-
BGG랭킹
BGG전체 : 14545
WARGAMES : 2510
6.9Paul Koenig's Market Garden: Nijmegen Bridge (2012) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
50-50 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.91 / 5
-
디자이너
Paul Koenig
-
아티스트
Tim Allen, Bryan Armor (II)
-
인원
게임 소개
《폴 코닉’s 마켓가든》은 마켓가든 작전의 첫 3일간을 다루는 소규모 게임 시리즈이다. 시리즈의 각 게임은 별도의 브리지를 포함한다: 아른험, 아인트호벤, 네이메겐. 플레이어로서 독일군이나 연합군을 지휘하여 사상자 수를 줄이면서 보드의 주요 목표를 포착해야 합니다.
나이메겐 다리는 마켓가든 시리즈의 세 번째이자 마지막 게임으로 1944년 9월 17일부터 19일까지 이 중요한 강을 건너는 사건을 다룬다. 중부 네이메겐 지역은 라인강을 쉽게 건널 수 없는 다리를 건넜다. 만약 미국 제82공수가 네이메겐 크로스를 점령하는 데 실패한다면, XXX 군단의 진격은 저지되고 마켓가든 작전은 실패하게 된다.
많은 의사 결정과 게임플레이와 사실성을 확장하기 위한 선택적인 규칙으로, 연합군은 독일로 진출할 수 있습니다!
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 3점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 8점
단위 척도: 각 부대는 1개 중대 대 연대, 각 육각은 0.6㎞, 각 (낮) 순번은 약 4.5시간, 각 (밤) 순번은 약 10시간이다.
나이메겐 다리는 마켓가든 시리즈의 세 번째이자 마지막 게임으로 1944년 9월 17일부터 19일까지 이 중요한 강을 건너는 사건을 다룬다. 중부 네이메겐 지역은 라인강을 쉽게 건널 수 없는 다리를 건넜다. 만약 미국 제82공수가 네이메겐 크로스를 점령하는 데 실패한다면, XXX 군단의 진격은 저지되고 마켓가든 작전은 실패하게 된다.
많은 의사 결정과 게임플레이와 사실성을 확장하기 위한 선택적인 규칙으로, 연합군은 독일로 진출할 수 있습니다!
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 3점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 8점
단위 척도: 각 부대는 1개 중대 대 연대, 각 육각은 0.6㎞, 각 (낮) 순번은 약 4.5시간, 각 (밤) 순번은 약 10시간이다.
Paul Koenig’s Market-Garden is a series of small-format, competitive introductory-level wargames covering the critical first three days of Operation Market-Garden, where the Allies attempted to seize a series of bridges in Holland and end WWII before Christmas. Each game in the series covers a separate bridge: Arnhem, Eindhoven, and Nijmegen. As a player, you must command your German or Allied forces so as to capture key objectives on the board while keeping your casualties down (and your opponent’s casualties up).
Nijmegen Bridge is the third and final game in the Market-Garden series, covering the events happening at this vital river crossing from September 17th-19th, 1944. The central Nijmegen sector of the attack crossed an arm of the Rhine that could not be bridged easily. If the US 82nd Airborne failed to capture the Nijmegen cross, the advance of XXX Corps would be checked and Operation Market-Garden would fail.
With plenty of decision making and Optional Rules to extend gameplay and realism, the Allied advance into Germany hangs in the balance at Nijmegen Bridge!
Game Data:
Complexity: 3 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 8 on a 9 scale
Unit scale: Each unit is 1 company to regiment, each hex is 0.6 kilometers, each (day) turn is about 4.5 hours, and each (night) turn is about 10 hours.
Nijmegen Bridge is the third and final game in the Market-Garden series, covering the events happening at this vital river crossing from September 17th-19th, 1944. The central Nijmegen sector of the attack crossed an arm of the Rhine that could not be bridged easily. If the US 82nd Airborne failed to capture the Nijmegen cross, the advance of XXX Corps would be checked and Operation Market-Garden would fail.
With plenty of decision making and Optional Rules to extend gameplay and realism, the Allied advance into Germany hangs in the balance at Nijmegen Bridge!
Game Data:
Complexity: 3 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 8 on a 9 scale
Unit scale: Each unit is 1 company to regiment, each hex is 0.6 kilometers, each (day) turn is about 4.5 hours, and each (night) turn is about 10 hours.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
519
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18