-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
3+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Hajo Bücken
-
아티스트
-
인원
게임 소개
라츠 팻츠 시리즈의 다른 게임들과 마찬가지로, 이 게임은 동일한 소재로 플레이할 수 있는 게임들의 모음이다. 이 특별한 게임은 동화에 초점을 맞춥니다.
중심 아이디어: 이야기나 시를 읽고, 아이들은 듣고, 추측하고, 운을 맞추고, 물체를 잡습니다.
구성 요소: 3개의 나무 동화 조각상(개구리 왕자, 난쟁이, 부츠를 신은 고양이), 12개의 카드(마법의 거울, 마녀의 빗자루, 진저브레드 집 등 동화 속 물체를 보여준다), 하나의 상징은 죽고, 규칙, 이야기, 수수께끼, 시는 책자로 채워진다.
실행할 수 있는 게임:
1. 그룹 및 이름: 플레이어들은 카드에 있는 조각상과 물건들의 이름을 붙이고 그것들이 어떤 동화에서 왔는지 또는 그 동화의 다른 누가 왔는지 설명한다. 그들은 또한 특정한 기준에 맞는 사물(가치 있는 것, 사람이 살 수 있는 것)을 찾는다.
2. 잡아라: 책자의 본문 중 하나에 언급된 피규어나 카드는 최대한 빨리 만져져야 한다.
3. 메모리 게임: 6개의 조각상과/또는 카드만 테이블 위에 펼쳐져 있고, 나머지는 상자 안에 남아 있다. 테이블에 있는 인물이나 사물이 언급되면 아무 일도 일어나지 않는다. 상자 안에 있는 것이 언급되면, 선수들은 테이블에서 한 조각을 얻기 위해 그 단어를 외친다.
4. 기억과 스토리텔링 게임: 플레이어는 카드와 인형을 사용하여 이야기를 전하는데, 첫 번째 조각상은 4장, 두 번째 조각상은 다음 4장, 세 번째 조각상은 마지막 4장이 사용됩니다. 그런 다음 기호 다이가 굴려집니다. 이 기호는 세 가지 이야기 중 어떤 이야기를 다시 해야 하는지를 결정한다.
5. 이것으로 무엇을 할 수 있습니까? 한 명의 선수가 카드 중 하나를 몰래 결정합니다. 그런 다음 해당 물체로 수행할 수 있는 작업을 말합니다(예: ").토끼가 모자에서 나타나게 할 수 있습니다. 다른 플레이어들은 그 물체를 추측하려고 노력합니다. 가장 먼저 올바른 카드를 터치한 플레이어가 해당 카드를 획득합니다.
중심 아이디어: 이야기나 시를 읽고, 아이들은 듣고, 추측하고, 운을 맞추고, 물체를 잡습니다.
구성 요소: 3개의 나무 동화 조각상(개구리 왕자, 난쟁이, 부츠를 신은 고양이), 12개의 카드(마법의 거울, 마녀의 빗자루, 진저브레드 집 등 동화 속 물체를 보여준다), 하나의 상징은 죽고, 규칙, 이야기, 수수께끼, 시는 책자로 채워진다.
실행할 수 있는 게임:
1. 그룹 및 이름: 플레이어들은 카드에 있는 조각상과 물건들의 이름을 붙이고 그것들이 어떤 동화에서 왔는지 또는 그 동화의 다른 누가 왔는지 설명한다. 그들은 또한 특정한 기준에 맞는 사물(가치 있는 것, 사람이 살 수 있는 것)을 찾는다.
2. 잡아라: 책자의 본문 중 하나에 언급된 피규어나 카드는 최대한 빨리 만져져야 한다.
3. 메모리 게임: 6개의 조각상과/또는 카드만 테이블 위에 펼쳐져 있고, 나머지는 상자 안에 남아 있다. 테이블에 있는 인물이나 사물이 언급되면 아무 일도 일어나지 않는다. 상자 안에 있는 것이 언급되면, 선수들은 테이블에서 한 조각을 얻기 위해 그 단어를 외친다.
4. 기억과 스토리텔링 게임: 플레이어는 카드와 인형을 사용하여 이야기를 전하는데, 첫 번째 조각상은 4장, 두 번째 조각상은 다음 4장, 세 번째 조각상은 마지막 4장이 사용됩니다. 그런 다음 기호 다이가 굴려집니다. 이 기호는 세 가지 이야기 중 어떤 이야기를 다시 해야 하는지를 결정한다.
5. 이것으로 무엇을 할 수 있습니까? 한 명의 선수가 카드 중 하나를 몰래 결정합니다. 그런 다음 해당 물체로 수행할 수 있는 작업을 말합니다(예: ").토끼가 모자에서 나타나게 할 수 있습니다. 다른 플레이어들은 그 물체를 추측하려고 노력합니다. 가장 먼저 올바른 카드를 터치한 플레이어가 해당 카드를 획득합니다.
Like the other games in the Ratz Fatz series, this is a collection of games that can be played with the same material. This particular game focuses on fairytales.
Central idea: A story or poem is being read, the kids listen, guess, rhyme and grab an object.
Components: 3 wooden fairy tale figurines (frog prince, dwarf, puss in boots), 12 cards (showing objects from fairytales, like an enchanted mirror, a witch's broom, gingerbread house etc.), one symbol die, one booklet with rules, stories, riddles and poems
Games that can be played:
1. Group and name: The players name the figurines and things on the cards and explain what fairytales they are from, or who else is part of that fairytale. They also look for objects that fit a certain criterion (something valuable, something in which one can live...)
2. Grab it: The figurines or cards mentioned in one of the texts from the booklet have to be touched as quick as possible.
3. Memory game: Only six figurines and/or cards are laid out on the table, the others stay in the box. When a character or object is mentioned that is on the table, nothing happens. If one that is inside the box is mentioned, the players shout that word to gain one of the pieces from the table.
4. Memory and storytelling game: The players use the cards and figurines to tell a story. 4 cards are used for the first figurine, the next 4 for the second, and the last 4 for the third. Then the symbol die is rolled. The symbol decides which of the three stories the players have to re-tell.
5. What can you do with this: One player secretly decides on one of the cards. He/she then says what can be done with that object (e.g. "You can use it to make a rabbit appear from a hat" when they have chosen the magic wand). The other players try to guess the object. The first player to touch the correct card wins that card.
Central idea: A story or poem is being read, the kids listen, guess, rhyme and grab an object.
Components: 3 wooden fairy tale figurines (frog prince, dwarf, puss in boots), 12 cards (showing objects from fairytales, like an enchanted mirror, a witch's broom, gingerbread house etc.), one symbol die, one booklet with rules, stories, riddles and poems
Games that can be played:
1. Group and name: The players name the figurines and things on the cards and explain what fairytales they are from, or who else is part of that fairytale. They also look for objects that fit a certain criterion (something valuable, something in which one can live...)
2. Grab it: The figurines or cards mentioned in one of the texts from the booklet have to be touched as quick as possible.
3. Memory game: Only six figurines and/or cards are laid out on the table, the others stay in the box. When a character or object is mentioned that is on the table, nothing happens. If one that is inside the box is mentioned, the players shout that word to gain one of the pieces from the table.
4. Memory and storytelling game: The players use the cards and figurines to tell a story. 4 cards are used for the first figurine, the next 4 for the second, and the last 4 for the third. Then the symbol die is rolled. The symbol decides which of the three stories the players have to re-tell.
5. What can you do with this: One player secretly decides on one of the cards. He/she then says what can be done with that object (e.g. "You can use it to make a rabbit appear from a hat" when they have chosen the magic wand). The other players try to guess the object. The first player to touch the correct card wins that card.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18