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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Adam Kazimierczak
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아티스트
-
인원
게임 소개
고지 사항: 이 게임은 1846-1847년 도너당 원정에 닥친 비극을 대수롭지 않게 여기지 않으며 오히려 어려운 선택을 더 잘 인식하기 위해 직면한 도전을 재현하려는 시도이다.
1846년 5월, 새로운 부와 번영을 꿈꾸며 미주리를 떠나 캘리포니아로 향하는 마차 열차가 출발했다. 개척자들은 그들의 지도자로 조지 도너를 선택했고, 여행에서 350마일을 줄이기 위해 헤이스팅스 컷오프라고 알려진 유타를 통과하는 다른 길을 택했다. 이것은 실수로 판명되었고, 그 후에 마차 열차는 시에라 네바다 산맥의 Frémont Pass를 가로막는 초겨울의 눈으로 인해 갇히게 되었다. 개척자들은 트럭키 호수와 올더 크릭에 겨울을 나기 위해 캠프를 만들었다. 기아, 질병, 그리고 심지어 식인 풍습이 그들의 희생을 가져갔고, 도너당의 87명의 원래 당원들 중 48명만이 살아남았다.
플레이어들은 각각 캘리포니아에 도달하는 것을 목표로 개척자 가족을 통제한다. 이 게임은 1846년 11월에 시작되는데, 식량 공급은 줄어들고 겨울 폭풍이 다가오고 있다. 각 플레이어는 개척자의 조건을 나타내는 객실과 6개의 개척자 주사위를 받습니다. 건강, 날씬, 배고픔, 병(죽음) 또는 사망. 매 라운드마다 플레이어들은 가족에게 음식 토큰을 먹이고 나무 토큰으로 오두막을 데워야 하는 기아 단계까지 그들의 개척자들을 돌아가며 활동 공간에 두는 행사로 시작한다.
플레이어의 상호작용은 다른 플레이어의 음식이나 나무를 가져가는 베그 액션과 플레이어에 이롭거나 상대방을 벌하는 데 도움이 되는 절체절명의 카드를 뽑아 플레이하는 절체절명의 액션에 의해 극대화된다. 일부 카드 효과와 음식을 얻기 위한 행동은 플레이어 식인 토큰을 획득하며, 게임이 끝날 때 플레이어의 점수를 벌한다. 게임을 하는 동안 주기적으로 Rescue 이벤트가 발생하며 플레이어는 Frémont pass를 넘어 위험한 구조 시도를 할 때 일부 개척자를 도박할지 아니면 13번째 턴까지 기다려야 할지를 선택해야 한다.
이 게임의 목적은 6명의 개척자를 서터 요새로 최대한 많이 생포하고 식인종 징표를 최소화하는 것입니다
다수의 욕구가 소수의 욕구나 한 사람의 욕구보다 많다." - 스팍, 칸의 분노.
적어도 하루에 한 번은 모여서 맛있는 것을 먹는 게 즐겁다." -줄리아 차일드
1846년 5월, 새로운 부와 번영을 꿈꾸며 미주리를 떠나 캘리포니아로 향하는 마차 열차가 출발했다. 개척자들은 그들의 지도자로 조지 도너를 선택했고, 여행에서 350마일을 줄이기 위해 헤이스팅스 컷오프라고 알려진 유타를 통과하는 다른 길을 택했다. 이것은 실수로 판명되었고, 그 후에 마차 열차는 시에라 네바다 산맥의 Frémont Pass를 가로막는 초겨울의 눈으로 인해 갇히게 되었다. 개척자들은 트럭키 호수와 올더 크릭에 겨울을 나기 위해 캠프를 만들었다. 기아, 질병, 그리고 심지어 식인 풍습이 그들의 희생을 가져갔고, 도너당의 87명의 원래 당원들 중 48명만이 살아남았다.
플레이어들은 각각 캘리포니아에 도달하는 것을 목표로 개척자 가족을 통제한다. 이 게임은 1846년 11월에 시작되는데, 식량 공급은 줄어들고 겨울 폭풍이 다가오고 있다. 각 플레이어는 개척자의 조건을 나타내는 객실과 6개의 개척자 주사위를 받습니다. 건강, 날씬, 배고픔, 병(죽음) 또는 사망. 매 라운드마다 플레이어들은 가족에게 음식 토큰을 먹이고 나무 토큰으로 오두막을 데워야 하는 기아 단계까지 그들의 개척자들을 돌아가며 활동 공간에 두는 행사로 시작한다.
플레이어의 상호작용은 다른 플레이어의 음식이나 나무를 가져가는 베그 액션과 플레이어에 이롭거나 상대방을 벌하는 데 도움이 되는 절체절명의 카드를 뽑아 플레이하는 절체절명의 액션에 의해 극대화된다. 일부 카드 효과와 음식을 얻기 위한 행동은 플레이어 식인 토큰을 획득하며, 게임이 끝날 때 플레이어의 점수를 벌한다. 게임을 하는 동안 주기적으로 Rescue 이벤트가 발생하며 플레이어는 Frémont pass를 넘어 위험한 구조 시도를 할 때 일부 개척자를 도박할지 아니면 13번째 턴까지 기다려야 할지를 선택해야 한다.
이 게임의 목적은 6명의 개척자를 서터 요새로 최대한 많이 생포하고 식인종 징표를 최소화하는 것입니다
다수의 욕구가 소수의 욕구나 한 사람의 욕구보다 많다." - 스팍, 칸의 분노.
적어도 하루에 한 번은 모여서 맛있는 것을 먹는 게 즐겁다." -줄리아 차일드
Disclaimer: This game in no way trivializes the tragedy that befell the Donner Party expedition in 1846-1847 but rather is an attempt to recreate the challenges it faced to better appreciate the difficult choices that were made.
In May of 1846 a wagon train left Missouri bound for California, lured by dreams of a new life of wealth and prosperity. The pioneers chose George Donner as their leader, and in an effort to shave 350 miles off the trip they took an alternate route through Utah known as Hastings Cutoff. This turned out to be a mistake, and subsequently the wagon train became trapped by early winter snow blocking the Frémont Pass in the Sierra Nevada Mountains. The pioneers made camp to wait out the winter at Truckee Lake and Alder Creek. Starvation, illness and even cannibalism took their toll, and out of the 87 original members of the Donner Party only 48 made it out alive.
Players each control a family of pioneers with the goal of reaching California. The game starts in November of 1846 with food supplies dwindling and more winter storms on the horizon. Each player receives a cabin and six pioneer dice that represent your pioneers' conditions: Healthy, Lean, Starving, Sick (Dying) or Dead. Each round starts with an event after which players take turns placing their pioneers on action spaces until the Starvation Phase when they need to feed their families with food tokens and heat their cabins with wood tokens.
Player interaction is maximized by the Beg action which takes food or wood from another player and the Desperation action which is how to draw and play Desperation cards that are either beneficial for the player or punish opponents. Some card effects and actions to gain food earn player cannibalism tokens, which penalize a player's score at the end of the game. Periodically during the game a Rescue event occurs and players must choose whether to gamble some of their pioneers on a risky rescue attempt over Frémont Pass or wait until the thirteenth turn of the game when all pioneers left in their cabins are automatically scored.
The object of the game is to deliver as many of your six pioneers as you can to Sutter's Fort alive and minimize your cannibalism token penalty.
"The needs of the many outweigh the needs of the few or one." -Spock, The Wrath of Kahn.
"It's fun to get together and have something good to eat at least once a day." -Julia Child
In May of 1846 a wagon train left Missouri bound for California, lured by dreams of a new life of wealth and prosperity. The pioneers chose George Donner as their leader, and in an effort to shave 350 miles off the trip they took an alternate route through Utah known as Hastings Cutoff. This turned out to be a mistake, and subsequently the wagon train became trapped by early winter snow blocking the Frémont Pass in the Sierra Nevada Mountains. The pioneers made camp to wait out the winter at Truckee Lake and Alder Creek. Starvation, illness and even cannibalism took their toll, and out of the 87 original members of the Donner Party only 48 made it out alive.
Players each control a family of pioneers with the goal of reaching California. The game starts in November of 1846 with food supplies dwindling and more winter storms on the horizon. Each player receives a cabin and six pioneer dice that represent your pioneers' conditions: Healthy, Lean, Starving, Sick (Dying) or Dead. Each round starts with an event after which players take turns placing their pioneers on action spaces until the Starvation Phase when they need to feed their families with food tokens and heat their cabins with wood tokens.
Player interaction is maximized by the Beg action which takes food or wood from another player and the Desperation action which is how to draw and play Desperation cards that are either beneficial for the player or punish opponents. Some card effects and actions to gain food earn player cannibalism tokens, which penalize a player's score at the end of the game. Periodically during the game a Rescue event occurs and players must choose whether to gamble some of their pioneers on a risky rescue attempt over Frémont Pass or wait until the thirteenth turn of the game when all pioneers left in their cabins are automatically scored.
The object of the game is to deliver as many of your six pioneers as you can to Sutter's Fort alive and minimize your cannibalism token penalty.
"The needs of the many outweigh the needs of the few or one." -Spock, The Wrath of Kahn.
"It's fun to get together and have something good to eat at least once a day." -Julia Child
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