-
BGG랭킹
BGG전체 : 5001
PARTYGAMES : 357
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.12 / 5
-
디자이너
Julie Saffre
-
아티스트
Kwanchai Moriya
-
인원
게임 소개
–‐죽은 왕의 무덤. 으스스하고 신비롭지만 죽은 왕은 부자였어 그곳에는 분명 큰 보물이 있을 거예요.
–‐그래, 맞아... 덫도 있고 괴물도요 그게 좋은 생각인지 잘 모르겠어요.
–‐용의 알을 훔치려 했을 때 보다 더 나쁠 순 없지.
–" 그럴 리 없다.
두 도둑은 한동안 말없이 서로를 바라보았다.
–‐그거 알아? 우린 흩어져서 다른 모험가들과 합류해서 힘든 일을 하게 한 다음 보물을 훔치죠
도둑의 쌍둥이 동생이 웃었습니다.
–‐그거 참 좋은 생각이네요.
이 지하감옥에는 몬스터와 모험가가 너무 많아. 죽은 왕의 보물은 잘 지켜지고 있지만 모험가들은 두려움이 없어요! 비밀 캐릭터를 가능한 한 지하감옥에 오래 보관하거나 보물을 가지고 지하감옥을 빠져나오도록 하십시오.
럼블 인 더 던전은 온 가족이 즐길 수 있는 간단한 허풍 게임입니다. 12명의 캐릭터들은 지하감옥에서 시작합니다. 각 플레이어는 두 개의 비밀 문자 토큰을 받는다. 차례로, 플레이어는 던전 안에 있는 캐릭터들 중 하나를 옮기거나 희생자를 골라 게임에서 그 캐릭터를 제거한다. 던전에서 자신의 비밀 캐릭터를 가장 오래 보관하는 플레이어가 라운드에서 승리합니다. 게임을 하는 동안, 다른 플레이어들의 움직임은 그들의 정체성에 대한 단서를 제공하지만, 물론 그들이 일부러 다른 캐릭터들을 움직여서 허세를 부리지 않는다면... 모든 사람들은 자신의 안전을 지키면서 다른 플레이어들의 캐릭터를 확인하고 추방하려고 노력합니다. 게다가, 만약 캐릭터가 죽은 왕의 보물상자와 함께 던전을 빠져나간다면, 그는 라운드에서 승리합니다!
통합
집 안의 울음소리
–‐그래, 맞아... 덫도 있고 괴물도요 그게 좋은 생각인지 잘 모르겠어요.
–‐용의 알을 훔치려 했을 때 보다 더 나쁠 순 없지.
–" 그럴 리 없다.
두 도둑은 한동안 말없이 서로를 바라보았다.
–‐그거 알아? 우린 흩어져서 다른 모험가들과 합류해서 힘든 일을 하게 한 다음 보물을 훔치죠
도둑의 쌍둥이 동생이 웃었습니다.
–‐그거 참 좋은 생각이네요.
이 지하감옥에는 몬스터와 모험가가 너무 많아. 죽은 왕의 보물은 잘 지켜지고 있지만 모험가들은 두려움이 없어요! 비밀 캐릭터를 가능한 한 지하감옥에 오래 보관하거나 보물을 가지고 지하감옥을 빠져나오도록 하십시오.
럼블 인 더 던전은 온 가족이 즐길 수 있는 간단한 허풍 게임입니다. 12명의 캐릭터들은 지하감옥에서 시작합니다. 각 플레이어는 두 개의 비밀 문자 토큰을 받는다. 차례로, 플레이어는 던전 안에 있는 캐릭터들 중 하나를 옮기거나 희생자를 골라 게임에서 그 캐릭터를 제거한다. 던전에서 자신의 비밀 캐릭터를 가장 오래 보관하는 플레이어가 라운드에서 승리합니다. 게임을 하는 동안, 다른 플레이어들의 움직임은 그들의 정체성에 대한 단서를 제공하지만, 물론 그들이 일부러 다른 캐릭터들을 움직여서 허세를 부리지 않는다면... 모든 사람들은 자신의 안전을 지키면서 다른 플레이어들의 캐릭터를 확인하고 추방하려고 노력합니다. 게다가, 만약 캐릭터가 죽은 왕의 보물상자와 함께 던전을 빠져나간다면, 그는 라운드에서 승리합니다!
통합
집 안의 울음소리
–"The dead king's tomb. Hmm, spooky and mysterious, but the dead king was rich. There must be a big treasure there."
–"Yeah, right... And traps, too. And monsters. I'm not sure it's a good idea."
–"Well, can't be worse than when we tried to snatch the dragon's eggs, I reckon."
–"Can't be."
The two thieves looked at each other silently for a while.
–"Y'know what? We split, join other adventurers, let 'em do the hard work, then snatch the treasure."
The thief's twin brother smiled.
–"Sounds like a plan."
There are too many monsters and adventurers in this dungeon. The dead king's treasure is well-guarded, but adventurers are fearless! Try to keep your secret character in the dungeon as long as possible, or to exit the dungeon with the treasure.
Rumble in the Dungeon is a simple bluffing and guessing game for the whole family. The twelve characters start in the dungeon. Each player receives two secret character tokens. In turn, players will move one of the characters inside the dungeon, or pick a victim and eliminate that character from the game. The player who keeps his secret characters in the dungeon the longest wins the round. During play, the other players' moves provide clues to their identity, unless of course they bluffed by moving other characters on purpose... Everyone tries to identify and expel the other players' characters while keeping their own safe. Furthermore, if a character exits the dungeon with the dead king's treasure chest, he wins the round!
Integrates with
Rumble in the House
–"Yeah, right... And traps, too. And monsters. I'm not sure it's a good idea."
–"Well, can't be worse than when we tried to snatch the dragon's eggs, I reckon."
–"Can't be."
The two thieves looked at each other silently for a while.
–"Y'know what? We split, join other adventurers, let 'em do the hard work, then snatch the treasure."
The thief's twin brother smiled.
–"Sounds like a plan."
There are too many monsters and adventurers in this dungeon. The dead king's treasure is well-guarded, but adventurers are fearless! Try to keep your secret character in the dungeon as long as possible, or to exit the dungeon with the treasure.
Rumble in the Dungeon is a simple bluffing and guessing game for the whole family. The twelve characters start in the dungeon. Each player receives two secret character tokens. In turn, players will move one of the characters inside the dungeon, or pick a victim and eliminate that character from the game. The player who keeps his secret characters in the dungeon the longest wins the round. During play, the other players' moves provide clues to their identity, unless of course they bluffed by moving other characters on purpose... Everyone tries to identify and expel the other players' characters while keeping their own safe. Furthermore, if a character exits the dungeon with the dead king's treasure chest, he wins the round!
Integrates with
Rumble in the House
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
541
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
438
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
344
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
604
-
2024-11-13
-
Lv.18