-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.4Great War at Sea: Confederate States Navy (Second Edition) (2012) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.33 / 5
-
디자이너
Michael Bennighof, James Stear
-
아티스트
Michael Bennighof, Susan Robinson
-
인원
게임 소개
1862년 여름, 북군의 패배와 이 저주받은 남북전쟁의 과정에서 내부의 좌절이 잇따른 후, 아메리카 대륙은 독립을 쟁취했고, 그때부터 북미 대륙은 CSA와 미국 두 나라로 나뉘었다.
남부 연합 해군은 대체 역사에 대한 매우 특이한 질문을 검토하는 64쪽짜리 해양 전쟁 부록이다: 만약 남부 연합이 성공적으로 남부 연합을 탈퇴하고 독립 국가가 되었다면 남부 연합이 미래 수십 년 동안 해군 요구를 어떻게 볼 수 있었을지 가정하는 것이다. 인력과 경제력 면에서 이웃 연합에 의해 크게 우세하지만, 멕시코 만과 카리브 해로 전력을 투입하려는 열망에 의해 자극을 받았다.새로운 남부 연합을 위해 북군 함대의 수적 우위를 상쇄하기 위한 차선이 계획되어 있다.
남부 연합 해군은 35개의 긴 카드보드와 70개의 짧은 레이저 절단 판지로 구성되어 있으며 CSN 함선, 항공기, 함대, 잠수함 소함대, 열대성 사이클론 표지를 묘사하고 있다. 12개의 전투와 18개의 작전 시나리오 중 대부분을 플레이하려면 플랜 골드, 윌란드, 블랙 워터스, 문제해, 태평양 크로스로드의 지도와 조각을 사용해야 하고, 모든 것을 플레이하려면 콘 오브 파이어, 지중해, 체펠린!의 지도와 조각을 사용해야 한다.
남부 연합 해군은 대체 역사에 대한 매우 특이한 질문을 검토하는 64쪽짜리 해양 전쟁 부록이다: 만약 남부 연합이 성공적으로 남부 연합을 탈퇴하고 독립 국가가 되었다면 남부 연합이 미래 수십 년 동안 해군 요구를 어떻게 볼 수 있었을지 가정하는 것이다. 인력과 경제력 면에서 이웃 연합에 의해 크게 우세하지만, 멕시코 만과 카리브 해로 전력을 투입하려는 열망에 의해 자극을 받았다.새로운 남부 연합을 위해 북군 함대의 수적 우위를 상쇄하기 위한 차선이 계획되어 있다.
남부 연합 해군은 35개의 긴 카드보드와 70개의 짧은 레이저 절단 판지로 구성되어 있으며 CSN 함선, 항공기, 함대, 잠수함 소함대, 열대성 사이클론 표지를 묘사하고 있다. 12개의 전투와 18개의 작전 시나리오 중 대부분을 플레이하려면 플랜 골드, 윌란드, 블랙 워터스, 문제해, 태평양 크로스로드의 지도와 조각을 사용해야 하고, 모든 것을 플레이하려면 콘 오브 파이어, 지중해, 체펠린!의 지도와 조각을 사용해야 한다.
In a different summer of 1862, following a series of disastrous Union defeats and internal frustrations with the course of this accursed Civil War, the Confederate States of America wins its independence, and from that time on, the North American continent is divided between two nations: the CSA and the USA.
Confederate States Navy is a 64-page book supplement for the Great War at Sea series that examines this very unusual question of alternate history: hypothesizing how the Confederate States of America would have seen to its naval needs in future decades, had the South successfully broken away from the Union and become an independent nation. Greatly outclassed by the neighboring Union in terms of manpower and raw economics, yet spurred by a desire to project power into the Gulf of Mexico and Caribbean, a fleet built around a moderate contingent of capital ships (of British design) capable of facing down South American rivals, and backed up by numerous small craft, submarines and airplanes intended to offset any Union fleet numerical advantage, is projected for the new Confederacy.
Confederate States Navy includes 35 long and 70 short laser-cut cardboard playing pieces, depicting CSN ships, aircraft, fleets and submarine flotillas as well as tropical cyclone markers. The supplement is not a complete game; the use of maps and pieces from Plan Gold, Jutland, Black Waters, Sea of Troubles and Pacific Crossroads are needed to play the majority of the twelve battle and eighteen operational scenarios, while those from Cone of Fire, Mediterranean and Zeppelins! are needed to play them all.
Confederate States Navy is a 64-page book supplement for the Great War at Sea series that examines this very unusual question of alternate history: hypothesizing how the Confederate States of America would have seen to its naval needs in future decades, had the South successfully broken away from the Union and become an independent nation. Greatly outclassed by the neighboring Union in terms of manpower and raw economics, yet spurred by a desire to project power into the Gulf of Mexico and Caribbean, a fleet built around a moderate contingent of capital ships (of British design) capable of facing down South American rivals, and backed up by numerous small craft, submarines and airplanes intended to offset any Union fleet numerical advantage, is projected for the new Confederacy.
Confederate States Navy includes 35 long and 70 short laser-cut cardboard playing pieces, depicting CSN ships, aircraft, fleets and submarine flotillas as well as tropical cyclone markers. The supplement is not a complete game; the use of maps and pieces from Plan Gold, Jutland, Black Waters, Sea of Troubles and Pacific Crossroads are needed to play the majority of the twelve battle and eighteen operational scenarios, while those from Cone of Fire, Mediterranean and Zeppelins! are needed to play them all.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18