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BGG랭킹
BGG전체 : 3352
CHILDRENSGAMES : 42
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
5+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.14 / 5
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디자이너
Inka Brand, Markus Brand
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아티스트
Rolf Vogt
-
인원
게임 소개
악! 공주님이 또 사악한 마법사에게 잡혔어! 그녀는 쉽게 잡힐 수 있는 곳에서 어슬렁거리는 것을 멈춰야 한다. 글쎄, 그건 지금 당장은 중요하지 않아. 나가서 마법에 걸린 탑에서 그녀를 구해내자.
Der Verzauberte Turm에서는 한 명의 선수가 주술사를 하고 게임을 시작할 때 게임 보드의 16개 공간 중 하나에 키를 숨깁니다. 다른 플레이어들은 로빈의 편을 들고, 로빈은 마법사가 키를 찾기 전에 열쇠를 찾으려 한다. 하지만 누가 먼저 열쇠를 찾든 간에, 그 선수는 탑에 있는 여섯 개의 자물쇠 중 하나에 열쇠를 꽂을 수 있다; 만약 그가 올바른 자물쇠를 고르면, 공주는 탑에서 뛰어내리고, 그 선수는 승리한다. 그렇지 않으면 마법사가 키를 다시 숨기고 모두 시작 위치로 돌아갑니다.
마법사는 로빈이 키를 찾기 위해 여러 위치를 먼저 탐색할 수 있는 시간을 주면서 8개의 공간을 확보하여 게임을 시작한다. (로빈과 마법사는 분명히 자성을 띠며 캐릭터가 주요 위치를 지나갈 때 키는 아래쪽으로 갈 것이다.) 조각들이 어떻게 움직이죠? 각 턴마다 마법사는 어떤 캐릭터가 먼저 움직이는지를 보여주는 기호 다이를 굴린다. 따라서, 그들은 마법사만이 아는 위치에 도달하기 위해 왔다 갔다 합니다. 공주가 다시 자유를 찾을 수 있을까? 적어도 잠시 동안이라도?
Der Verzauberte Turm에서는 한 명의 선수가 주술사를 하고 게임을 시작할 때 게임 보드의 16개 공간 중 하나에 키를 숨깁니다. 다른 플레이어들은 로빈의 편을 들고, 로빈은 마법사가 키를 찾기 전에 열쇠를 찾으려 한다. 하지만 누가 먼저 열쇠를 찾든 간에, 그 선수는 탑에 있는 여섯 개의 자물쇠 중 하나에 열쇠를 꽂을 수 있다; 만약 그가 올바른 자물쇠를 고르면, 공주는 탑에서 뛰어내리고, 그 선수는 승리한다. 그렇지 않으면 마법사가 키를 다시 숨기고 모두 시작 위치로 돌아갑니다.
마법사는 로빈이 키를 찾기 위해 여러 위치를 먼저 탐색할 수 있는 시간을 주면서 8개의 공간을 확보하여 게임을 시작한다. (로빈과 마법사는 분명히 자성을 띠며 캐릭터가 주요 위치를 지나갈 때 키는 아래쪽으로 갈 것이다.) 조각들이 어떻게 움직이죠? 각 턴마다 마법사는 어떤 캐릭터가 먼저 움직이는지를 보여주는 기호 다이를 굴린다. 따라서, 그들은 마법사만이 아는 위치에 도달하기 위해 왔다 갔다 합니다. 공주가 다시 자유를 찾을 수 있을까? 적어도 잠시 동안이라도?
Ack, the princess has been captured once again by an evil sorcerer! She should really stop hanging about in places where she can be captured so easily. Well, that's neither here nor there for now – let's get out there and free her from the enchanted tower.
In Der verzauberte Turm, one player plays the sorcerer and at the start of the game he hides a key under one of 16 spaces on the game board. The other players collectively take the part of Robin, who tries to find the key before the sorcerer can reach it. No matter who finds the key first, though, that player gets to try the key in one of the six locks on the tower; if he chooses the right one, the princess jumps free of the tower and that player wins. If not, the sorcerer hides the key once again, and everyone moves back to their starting locations.
The sorcerer starts the game on a supplementary movement board that takes him eight spaces to cover, giving Robin time to search various locations first for the key. (Robin and the sorceror are apparently magnetized, and when the character passes over the key location, the key will "clack" to its underside.) How do the pieces move? Each turn the sorcerer rolls a symbol die that shows which character moves first that turn; the Robin players take turns rolling a number die, which has values for both Robin and the sorcerer. Thus, they jockey back and forth to reach a location that only the sorcerer knows. Will the princess find freedom once again, at least for a little while?
In Der verzauberte Turm, one player plays the sorcerer and at the start of the game he hides a key under one of 16 spaces on the game board. The other players collectively take the part of Robin, who tries to find the key before the sorcerer can reach it. No matter who finds the key first, though, that player gets to try the key in one of the six locks on the tower; if he chooses the right one, the princess jumps free of the tower and that player wins. If not, the sorcerer hides the key once again, and everyone moves back to their starting locations.
The sorcerer starts the game on a supplementary movement board that takes him eight spaces to cover, giving Robin time to search various locations first for the key. (Robin and the sorceror are apparently magnetized, and when the character passes over the key location, the key will "clack" to its underside.) How do the pieces move? Each turn the sorcerer rolls a symbol die that shows which character moves first that turn; the Robin players take turns rolling a number die, which has values for both Robin and the sorcerer. Thus, they jockey back and forth to reach a location that only the sorcerer knows. Will the princess find freedom once again, at least for a little while?
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