avoid giving info about your tiles.
(and make it a bit harder to you)
- Interferences by Toni Serradesanferm.
Interferences are making the test more difficult, they interfere with the available tiles so you never know all of them for sure.
Available at Essen 2011.
Here are the official rules I received by mail from the publisher:
THE BLIND MONKEY
SETUP
Each player takes 1 “BLIND MONKEY” tile and places it in front of him, beside the “Hand replenish” tile.
PLAYING THE GAME
At any time, the players can place their “BLIND MONKEY” on any purchased tile (they cannot place it on the “Discard Hand” tile), so the “BLIND MONKEY” entirely covers it.
The covered tile by the “BLIND MONKEY”:
-Cannot be turned to take 3 more cards
-Cannot be checked.
SCORING PHASE
Before Pass 1, players with the “BLIND MONKEY” not over a purchased tile, place it aside as they do with the wrong combos.
Pass 1.
The players with the “BLIND MONKEY” over a purchased tile, show it to verify if there are repeated tiles.
If the tile under the “BLIND MONKEY” is repeated, the “BLIND MONKEY” is place aside with that tile.
If it’s not a repeated combo, leave the “BLIND MONKEY” on the tile cards, so the tile can be clearly seen.
Pass 3.
If the smartest monkey verifies the tile cards where there’s the “BLIND MONKEY” and finds that they are wrong, he places aside the “BLIND MONKEY” along with the wrong tile.
Pass 4.
If the “BLIND MONKEY” has been placed aside, it counts as -2 victory points as the other wrong tiles.
INTERFERENCES
SETUP
Once there are the combo stacks at the centre of the table, each player takes 1 ”INTERFERENCE” tile and put it above one of these stacks.
During setup, an ”INTERFERENCE” cannot be put above another ”INTERFERENCE”.
PLAYING THE GAME
At any time, the players can remove an ”INTERFERENCE” from above a combo stack and place it above another one. In this way, they can show the combos (on a starting stack or on a single tile that a player set apart during game).
During the game, an ”INTERFERENCE” can be put above another ”INTERFERENCE”.
If only 1 stack remains at the centre of the table (this one with all the ”INTERFERENCE” tiles on it), the players return all ”INTERFERENCE” to the box and the games continues.
- Blind Monkey, suggested by Vlaada Chvátil.
Cover one of your tiles to avoid giving info about your tiles.
(and make it a bit harder to you)
- Interferences by Toni Serradesanferm.
Interferences are making the test more difficult, they interfere with the available tiles so you never know all of them for sure.
Available at Essen 2011.
Here are the official rules I received by mail from the publisher:
THE BLIND MONKEY
SETUP
Each player takes 1 “BLIND MONKEY” tile and places it in front of him, beside the “Hand replenish” tile.
PLAYING THE GAME
At any time, the players can place their “BLIND MONKEY” on any purchased tile (they cannot place it on the “Discard Hand” tile), so the “BLIND MONKEY” entirely covers it.
The covered tile by the “BLIND MONKEY”:
-Cannot be turned to take 3 more cards
-Cannot be checked.
SCORING PHASE
Before Pass 1, players with the “BLIND MONKEY” not over a purchased tile, place it aside as they do with the wrong combos.
Pass 1.
The players with the “BLIND MONKEY” over a purchased tile, show it to verify if there are repeated tiles.
If the tile under the “BLIND MONKEY” is repeated, the “BLIND MONKEY” is place aside with that tile.
If it’s not a repeated combo, leave the “BLIND MONKEY” on the tile cards, so the tile can be clearly seen.
Pass 3.
If the smartest monkey verifies the tile cards where there’s the “BLIND MONKEY” and finds that they are wrong, he places aside the “BLIND MONKEY” along with the wrong tile.
Pass 4.
If the “BLIND MONKEY” has been placed aside, it counts as -2 victory points as the other wrong tiles.
INTERFERENCES
SETUP
Once there are the combo stacks at the centre of the table, each player takes 1 ”INTERFERENCE” tile and put it above one of these stacks.
During setup, an ”INTERFERENCE” cannot be put above another ”INTERFERENCE”.
PLAYING THE GAME
At any time, the players can remove an ”INTERFERENCE” from above a combo stack and place it above another one. In this way, they can show the combos (on a starting stack or on a single tile that a player set apart during game).
During the game, an ”INTERFERENCE” can be put above another ”INTERFERENCE”.
If only 1 stack remains at the centre of the table (this one with all the ”INTERFERENCE” tiles on it), the players return all ”INTERFERENCE” to the box and the games continues.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
654
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
407
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
612
-
2024-11-13
-
Lv.18