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BGG전체 : 0
4Avgvstvs to Avrelian: Wargaming the Roman Principate (2012) -
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Phil Hendry
-
아티스트
-
인원
게임 소개
로마 제국을 중심으로 한 미니어처 게임입니다. 이 규칙은 아우구스투스가 권력을 장악한 시기(기원전 25년)부터 3세기의 위기를 거쳐 아우렐리아누스의 통치(275년)까지를 다룬다.
사격과 전투는 다수의 10면 주사위를 사용하여 결정된다. 관련된 장치의 크기에 따른 개수입니다. 주사위 굴림은 몇 가지 요인에 의해 수정되었고, 결과는 간단한 도표로 조회되었습니다. 특정 사상자 수 이상을 차지하는 부대는 "이 된다.흔들리다. 지휘관들은 적어도 일시적으로라도 모든 병력을 완전히 동원할 수 있는 제한된 능력을 가지고 있다.
게임은 익숙한 포인트 기반 시스템이 아니라 시나리오 기반입니다.
턴 시퀀스는 명령 제어와 전장 마찰을 강조하는 독특한 카드 기반 시스템을 기반으로 한다.
사격과 전투는 다수의 10면 주사위를 사용하여 결정된다. 관련된 장치의 크기에 따른 개수입니다. 주사위 굴림은 몇 가지 요인에 의해 수정되었고, 결과는 간단한 도표로 조회되었습니다. 특정 사상자 수 이상을 차지하는 부대는 "이 된다.흔들리다. 지휘관들은 적어도 일시적으로라도 모든 병력을 완전히 동원할 수 있는 제한된 능력을 가지고 있다.
게임은 익숙한 포인트 기반 시스템이 아니라 시나리오 기반입니다.
턴 시퀀스는 명령 제어와 전장 마찰을 강조하는 독특한 카드 기반 시스템을 기반으로 한다.
A miniatures game, centered around the Roman Empire. The rules cover the period between the time when Augustus seized power (25 BC), right through the period of the Empire’s height, down through the crisis of the third century, and ending with the reign of Aurelian (275 AD).
Shooting and combat are determined using a number of ten-sided dice. The number depending on the size of the units involved. The dice rolls are modified by a few factors, and the result looked up on a simple chart. Units which take more than a specific number of casualties become "Shaken". Commanders have a limited ability to rally Shaken troops, returning them, at least temporarily, to more or less full effectiveness.
Games are scenario based rather than the familiar points based systems.
The turn sequence is based on a unique card based system which emphasizes command control and battlefield friction.
Shooting and combat are determined using a number of ten-sided dice. The number depending on the size of the units involved. The dice rolls are modified by a few factors, and the result looked up on a simple chart. Units which take more than a specific number of casualties become "Shaken". Commanders have a limited ability to rally Shaken troops, returning them, at least temporarily, to more or less full effectiveness.
Games are scenario based rather than the familiar points based systems.
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