-
BGG랭킹
BGG전체 : 8854
STRATEGY : 2383
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.42 / 5
-
디자이너
Łukasz Woźniak
-
아티스트
Jarek Nocoń
-
인원
게임 소개
동인도회사는 신대륙과 극동&NDASH의 이국적인 상품 배송을 통해 빠르게 성장하지만, 이렇게 대규모로 운영되려면 자금이 필요하기 때문에 암스테르담에서 첫 세계 주식시장이 열린다. 부유한 시민들은 훨씬 더 많은 부를 얻을 수 있는 기회를 보고 주식시장에 투자하는 동시에 수익을 낼 수 있는 훨씬 더 많은 기회에도 참여하고 싶어한다. 그러므로, 매우 원하는 이국적인 상품도 사고 팔 수 있고, 안전한 루트가 없는 플레이어는 그것들을 거래함으로써 더 나은 수익을 얻을 수 있다.
메르쿠리우스에서 선수들은 17세기에 네덜란드의 부유한 시민들의 역할을 맡았다. 그들은 그들의 돈을 동인도 회사의 다른 지점의 주식에 투자하거나 이국적인 상품에서 위험한 거래를 통해 훨씬 더 많은 이익을 얻으려고 한다. 플레이어들은 먼 나라에서의 활동과 시장에서 가격에 영향을 미칠 수 있는 이벤트에 대한 정보를 각자 가지고 있지만, 각자 그림의 일부만 보기 때문에 다른 플레이어들이 무엇을 하는지, 어떤 가격이 영향을 받는지 살펴봐야 한다.
플레이어들은 게임 시작 시 현금과 함께 5개의 "가격 변동"카드, 그리고 4개의 카드와 함께 플레이 중에 특별한 행동을 취할 수 있다. 게임 게시판은 동인도 회사의 6개 지점 주식과 6개 지점들이 거래하는 6개 상품의 가격을 보여준다. 차례에 따라, 플레이어는 자신이 원하는 대로 최대 3개의 주식이나 상품을 구매하거나 판매할 수 있다. 그런 다음 그는 손에서 "가격 변경"카드를 댑니다. 각각의 카드는 하나의 주식과 하나의 상품의 가격을 바꿉니다. 각 카드는 세 번 가격이 바뀌는데, 한 번, 두 번 연속으로 가격이 바뀐다. 까다로운 부분은 카드가 물건의 가치를 주식 가치보다 두 배나 이동시켜 플레이어들이 물건을 거래해 더 많은 돈을 벌 수 있다는 것인데, 그렇게 하는 것은 훨씬 더 위험하다.
누가 네덜란드의 가장 부유한 시민이 되어 경기에서 이길까요?
메르쿠리우스에서 선수들은 17세기에 네덜란드의 부유한 시민들의 역할을 맡았다. 그들은 그들의 돈을 동인도 회사의 다른 지점의 주식에 투자하거나 이국적인 상품에서 위험한 거래를 통해 훨씬 더 많은 이익을 얻으려고 한다. 플레이어들은 먼 나라에서의 활동과 시장에서 가격에 영향을 미칠 수 있는 이벤트에 대한 정보를 각자 가지고 있지만, 각자 그림의 일부만 보기 때문에 다른 플레이어들이 무엇을 하는지, 어떤 가격이 영향을 받는지 살펴봐야 한다.
플레이어들은 게임 시작 시 현금과 함께 5개의 "가격 변동"카드, 그리고 4개의 카드와 함께 플레이 중에 특별한 행동을 취할 수 있다. 게임 게시판은 동인도 회사의 6개 지점 주식과 6개 지점들이 거래하는 6개 상품의 가격을 보여준다. 차례에 따라, 플레이어는 자신이 원하는 대로 최대 3개의 주식이나 상품을 구매하거나 판매할 수 있다. 그런 다음 그는 손에서 "가격 변경"카드를 댑니다. 각각의 카드는 하나의 주식과 하나의 상품의 가격을 바꿉니다. 각 카드는 세 번 가격이 바뀌는데, 한 번, 두 번 연속으로 가격이 바뀐다. 까다로운 부분은 카드가 물건의 가치를 주식 가치보다 두 배나 이동시켜 플레이어들이 물건을 거래해 더 많은 돈을 벌 수 있다는 것인데, 그렇게 하는 것은 훨씬 더 위험하다.
누가 네덜란드의 가장 부유한 시민이 되어 경기에서 이길까요?
The East India Company grows quickly through the delivery of exotic goods from New World and Far East – but to operate on such a large scale, the company needs money, so the first world stock market is opened in Amsterdam. Rich citizens see the opportunity to acquire even more riches, so they invest in the stock market, while also wanting to take part in even more opportunities to make profit. Thus, much wanted exotic goods can be bought and sold, too, and with no secure routes a player can make even better profits by trading them.
In Mercurius players take on the role of rich citizens in Holland in the 17th century. They invest their money in stocks of different branches of the East India Company or try to earn much more profit through risky trade in exotic goods. Players have their own information about activities in the far lands and about events which can influence prices at the market, but each of them sees only part of the picture, so they have to look at what other players are doing and which prices are influenced by them.
Players have starting cash at the beginning of the game, along with five "changing prices" cards and four cards which allow them to take special actions during play. The game board shows prices for stocks of six branches of the East India Company and for six goods those branches trade. On a turn, a player can make up to three purchases or sales of stocks or goods as he wishes. He then plays one "changing prices" card from his hand. Each card changes the price of one stock and one good. Each card changes the prices three times, once on the turn it's played and on two consecutive turns. The tricky part is that cards move the value of goods twice as much as the value of stocks, so players can earn more by trading goods – but doing so is far more risky.
Who will become the richest citizen of Holland and win the game?
In Mercurius players take on the role of rich citizens in Holland in the 17th century. They invest their money in stocks of different branches of the East India Company or try to earn much more profit through risky trade in exotic goods. Players have their own information about activities in the far lands and about events which can influence prices at the market, but each of them sees only part of the picture, so they have to look at what other players are doing and which prices are influenced by them.
Players have starting cash at the beginning of the game, along with five "changing prices" cards and four cards which allow them to take special actions during play. The game board shows prices for stocks of six branches of the East India Company and for six goods those branches trade. On a turn, a player can make up to three purchases or sales of stocks or goods as he wishes. He then plays one "changing prices" card from his hand. Each card changes the price of one stock and one good. Each card changes the prices three times, once on the turn it's played and on two consecutive turns. The tricky part is that cards move the value of goods twice as much as the value of stocks, so players can earn more by trading goods – but doing so is far more risky.
Who will become the richest citizen of Holland and win the game?
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
620
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
461
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
395
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
368
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18