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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
PLANET Pioneer는 8세 이상의 2-4명의 플레이어를 위한 빠른 속도의 가족 친화적인 카드 게임입니다. 배우기는 쉽지만 마스터하기는 어려워요!
목표: 기지국에서 시작하여 먼 행성에 새로운 식민지를 만드는 데 필요한 구조물을 구축하고 산소, 물, 작물 및 기타 아이템을 추가합니다. 여러분은 적대적이거나 우호적인 외계인들과 마주칠 수도 있습니다. 게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 행성과 승리를 차지합니다!
SETUP: 모든 기지국 카드를 데크에서 분리합니다. 한 명당 한 명씩. 여기가 당신의 출발점입니다. 사용하지 않은 기지국 카드와 사용하지 않은 카드를 Discard Pile(폐기 파일)에 보관합니다. 데크를 섞고 각 플레이어에게 카드를 5장씩 돌리세요. 데크의 나머지 부분을 아래로 향하게 놓습니다. 그림 더미입니다. 각 플레이어는 가로 5장과 세로 4장의 격자를 만들기 위해 가로 14&rdqu;, 세로 16&rdqu;의 총 플레이 공간이 필요하다. 상단 중앙에 기지국을 배치합니다.
게임 시작: 가장 최근에 생일을 맞은 플레이어가 먼저 시작하고 시계 방향으로 게임을 계속합니다.
첫 번째 라운드: 차례가 오는 동안 그림 더미에서 카드를 뽑습니다.
기지국 옆이나 위에 레벨 1 또는 외계인 방문이 있는 카드를 손에 쥔다.만약 카드를 할 수 없다면, 한쪽 면을 위로 올려서 폐기 더미에 넣으세요. 이제 네 차례다. 카드는 좌우 또는 위에서 아래로만 플레이할 수 있으며 플레이할 수 없습니다.
대각선으로 각 플레이어가 베이스 옆에 카드를 놓을 때까지 플레이를 계속합니다. 이것으로 1라운드를 마칩니다.
두 번째 라운드 이상: 두 번째 라운드에서 각 플레이어는 레벨 2로 카드를 손에 쥘 수 있습니다.
에일리언 방문, 에일리언 공격, 유성 공격. 3라운드는 레벨 3 이하로 진행할 수 있습니다. 4라운드 레벨 4 이하. 5라운드 레벨 5 이하. 이후 각 라운드에서 어떤 카드든 재생할 수 있지만 이미 가지고 있는 카드는 반복할 수 없습니다.
운석에 의해 파괴되지 않는 한 당신의 식민지에 놓이게 될 것이다.
플레이 옵션:
디펜스 레이저/포스 야전 카드를 식민지에 내려놓으면 운석 공격 및/또는 외계인 공격으로부터 보호받을 수 있습니다.
•상대 식민지의 비어있는 공간에 외계인 공격 카드를 놓습니다. 한 바퀴를 기다린다.
거주지의 비어 있는 공간에 외계인 방문 카드를 놓습니다. 한 바퀴 돌아요.
•상대 식민지의 카드 위에 유성 타격 카드를 놓습니다(베이스, 포스 필드, 방어 배터리 또는 외계인 방문 제외). 파괴되었고 유성 캡 외에는 재건할 수 없습니다. 해당 카드의 모든 레벨이 손실됩니다.
유성 타격 위에 유성 캡 카드를 놓습니다.
게임에서 승리하기: 한 명의 선수가 가로 5장과 세로 4장의 카드를 모두 채울 때 최종 라운드가 결정됩니다. 다른 모든 선수들은 마지막 한 번의 턴이 있고 플레이는 끝난다. 운석 공격으로 파괴된 카드를 제외한 모든 카드 레벨을 추가합니다. 여기서 나머지 모든 레벨의 값을 뺍니다.
손에 쥔 카드들.
가장 높은 총계가 이 행성과 승리를 주장합니다!
목표: 기지국에서 시작하여 먼 행성에 새로운 식민지를 만드는 데 필요한 구조물을 구축하고 산소, 물, 작물 및 기타 아이템을 추가합니다. 여러분은 적대적이거나 우호적인 외계인들과 마주칠 수도 있습니다. 게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 행성과 승리를 차지합니다!
SETUP: 모든 기지국 카드를 데크에서 분리합니다. 한 명당 한 명씩. 여기가 당신의 출발점입니다. 사용하지 않은 기지국 카드와 사용하지 않은 카드를 Discard Pile(폐기 파일)에 보관합니다. 데크를 섞고 각 플레이어에게 카드를 5장씩 돌리세요. 데크의 나머지 부분을 아래로 향하게 놓습니다. 그림 더미입니다. 각 플레이어는 가로 5장과 세로 4장의 격자를 만들기 위해 가로 14&rdqu;, 세로 16&rdqu;의 총 플레이 공간이 필요하다. 상단 중앙에 기지국을 배치합니다.
게임 시작: 가장 최근에 생일을 맞은 플레이어가 먼저 시작하고 시계 방향으로 게임을 계속합니다.
첫 번째 라운드: 차례가 오는 동안 그림 더미에서 카드를 뽑습니다.
기지국 옆이나 위에 레벨 1 또는 외계인 방문이 있는 카드를 손에 쥔다.만약 카드를 할 수 없다면, 한쪽 면을 위로 올려서 폐기 더미에 넣으세요. 이제 네 차례다. 카드는 좌우 또는 위에서 아래로만 플레이할 수 있으며 플레이할 수 없습니다.
대각선으로 각 플레이어가 베이스 옆에 카드를 놓을 때까지 플레이를 계속합니다. 이것으로 1라운드를 마칩니다.
두 번째 라운드 이상: 두 번째 라운드에서 각 플레이어는 레벨 2로 카드를 손에 쥘 수 있습니다.
에일리언 방문, 에일리언 공격, 유성 공격. 3라운드는 레벨 3 이하로 진행할 수 있습니다. 4라운드 레벨 4 이하. 5라운드 레벨 5 이하. 이후 각 라운드에서 어떤 카드든 재생할 수 있지만 이미 가지고 있는 카드는 반복할 수 없습니다.
운석에 의해 파괴되지 않는 한 당신의 식민지에 놓이게 될 것이다.
플레이 옵션:
디펜스 레이저/포스 야전 카드를 식민지에 내려놓으면 운석 공격 및/또는 외계인 공격으로부터 보호받을 수 있습니다.
•상대 식민지의 비어있는 공간에 외계인 공격 카드를 놓습니다. 한 바퀴를 기다린다.
거주지의 비어 있는 공간에 외계인 방문 카드를 놓습니다. 한 바퀴 돌아요.
•상대 식민지의 카드 위에 유성 타격 카드를 놓습니다(베이스, 포스 필드, 방어 배터리 또는 외계인 방문 제외). 파괴되었고 유성 캡 외에는 재건할 수 없습니다. 해당 카드의 모든 레벨이 손실됩니다.
유성 타격 위에 유성 캡 카드를 놓습니다.
게임에서 승리하기: 한 명의 선수가 가로 5장과 세로 4장의 카드를 모두 채울 때 최종 라운드가 결정됩니다. 다른 모든 선수들은 마지막 한 번의 턴이 있고 플레이는 끝난다. 운석 공격으로 파괴된 카드를 제외한 모든 카드 레벨을 추가합니다. 여기서 나머지 모든 레벨의 값을 뺍니다.
손에 쥔 카드들.
가장 높은 총계가 이 행성과 승리를 주장합니다!
PLANET PIONEER is a fast-paced, family-friendly card game for 2-4 players, ages 8 and up. It's easy to learn, but tough to master!
OBJECTIVE: Starting at a Base Station, you build structures, add Oxygen, Water, Crops and other items needed to create your new colony on a distant planet. You may even encounter hostile or friendly aliens. The player with the highest total score at the end of the game claims the planet and victory!
SETUP: Separate all Base Station cards from deck. One per player. This is your starting point. Set aside any unused Base Station cards and out of play in a Discard Pile. Shuffle the deck and deal five cards to each player. Place the rest of the deck face down. This is the Draw Pile. Each player will need a total playing space of approximately 14” across and 16” down to create a grid of 5 cards across and 4 cards down. Place your Base Station at the top center.
STARTING THE GAME: The player who had their birthday most recently goes first, then play continues around clockwise.
FIRST ROUND: During your turn, draw a card from the Draw Pile.
Lay any card in your hand with a Level of 1, or an Alien Visit, next to or above your Base Station.If you cannot play a card, place one face up in the discard pile. This ends of your turn. Cards can only be played side to side, or top to bottom, but not
diagonally. Play continues until each player has placed a card next to their Base. This completes the first round.
SECOND ROUND and BEYOND: On the second round, each player has the option of playing any card in their hand with a Level of 2
or less, Alien Visit, Alien Attack or Meteor Strike. Third round can play Level 3 or less. Fourth round Level 4 or less. Fifth round Level 5 or less. Each rounds afterwards you can play any card, but you cannot repeat identical cards you have already
placed in your colony, unless detroyed by meteor.
OPTIONS OF PLAY:
•Lay down a Defense Laser/Force Field card to your colony to protect it and any card next to it from Meteor Strikes and/or Alien Attacks.
•Lay down an Alien Attack card on an unoccupied space in an opponents colony. They wait 1 turn.
•Lay down an Alien Visit card on an unoccupied space in your colony. You take 1 turn.
•Lay down a Meteor Strike card on top of a card in your opponent’s colony (except Base, Force Field, Defense Battery or Alien Visit). It is destroyed and cannot be rebuilt upon, except with a Meteor Cap. Any Level of that card is lost.
•Lay down a Meteor Cap card on top of a Meteor Strike.
WINNING THE GAME: The final round is determined when one player has filled a full grid of 5 cards across and 4 cards down. All other players have one final turn and the play ends. Add the Level of all cards in your colony,except those destoyed by Meteor Strikes. Subtract from that the Level of all remaining
cards in your hand.
Highest total claims the planet and victory!
OBJECTIVE: Starting at a Base Station, you build structures, add Oxygen, Water, Crops and other items needed to create your new colony on a distant planet. You may even encounter hostile or friendly aliens. The player with the highest total score at the end of the game claims the planet and victory!
SETUP: Separate all Base Station cards from deck. One per player. This is your starting point. Set aside any unused Base Station cards and out of play in a Discard Pile. Shuffle the deck and deal five cards to each player. Place the rest of the deck face down. This is the Draw Pile. Each player will need a total playing space of approximately 14” across and 16” down to create a grid of 5 cards across and 4 cards down. Place your Base Station at the top center.
STARTING THE GAME: The player who had their birthday most recently goes first, then play continues around clockwise.
FIRST ROUND: During your turn, draw a card from the Draw Pile.
Lay any card in your hand with a Level of 1, or an Alien Visit, next to or above your Base Station.If you cannot play a card, place one face up in the discard pile. This ends of your turn. Cards can only be played side to side, or top to bottom, but not
diagonally. Play continues until each player has placed a card next to their Base. This completes the first round.
SECOND ROUND and BEYOND: On the second round, each player has the option of playing any card in their hand with a Level of 2
or less, Alien Visit, Alien Attack or Meteor Strike. Third round can play Level 3 or less. Fourth round Level 4 or less. Fifth round Level 5 or less. Each rounds afterwards you can play any card, but you cannot repeat identical cards you have already
placed in your colony, unless detroyed by meteor.
OPTIONS OF PLAY:
•Lay down a Defense Laser/Force Field card to your colony to protect it and any card next to it from Meteor Strikes and/or Alien Attacks.
•Lay down an Alien Attack card on an unoccupied space in an opponents colony. They wait 1 turn.
•Lay down an Alien Visit card on an unoccupied space in your colony. You take 1 turn.
•Lay down a Meteor Strike card on top of a card in your opponent’s colony (except Base, Force Field, Defense Battery or Alien Visit). It is destroyed and cannot be rebuilt upon, except with a Meteor Cap. Any Level of that card is lost.
•Lay down a Meteor Cap card on top of a Meteor Strike.
WINNING THE GAME: The final round is determined when one player has filled a full grid of 5 cards across and 4 cards down. All other players have one final turn and the play ends. Add the Level of all cards in your colony,except those destoyed by Meteor Strikes. Subtract from that the Level of all remaining
cards in your hand.
Highest total claims the planet and victory!
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