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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Morgan Dontanville
-
아티스트
Jared Blando, Jacob Chabot
-
인원
게임 소개
2명~5명.
설정: 로버트 신부(청각장애를 앓게 된 방문 수도승)는 정원 입구(장소 84)에 있는 아우터 가든에서 게임을 시작합니다. 가드 플레이어는 6개의 무브먼트 토큰을 가져갑니다. 수호대원은 스님을 위해 축복 카드를 받지 않습니다.
근위대: 한 바퀴 돌면, 근위대는 스님이 따라오게 할 세 개의 정원 출입구 중 하나를 선택한다: 약국(122), 주방(147), 성전(101). 스님은 게임의 가드 무브 단계에서 움직이며, 3~4개의 공간만 걷습니다.
스님은 청각장애인이기 때문에 사운드체크를 받지 않고, 초보자의 노이즈체크 때 소리가 들리는지 확인하기 위해 초보자도 확인할 필요가 없다. 그러나 그는 다른 경비 캐릭터들처럼 봅니다 (180도 시야, 최대 6자리 거리). 초보자가 시야에 들어오면 자신을 드러내야 한다.
수도승은 초보자를 붙잡을 수 없고, 초보자는 벌칙 없이 그의 자리를 통과할 수 있다. 초보자도 스님과 같은 공간을 쓰면 초보자도 감지된다.
승려가 목적지에 도착하면 현재 위치가 포함된 다른 토큰을 선택하고 이동을 계속합니다.
게임 중에는 6개의 토큰 중 4개만 사용할 수 있습니다. 즉, 3개의 가든 게이트 토큰 중 2개(수도원에 출입)와 3개의 토큰 중 2개(약국, 키친, 스크립토리움 간 이동이 가능함).
가드 플레이어는 토큰 조합을 사용할 수 있지만, 수녀원 위치는 한 번만 방문할 수 있습니다(가든 게이트 제외). 승려가 가든 게이트로 돌아오면 게임에서 그를 제거해야 합니다.
설정: 로버트 신부(청각장애를 앓게 된 방문 수도승)는 정원 입구(장소 84)에 있는 아우터 가든에서 게임을 시작합니다. 가드 플레이어는 6개의 무브먼트 토큰을 가져갑니다. 수호대원은 스님을 위해 축복 카드를 받지 않습니다.
근위대: 한 바퀴 돌면, 근위대는 스님이 따라오게 할 세 개의 정원 출입구 중 하나를 선택한다: 약국(122), 주방(147), 성전(101). 스님은 게임의 가드 무브 단계에서 움직이며, 3~4개의 공간만 걷습니다.
스님은 청각장애인이기 때문에 사운드체크를 받지 않고, 초보자의 노이즈체크 때 소리가 들리는지 확인하기 위해 초보자도 확인할 필요가 없다. 그러나 그는 다른 경비 캐릭터들처럼 봅니다 (180도 시야, 최대 6자리 거리). 초보자가 시야에 들어오면 자신을 드러내야 한다.
수도승은 초보자를 붙잡을 수 없고, 초보자는 벌칙 없이 그의 자리를 통과할 수 있다. 초보자도 스님과 같은 공간을 쓰면 초보자도 감지된다.
승려가 목적지에 도착하면 현재 위치가 포함된 다른 토큰을 선택하고 이동을 계속합니다.
게임 중에는 6개의 토큰 중 4개만 사용할 수 있습니다. 즉, 3개의 가든 게이트 토큰 중 2개(수도원에 출입)와 3개의 토큰 중 2개(약국, 키친, 스크립토리움 간 이동이 가능함).
가드 플레이어는 토큰 조합을 사용할 수 있지만, 수녀원 위치는 한 번만 방문할 수 있습니다(가든 게이트 제외). 승려가 가든 게이트로 돌아오면 게임에서 그를 제거해야 합니다.
For 2-5 players.
SETUP: Father Robert (a visiting monk who happens to be deaf) begins the game in the Outer Garden by the Garden Entry (location 84). The Guard player takes the 6 movement tokens. The Guard player doesn't take a Blessing Card for the monk.
GUARDS MOVE: One turn one, the guard selects one of the 3 garden gate paths to have the monk follow: either to the Pharmacy (122), the Kitchen (147) or the Scriptorium (101). The monk moves during the Guards Move phase of the game, and only walks (3 or 4 spaces).
Since the monk is deaf, he does not get a sound check, nor do novices need to check to see if he hears them during the novice's noise check. He does, however see just like the other guard characters do (180-degree vision, up to 6 spots away). If a novice enters his field of vision, they must reveal themselves.
The monk cannot capture a novice, and novices may move through his position without penalty. If a novice shares the same space as the monk the novice is detected.
When the monk arrives at his path destination, choose another token that includes his current location and continue his movements.
You will only use 4 of the 6 tokens during the game - 2 of the 3 garden gate tokens (entering and leaving the convent) and 2 of the 3 tokens that allow travel between the Pharmacy, Kitchen, and Scriptorium.
The guard player may use any combination of tokens, but you may visit a convent location only once (with the exception of the Garden Gate). Once the monk returns to the Garden Gate, remove him from the game.
SETUP: Father Robert (a visiting monk who happens to be deaf) begins the game in the Outer Garden by the Garden Entry (location 84). The Guard player takes the 6 movement tokens. The Guard player doesn't take a Blessing Card for the monk.
GUARDS MOVE: One turn one, the guard selects one of the 3 garden gate paths to have the monk follow: either to the Pharmacy (122), the Kitchen (147) or the Scriptorium (101). The monk moves during the Guards Move phase of the game, and only walks (3 or 4 spaces).
Since the monk is deaf, he does not get a sound check, nor do novices need to check to see if he hears them during the novice's noise check. He does, however see just like the other guard characters do (180-degree vision, up to 6 spots away). If a novice enters his field of vision, they must reveal themselves.
The monk cannot capture a novice, and novices may move through his position without penalty. If a novice shares the same space as the monk the novice is detected.
When the monk arrives at his path destination, choose another token that includes his current location and continue his movements.
You will only use 4 of the 6 tokens during the game - 2 of the 3 garden gate tokens (entering and leaving the convent) and 2 of the 3 tokens that allow travel between the Pharmacy, Kitchen, and Scriptorium.
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