-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
3+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Hajo Bücken
-
아티스트
Edda Skibbe
-
인원
게임 소개
아이들을 위한 교육용 게임인 Ratz Fatz 시리즈의 이 게임은 플레이어들을 뛰고, 뛰고, 뛰게 합니다. 다른 라츠파츠 게임들과 마찬가지로, 이것은 같은 소재로 할 수 있는 3~12세 어린이들을 위한 게임 모음입니다.
구성품: 그림타일 20개(바닥에서 사용), 팔찌 20개, 연령대별 규칙, 이야기, 시, 과제 등이 적힌 책자 1개
그림 타일에는 차량(자전거, 자동차, 버스, 기차), 가구(의자, 식탁, 침대, 옷장), 동물(개, 고양이, 말, 소), 장난감(인형, 공, 빌딩 블록, 그림책), 음식(사과, 품종, 샐러드, 파스타)이 그려져 있다.
실행할 수 있는 게임은 다음과 같다:
1. 이름 지정 및 그룹화: 아이들은 타일 위에 무엇이 있는지, 어떤 그림이 어울릴지 말하거나, 특정한 설명에 맞는 것(나무로 만든 것, 다리가 네 개인 것 등)을 찾으려고 한다.
2. 듣고, 뛰고, 승리합니다. 바닥에 타일이 분산되어 있습니다. 게임 마스터가 게임 책자의 스토리를 읽는 동안 그림 중 하나를 언급하면, 그들은 가능한 한 빨리 그 타일로 달려가야 한다. 가장 먼저 올바른 타일에 서 있는 플레이어가 팔찌를 획득하고 가장 많은 팔찌를 소지한 플레이어가 승리합니다. 변형은 달리기를 하는 대신 타일을 뛰어다니는 것을 포함한다.
3. 러닝 메모리: 2.와 비슷하지만, 타일들은 엎어지게 재생되고 아이들은 어떤 타일이 어디에 있는지 기억해야 합니다.
4. 타일을 던집니다. 선수들은 설명에 맞는 무언가를 찾아야 하지만, 상자 바닥에 맞는 타일을 던질 때만 팔찌를 얻는다.
구성품: 그림타일 20개(바닥에서 사용), 팔찌 20개, 연령대별 규칙, 이야기, 시, 과제 등이 적힌 책자 1개
그림 타일에는 차량(자전거, 자동차, 버스, 기차), 가구(의자, 식탁, 침대, 옷장), 동물(개, 고양이, 말, 소), 장난감(인형, 공, 빌딩 블록, 그림책), 음식(사과, 품종, 샐러드, 파스타)이 그려져 있다.
실행할 수 있는 게임은 다음과 같다:
1. 이름 지정 및 그룹화: 아이들은 타일 위에 무엇이 있는지, 어떤 그림이 어울릴지 말하거나, 특정한 설명에 맞는 것(나무로 만든 것, 다리가 네 개인 것 등)을 찾으려고 한다.
2. 듣고, 뛰고, 승리합니다. 바닥에 타일이 분산되어 있습니다. 게임 마스터가 게임 책자의 스토리를 읽는 동안 그림 중 하나를 언급하면, 그들은 가능한 한 빨리 그 타일로 달려가야 한다. 가장 먼저 올바른 타일에 서 있는 플레이어가 팔찌를 획득하고 가장 많은 팔찌를 소지한 플레이어가 승리합니다. 변형은 달리기를 하는 대신 타일을 뛰어다니는 것을 포함한다.
3. 러닝 메모리: 2.와 비슷하지만, 타일들은 엎어지게 재생되고 아이들은 어떤 타일이 어디에 있는지 기억해야 합니다.
4. 타일을 던집니다. 선수들은 설명에 맞는 무언가를 찾아야 하지만, 상자 바닥에 맞는 타일을 던질 때만 팔찌를 얻는다.
This game in the Ratz Fatz series of educational games for children makes the players run, hop and jump. Like the other Ratz Fatz games, this is a collection of games for kids from 3-12 years that can be played with the same material.
Components: 20 picture tiles (for use on the floor), 20 bracelets, 1 booklet with rules, stories, poems and tasks for different ages
The picture tiles show vehicles (bike, car, bus, train), furniture (chair, table, bed, closet), animals (dog, cat, horse, cow), toys (doll, ball, building blocks, picture books) and food (apple, bred, salad, pasta).
Games that can be played include:
1. Naming and grouping: The children say what's on the tiles, which pictures might go together, or they try to find something that fits a certain description (something made from wood, something that has four legs etc.)
2. Listen, run and win: The tiles are distributed on the floor. When the game master mentions one of the pictures while reading a story from the game booklet, they have to run to that tile as fast as possible. The player who is the first to stand on the correct tile earns a bracelet, and the player with the most bracelets wins the game. A variant includes jumping from tile to tile instead of running.
3. Running memory: Similar to 2., but the tiles are played face down and the children have to remember which tile is where.
4. Throw the tile: The players have to find something to match a description, but they only earn a bracelet if they manage to throw a fitting tile into the bottom of the box.
Components: 20 picture tiles (for use on the floor), 20 bracelets, 1 booklet with rules, stories, poems and tasks for different ages
The picture tiles show vehicles (bike, car, bus, train), furniture (chair, table, bed, closet), animals (dog, cat, horse, cow), toys (doll, ball, building blocks, picture books) and food (apple, bred, salad, pasta).
Games that can be played include:
1. Naming and grouping: The children say what's on the tiles, which pictures might go together, or they try to find something that fits a certain description (something made from wood, something that has four legs etc.)
2. Listen, run and win: The tiles are distributed on the floor. When the game master mentions one of the pictures while reading a story from the game booklet, they have to run to that tile as fast as possible. The player who is the first to stand on the correct tile earns a bracelet, and the player with the most bracelets wins the game. A variant includes jumping from tile to tile instead of running.
3. Running memory: Similar to 2., but the tiles are played face down and the children have to remember which tile is where.
4. Throw the tile: The players have to find something to match a description, but they only earn a bracelet if they manage to throw a fitting tile into the bottom of the box.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18