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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Michael Andresakis
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아티스트
Vitaly S. Alexius, Pete Amachree, Michael Andresakis, Bastien Grivet, Patrik Hjelm, Moy Shin Hung, Camille Kuo, Jethro Lentle, Paul Mudie, Cig Neutron, Sviatoslav Pashchuk, Grzegorz Rutkowski, Seeming Watcher, Markus Stadlober, Ryan Valle, Tatiana Vetrova, Igor Vitkovskiy
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인원
게임 소개
1964년 12일 금요일
오늘 아미티빌 정신병원 앞에 서니 비가 온다. 내가 여기 있는 건, 내가 형사이고 그게 내가 하는 일이기 때문이야. 미스터리를 푸는 거지. 이건 이상한 지폐가 내 손에 떨어졌을 때 시작됐어. 지금 여기 있으니 혼자 있는 것 같지 않아. 목소리들이 돌아왔어. 그들은 정신 나간 사람의 환영일까 아니면 어쩌면 정신 나간 사람의 어두운 생각일까? 아마 그들은 모두 우리 형사의 정신세계에 살고 있는 존재일 것이다. 포보스에서 각 플레이어는 이러한 성격들 중 하나의 역할을 맡는다. 당신의 목표는 상대의 성격을 제거하는 것입니다. 일단 성취되면 당신의 성격이 우세하여 탐정을 통제할 수 있다. 각자 멘탈 보드, 고스트 미니어처 8개, 캐릭터 미니어처 12개, D12 다이 1개, 액션 카드 3개를 선택합니다. 플레이어는 각각 3장의 포보스 카드(12가지 다른 가능성으로부터)를 획득하고 이 카드들을 아래로 향하게 한다. 이 카드들은 당신의 두려움과 아미티빌 정신병원에 수감된 형사의 확장을 나타냅니다. (심리 보드에는 12개의 포보스 카드와 일치하는 12개의 서로 다른 공포가 모두 포함되어 있습니다.)
각 라운드에서 미니어처를 보드 또는 상대의 보드(카드에 따라)에 배치하여 두려움을 찾도록 지시하는 작업 카드를 재생합니다. 상대편의 심리보드에 공포와 일치하는 미니어처를 올려놓으면 그 공포를 드러낼 수밖에 없다. 그런 다음 미니어처를 배치한 방식에 따라 고스트를 메인보드에 배치하고 이동시키는 데 사용되는 누적 이동 지점이 있습니다(16개의 타일로 구성됨). 그 보드에는 네 개의 중앙 홀과 각각의 포보스 카드를 나타내는 12개의 공포 방이 있다. 포보스 카드 중 하나를 나타내는 방에 고스트 2개를 두면 보호됩니다(고스트가 남아 있는 동안). 그러면 상대가 당신의 공포 중 하나와 일치하는 캐릭터 미니어처를 당신의 멘탈 보드에 붙일 때 당신은 당신의 포보스 카드를 공개할 것을 강요 받지 않게 된다. 단순하게 들리지만 악몽과 악마가 득세하는 꿈의 세계에서는 간단하지 않은 것이 없다! 반면에 아드레날린 카드를 플레이하여 게임에서 거꾸로 가져올 수 있습니다. 하지만 이 카드들은 당신의 고스트 중 하나를 차지합니다, 만약 당신이 하나를 요구한다면.
만약 당신의 두려움이 라이벌에 의해 드러난다면, 당신은 지는 것이지만, 제거되지는 않습니다. 당신은 여전히 플레이 중인 다른 인물들에게 복수할 수 있는 구울이 됩니다. 구울은 올바른 카드를 플레이하고 라이벌 성격을 파괴하여 게임이 어떻게 전개되는지 제어할 수 있습니다. 당신은 더 많은 움직임이 있거나 심지어 모듈식 보드를 만들 수 있는 것과 같은 더 많은 이점을 가지고 있습니다. 궁극의 대화형 공포 게임에서 여러분의 성격을 탐구할 시간입니다!
공포가 유일한 신이야!
오늘 아미티빌 정신병원 앞에 서니 비가 온다. 내가 여기 있는 건, 내가 형사이고 그게 내가 하는 일이기 때문이야. 미스터리를 푸는 거지. 이건 이상한 지폐가 내 손에 떨어졌을 때 시작됐어. 지금 여기 있으니 혼자 있는 것 같지 않아. 목소리들이 돌아왔어. 그들은 정신 나간 사람의 환영일까 아니면 어쩌면 정신 나간 사람의 어두운 생각일까? 아마 그들은 모두 우리 형사의 정신세계에 살고 있는 존재일 것이다. 포보스에서 각 플레이어는 이러한 성격들 중 하나의 역할을 맡는다. 당신의 목표는 상대의 성격을 제거하는 것입니다. 일단 성취되면 당신의 성격이 우세하여 탐정을 통제할 수 있다. 각자 멘탈 보드, 고스트 미니어처 8개, 캐릭터 미니어처 12개, D12 다이 1개, 액션 카드 3개를 선택합니다. 플레이어는 각각 3장의 포보스 카드(12가지 다른 가능성으로부터)를 획득하고 이 카드들을 아래로 향하게 한다. 이 카드들은 당신의 두려움과 아미티빌 정신병원에 수감된 형사의 확장을 나타냅니다. (심리 보드에는 12개의 포보스 카드와 일치하는 12개의 서로 다른 공포가 모두 포함되어 있습니다.)
각 라운드에서 미니어처를 보드 또는 상대의 보드(카드에 따라)에 배치하여 두려움을 찾도록 지시하는 작업 카드를 재생합니다. 상대편의 심리보드에 공포와 일치하는 미니어처를 올려놓으면 그 공포를 드러낼 수밖에 없다. 그런 다음 미니어처를 배치한 방식에 따라 고스트를 메인보드에 배치하고 이동시키는 데 사용되는 누적 이동 지점이 있습니다(16개의 타일로 구성됨). 그 보드에는 네 개의 중앙 홀과 각각의 포보스 카드를 나타내는 12개의 공포 방이 있다. 포보스 카드 중 하나를 나타내는 방에 고스트 2개를 두면 보호됩니다(고스트가 남아 있는 동안). 그러면 상대가 당신의 공포 중 하나와 일치하는 캐릭터 미니어처를 당신의 멘탈 보드에 붙일 때 당신은 당신의 포보스 카드를 공개할 것을 강요 받지 않게 된다. 단순하게 들리지만 악몽과 악마가 득세하는 꿈의 세계에서는 간단하지 않은 것이 없다! 반면에 아드레날린 카드를 플레이하여 게임에서 거꾸로 가져올 수 있습니다. 하지만 이 카드들은 당신의 고스트 중 하나를 차지합니다, 만약 당신이 하나를 요구한다면.
만약 당신의 두려움이 라이벌에 의해 드러난다면, 당신은 지는 것이지만, 제거되지는 않습니다. 당신은 여전히 플레이 중인 다른 인물들에게 복수할 수 있는 구울이 됩니다. 구울은 올바른 카드를 플레이하고 라이벌 성격을 파괴하여 게임이 어떻게 전개되는지 제어할 수 있습니다. 당신은 더 많은 움직임이 있거나 심지어 모듈식 보드를 만들 수 있는 것과 같은 더 많은 이점을 가지고 있습니다. 궁극의 대화형 공포 게임에서 여러분의 성격을 탐구할 시간입니다!
공포가 유일한 신이야!
Friday the 12th, 1964
It is raining today as I stand in front of the Amityville Asylum. I'm here, well because I'm a detective and that's what I do - solve mysteries. This one began when a strange note fell into my possession. Now that I'm here, I don't feel as if I'm alone - the voices are back... Are they phantoms of an insane mind or possibly shadowy thoughts of a deranged personality? Maybe they are all entities living within the world of our detective's mind. In Phobos, each player takes on the role of one of these personalities. Your goal is to eliminate the personalities of your opponent(s). Once accomplished then your personality prevails allowing you to control the detective. Each of you chooses a Mentality board, 8 Ghost Miniatures, 12 Character Miniatures, a D12 Die and 3 Action cards. Players then each get 3 Phobos cards (from 12 different possibilities) and keep these face down. These cards represent your Fears and an extension of the Detective who is imprisoned inside the Amityville Asylum. (Note that the Mentality board includes all the 12 different fears matching the 12 Phobos cards.)
In each round you play an Action card which will instruct you to place your Miniatures either on your board or your opponent's (depending on the card) trying to find their fears. If you place a Miniature on an opponent's Mentality Board that matches one of their fears, they are forced to reveal that fear. Then, based upon how you placed your Miniature you will have accumulated movement points which will be used to place and move your Ghosts on the main board (comprised of 16 tiles). The board includes four central halls where your Ghosts enter the detective's head and 12 fear rooms which represent each of the Phobos cards. When you place 2 Ghosts in a room which represents one of your Phobos cards, you are protected (for as long as they remain). This then makes it so that when an opponent places a Character Miniature on your Mentality board matching one of your fears, you are not forced to reveal your Phobos Card. It sounds simple but nothing is simple in the dream world where nightmares and demons prevail! On the other hand you can play an Adrenaline card and bring the upside down in the game. But these cards cost one of your Ghost, if you to claim one.
If your Fears are revealed by your rivals, then you lose but you are not eliminated. You become a Ghoul that can take revenge on the other Personalities still in play. As a Ghoul you can help control how the game unfolds by playing the right cards and destroying the rival Personalities. You have more advantages like you have more moves or you can even create a modular board. It is time to explore your personality in the ultimate interactive horror game!
Fear is your only god!
It is raining today as I stand in front of the Amityville Asylum. I'm here, well because I'm a detective and that's what I do - solve mysteries. This one began when a strange note fell into my possession. Now that I'm here, I don't feel as if I'm alone - the voices are back... Are they phantoms of an insane mind or possibly shadowy thoughts of a deranged personality? Maybe they are all entities living within the world of our detective's mind. In Phobos, each player takes on the role of one of these personalities. Your goal is to eliminate the personalities of your opponent(s). Once accomplished then your personality prevails allowing you to control the detective. Each of you chooses a Mentality board, 8 Ghost Miniatures, 12 Character Miniatures, a D12 Die and 3 Action cards. Players then each get 3 Phobos cards (from 12 different possibilities) and keep these face down. These cards represent your Fears and an extension of the Detective who is imprisoned inside the Amityville Asylum. (Note that the Mentality board includes all the 12 different fears matching the 12 Phobos cards.)
In each round you play an Action card which will instruct you to place your Miniatures either on your board or your opponent's (depending on the card) trying to find their fears. If you place a Miniature on an opponent's Mentality Board that matches one of their fears, they are forced to reveal that fear. Then, based upon how you placed your Miniature you will have accumulated movement points which will be used to place and move your Ghosts on the main board (comprised of 16 tiles). The board includes four central halls where your Ghosts enter the detective's head and 12 fear rooms which represent each of the Phobos cards. When you place 2 Ghosts in a room which represents one of your Phobos cards, you are protected (for as long as they remain). This then makes it so that when an opponent places a Character Miniature on your Mentality board matching one of your fears, you are not forced to reveal your Phobos Card. It sounds simple but nothing is simple in the dream world where nightmares and demons prevail! On the other hand you can play an Adrenaline card and bring the upside down in the game. But these cards cost one of your Ghost, if you to claim one.
If your Fears are revealed by your rivals, then you lose but you are not eliminated. You become a Ghoul that can take revenge on the other Personalities still in play. As a Ghoul you can help control how the game unfolds by playing the right cards and destroying the rival Personalities. You have more advantages like you have more moves or you can even create a modular board. It is time to explore your personality in the ultimate interactive horror game!
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