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10Sons of the Great Elephant: The Anglo-Zulu War of 1879 (2013) -
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lionel Liron
-
아티스트
Lionel Liron
-
인원
게임 소개
위대한 코끼리의 아들들: 1879년 앵글로-줄루 전쟁()은 1879년 줄루 전쟁에 대한 전쟁 게임이다. 이 게임은 포인트 투 포인트 움직임과 치트 풀 메카닉을 사용하여 이벤트와 적군 편대를 시뮬레이션한다.
플레이어는 영국군과 원주민 동맹군을 지휘한다. 각 턴마다 플레이어는 영국 지도자를 선택하여 요새를 구축하거나, 이동하거나, 이벤트 전표를 뽑거나, 재편성할 수 있습니다. 행동은 리더의 행동 포인트에 의해 제한됩니다. 적의 행동은 적대적인 영토에 들어갈 때 끌어내는 이벤트 치트에 의해 결정된다. 전투력은 단위 전력에 따라 결정되며, 단위 전력과 동일한 숫자의 주사위를 굴린다. 영국은 5~6인 롤에서 한 단위를 제거하고, 줄루는 6인 롤에서 한 단위를 제거합니다.
목표는 세테와요 추장을 잡고 최대한 많은 적대적인 줄루 지역을 제압하는 것이다. 플레이어는 줄루 세력과 전쟁을 지속하려는 영국의 정치적 의지를 모두 관리해야 한다. 경기는 8회전 후에 종료되며 승점은 영국 총 패배부터 영국 총 승리까지의 척도로 측정된다.
플레이어는 영국군과 원주민 동맹군을 지휘한다. 각 턴마다 플레이어는 영국 지도자를 선택하여 요새를 구축하거나, 이동하거나, 이벤트 전표를 뽑거나, 재편성할 수 있습니다. 행동은 리더의 행동 포인트에 의해 제한됩니다. 적의 행동은 적대적인 영토에 들어갈 때 끌어내는 이벤트 치트에 의해 결정된다. 전투력은 단위 전력에 따라 결정되며, 단위 전력과 동일한 숫자의 주사위를 굴린다. 영국은 5~6인 롤에서 한 단위를 제거하고, 줄루는 6인 롤에서 한 단위를 제거합니다.
목표는 세테와요 추장을 잡고 최대한 많은 적대적인 줄루 지역을 제압하는 것이다. 플레이어는 줄루 세력과 전쟁을 지속하려는 영국의 정치적 의지를 모두 관리해야 한다. 경기는 8회전 후에 종료되며 승점은 영국 총 패배부터 영국 총 승리까지의 척도로 측정된다.
Sons of the Great Elephant: The Anglo-Zulu War of 1879 is a low-complexity solitaire wargame on the 1879 Zulu War. The game uses point-to-point movement and a chit pull mechanic to simulate events and enemy army formations.
The player commands British forces and native allies. On each turn, the player will select a British Leader and build forts, move, draw event chit, or reorganize. Actions are limited by the Leader's Action Points. Enemy actions are determined by event chits, which are drawn when entering hostile territory. Combat is based on unit strength with units rolling dice equal in number to their combat strength. British eliminate a unit on a roll of 5 or 6 and Zulu eliminate a unit on a roll of 6.
The goal is capture Chief Cetewayo and subdue as many hostile Zulu areas as possible. The player must manage both the Zulu forces and the British political will to stay in the war. The game ends after 8 turns and victory points are measured on a scale of Total British Defeat to Total British Victory.
The player commands British forces and native allies. On each turn, the player will select a British Leader and build forts, move, draw event chit, or reorganize. Actions are limited by the Leader's Action Points. Enemy actions are determined by event chits, which are drawn when entering hostile territory. Combat is based on unit strength with units rolling dice equal in number to their combat strength. British eliminate a unit on a roll of 5 or 6 and Zulu eliminate a unit on a roll of 6.
The goal is capture Chief Cetewayo and subdue as many hostile Zulu areas as possible. The player must manage both the Zulu forces and the British political will to stay in the war. The game ends after 8 turns and victory points are measured on a scale of Total British Defeat to Total British Victory.
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