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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7Ogre: BGG Exclusive Overlays Sponsored Counter Sheets (2013) -
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Steve Jackson (I)
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아티스트
Alex Fernandez (I), Alex Kosarek, Denis Loubet, Ben Williams
-
인원
게임 소개
이 오그레 지형 프로모션 팩은 오그레 킥스타터 프로젝트의 결과로, 보드게임지크는 두 세트의 프로모션 제작과 배포에 9,000달러를 약속했는데, 그 중 하나가 바로 이 지형 프로모션입니다(다른 한 세트는 3D 유닛 세트입니다! 많은 아이디어들이 보드게임기크 사용자들로부터 나왔고, 다른 아이디어들은 스티브 잭슨이 고안했으며, 모든 아이디어들은 스티브에 의해 마무리되었다.
이 세트에는 규칙에는 없지만 시나리오 설계자를 위해 남겨진 지형(예: 로그가 채워진 물)이 있기 때문에 시나리오 설계자의 꿈은 실현된다. 표준 오그레 캐논이 아닌 것들도 많습니다. 다양한 조각들이 함께 작동하도록 되어 있다. Steve Jackson이 제안한 몇 가지 아이디어는 다음과 같습니다.
- 댐, 부서진 댐, 하류 통나무 잼, 침수된 마을은 모두 파괴 시나리오를 지원하도록 설계되었다.
- 3D 시트의 BGGsaurus와 그가 밟고 지나간 지형. 그냥 망가진 건가요, 아니면 방사능을 그대로 둔 건가요, 아니면 더 나쁜 건가요? 비행접시와 관련이 있나요?
- 대형 통신탑은 그냥 표적이 될 수도 있고, 비행접시와 관련이 있을 수도 있다. 이게 받침 접시를 부르는 거야? 받침접시가 만들어요? 아마도 그것은 실제로 통신탑이 아닐지도 모른다 - 그 접시들은 슈퍼 레이저일 수도 있다!
- 그 문제에 있어서, 이 거대한 발광 분화구는 폭발한 원자로인가, 아니면 비행접시가 너무 많은 손상을 입었을 때 일어나는 일인가?
시트 1은 다음을 포함합니다(앞/뒤).
- 거대 비행접시 / 거대 비행접시 추락
- 미사일 기지(중앙 통제 건물, 9개의 발사 사일로) / 발사 미사일 기지
- 침수된 도시(파란 물속의 하얀 건물) / BGGsaurus (발자국)으로 황폐화된 도시
- 수리시설(건물, 로봇 암 등을 관통하는 도로) / 수리시설 난파판
- 여러 개의 물줄기가 있는 습지 모양(이렇게 되면 보병 이외에는 어떤 것도 크게 느려질 수 있음) / 거꾸로 뒤집힘
- 숲으로 완전히 둘러싸인 도시 헥스 / 거대한 분화구
- 레이더 접시 은행 / 레이더 발사.
시트 2는 다음을 포함합니다(앞/뒤).
- 두 개의 댐이 있는데, 하나는 도로이고 하나는 도로 위에 있지 않은 댐이다. / 각각 다른 한쪽에는 부서진 댐이 있다.
- 인근 도로를 통과하는 비행장 / 총상 비행장
- 숲이 있는 해안 모양/불타는 잔해가 있는 해안 모양.
- 익사 도시 / 짓밟힌 도시
- 잔해와 통나무로 질식된 침수 지형의 3가지 다른 모양 오버레이(파손된 댐에서 하류로 사용) / BGGsaurus 발자국이 있는 맑은 지형
- 거대한 분화구이지만 오래되고 식물이 내부에 다시 자라나는 / 물로 가득 찬 거대한 분화구. 분화구 안의 지형은 규칙적인 규칙에 의해 정의되지 않았다 - 그것은 쓰레기들로 가득 찬 얕은 물처럼 보이지만, 당신이 원하는 대로 그것을 만든다. 스티브는 그 안에서 수영하지 않겠다고 말했다.
두 판 모두 하천과 능선을 바꾸기 위한 "dogleg"모양도 있다.
이 세트에는 규칙에는 없지만 시나리오 설계자를 위해 남겨진 지형(예: 로그가 채워진 물)이 있기 때문에 시나리오 설계자의 꿈은 실현된다. 표준 오그레 캐논이 아닌 것들도 많습니다. 다양한 조각들이 함께 작동하도록 되어 있다. Steve Jackson이 제안한 몇 가지 아이디어는 다음과 같습니다.
- 댐, 부서진 댐, 하류 통나무 잼, 침수된 마을은 모두 파괴 시나리오를 지원하도록 설계되었다.
- 3D 시트의 BGGsaurus와 그가 밟고 지나간 지형. 그냥 망가진 건가요, 아니면 방사능을 그대로 둔 건가요, 아니면 더 나쁜 건가요? 비행접시와 관련이 있나요?
- 대형 통신탑은 그냥 표적이 될 수도 있고, 비행접시와 관련이 있을 수도 있다. 이게 받침 접시를 부르는 거야? 받침접시가 만들어요? 아마도 그것은 실제로 통신탑이 아닐지도 모른다 - 그 접시들은 슈퍼 레이저일 수도 있다!
- 그 문제에 있어서, 이 거대한 발광 분화구는 폭발한 원자로인가, 아니면 비행접시가 너무 많은 손상을 입었을 때 일어나는 일인가?
시트 1은 다음을 포함합니다(앞/뒤).
- 거대 비행접시 / 거대 비행접시 추락
- 미사일 기지(중앙 통제 건물, 9개의 발사 사일로) / 발사 미사일 기지
- 침수된 도시(파란 물속의 하얀 건물) / BGGsaurus (발자국)으로 황폐화된 도시
- 수리시설(건물, 로봇 암 등을 관통하는 도로) / 수리시설 난파판
- 여러 개의 물줄기가 있는 습지 모양(이렇게 되면 보병 이외에는 어떤 것도 크게 느려질 수 있음) / 거꾸로 뒤집힘
- 숲으로 완전히 둘러싸인 도시 헥스 / 거대한 분화구
- 레이더 접시 은행 / 레이더 발사.
시트 2는 다음을 포함합니다(앞/뒤).
- 두 개의 댐이 있는데, 하나는 도로이고 하나는 도로 위에 있지 않은 댐이다. / 각각 다른 한쪽에는 부서진 댐이 있다.
- 인근 도로를 통과하는 비행장 / 총상 비행장
- 숲이 있는 해안 모양/불타는 잔해가 있는 해안 모양.
- 익사 도시 / 짓밟힌 도시
- 잔해와 통나무로 질식된 침수 지형의 3가지 다른 모양 오버레이(파손된 댐에서 하류로 사용) / BGGsaurus 발자국이 있는 맑은 지형
- 거대한 분화구이지만 오래되고 식물이 내부에 다시 자라나는 / 물로 가득 찬 거대한 분화구. 분화구 안의 지형은 규칙적인 규칙에 의해 정의되지 않았다 - 그것은 쓰레기들로 가득 찬 얕은 물처럼 보이지만, 당신이 원하는 대로 그것을 만든다. 스티브는 그 안에서 수영하지 않겠다고 말했다.
두 판 모두 하천과 능선을 바꾸기 위한 "dogleg"모양도 있다.
This Ogre terrain promo pack is a result of the Ogre Kickstarter project, where BoardGameGeek pledged $9,000 for the creation and distribution of two sets of promos, one of which is this terrain promo (the other promo set is a set of 3D units!). Many ideas came from BoardGameGeek users, many others were devised by Steve Jackson, and all were finalized by Steve.
The result is a scenario designer's dream come true, as there is terrain in this set (the log-filled water, for instance) that is not in the rules but is left for the scenario designer. There are also many things that aren't standard Ogre canon. Various pieces are intended to work together. Here are some ideas that Steve Jackson suggests, for example:
- Dams, broken dams, downstream log-jams, and flooded towns are all designed to support destroy-the-dam scenarios.
- BGGsaurus from the 3-D sheet, and the terrain he has stomped through. Is it merely damaged, or has he left it radioactive or worse? And does he have some connection with the flying saucer?
- The big comm tower can just be a target, or it can be related to the flying saucer. Does it call the saucer? Does the saucer BUILD it? Maybe it's not actually a comm tower - those dishes could be super lasers!
- For that matter, is the giant glowing crater an exploded reactor, or is it what happens when the flying saucer takes too much damage?
Sheet 1 contains (front/back):
- Giant flying saucer / Giant CRASHED flying saucer
- Missile base (center control building, nine launch silos) / Shot-up missile base
- Flooded city (white buildings in blue water) / City devastated by BGGsaurus (footprints)
- Repair facility (road going through buildings, robot arms, and so on) / Wrecked version of repair facility
- Swamp shape with multiple streams (this would drastically slow anything but infantry) / Flopped on reverse
- Town hex completely surrounded by forest / Humongous crater
- Bank of radar dishes / Shot-up radars.
Sheet 2 contains (front/back):
- Two dams, one with a road over it and one not / Each has a broken version on the other side
- Airfield with road passing near / Shot-up airfield
- Coastal shape with forest / Coastal shape with burning rubble.
- Drowned city / Stomped city
- Three different-shaped overlays of flooded terrain choked with debris and logs (to use downstream from a broken dam) / Clear terrain with BGGsaurus footprints
- Humongous crater, but old and with plants regrowing on the inside / Humongous crater, full of water. The terrain inside the crater is NOT defined in the regular rules - it looks like shallow water filled with junk, but make of it what you will. Steve says he would not swim in it.
Both sheets also have some "dogleg" shapes for changing streams and ridges.
The result is a scenario designer's dream come true, as there is terrain in this set (the log-filled water, for instance) that is not in the rules but is left for the scenario designer. There are also many things that aren't standard Ogre canon. Various pieces are intended to work together. Here are some ideas that Steve Jackson suggests, for example:
- Dams, broken dams, downstream log-jams, and flooded towns are all designed to support destroy-the-dam scenarios.
- BGGsaurus from the 3-D sheet, and the terrain he has stomped through. Is it merely damaged, or has he left it radioactive or worse? And does he have some connection with the flying saucer?
- The big comm tower can just be a target, or it can be related to the flying saucer. Does it call the saucer? Does the saucer BUILD it? Maybe it's not actually a comm tower - those dishes could be super lasers!
- For that matter, is the giant glowing crater an exploded reactor, or is it what happens when the flying saucer takes too much damage?
Sheet 1 contains (front/back):
- Giant flying saucer / Giant CRASHED flying saucer
- Missile base (center control building, nine launch silos) / Shot-up missile base
- Flooded city (white buildings in blue water) / City devastated by BGGsaurus (footprints)
- Repair facility (road going through buildings, robot arms, and so on) / Wrecked version of repair facility
- Swamp shape with multiple streams (this would drastically slow anything but infantry) / Flopped on reverse
- Town hex completely surrounded by forest / Humongous crater
- Bank of radar dishes / Shot-up radars.
Sheet 2 contains (front/back):
- Two dams, one with a road over it and one not / Each has a broken version on the other side
- Airfield with road passing near / Shot-up airfield
- Coastal shape with forest / Coastal shape with burning rubble.
- Drowned city / Stomped city
- Three different-shaped overlays of flooded terrain choked with debris and logs (to use downstream from a broken dam) / Clear terrain with BGGsaurus footprints
- Humongous crater, but old and with plants regrowing on the inside / Humongous crater, full of water. The terrain inside the crater is NOT defined in the regular rules - it looks like shallow water filled with junk, but make of it what you will. Steve says he would not swim in it.
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