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BGG랭킹
BGG전체 : 9499
STRATEGY : 2437
FAMILYGAMES : 2177 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.30 / 5
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디자이너
Florian Racky
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아티스트
Dennis Lohausen
-
인원
게임 소개
서부 개척 시대의 미국 개척지에서는 호텔이나 술집을 세우는 정착민이나 금과 다른 보물들을 채굴하는 시굴업자로서 열심히 일할 수도 있고, 힘든 일을 한 모든 사람들을 털어서 쉬운 길을 택하려고 할 수도 있다는 것을 모두가 알고 있다.
데스페라도스에서 플레이어들은 카드 강탈자, 노상강도, 은행 강도들로, 그들이 남은 인생을 편안하게 살기 위해 필요한 것들을 "수입"하기를 원한다. 글쎄, 대부분의 선수들이 그 범주에 속하지만, 한 명은 보안관 역할을 맡고 다른 선수들은 정직하게 하려고 노력한다.
설치하는 동안 각 은행에는 화폐 타일이, 은행이 없는 각 도시에는 포커 타일이, 무작위로 결정된 도시에는 무대 코치가 배치된다. 각각의 무법자는 도시에서 시작되며, 보안관은 보안관 토큰과 무법자 수와 동일한 수의 보안관을 가지고 있다.
이 게임은 5회전 동안 진행되며, 각 턴마다 각 플레이어가 5장의 이동 카드를 플레이한다. 각 플레이어는 "를 포함한 개별 이동 카드를 가지고 있다.플레이어가 같은 장소에서 머물 수 있는 살롱&인용 카드. 마샬은 무대 코치를 옮기고, 각 보안관을 이동시키고(또는 그들을 제자리에 남겨둔다), 마샬과 무법자들은 번갈아 다섯 장의 엎드린 이동 카드를 놓는다. 만약 무법자가 도시에서 은행 털기, 카드 게임, 무대 코치 &NDASH를 하고 싶다면, 그는 보안관에게 위치 카드를 보여줘야 하고, 그 위치에 나무 디스크를 놓아야 합니다.
5장의 무브먼트 카드가 모두 놓이면, 선수들은 모두 첫 번째 카드를 드러내고 토큰을 움직인다. 만약 마샬이 무법자와 같은 도시에 있다면, 그 플레이어는 감옥에 갇히게 되고 남은 시간 동안 모든 움직임과 행동을 잃게 된다. 만약 무법자가 자신의 액션디스크를 가지고 있다면, 보안관보다 더 많은 무법자가 존재하는 한, 그 행동을 취할 수 있다.
일단 5개의 동작을 마치면, 모든 이동 카드를 집어 들고, 보안관은 훔친 타일을 교체하고, 새로운 턴을 시작한다. 만약 게임의 마지막에, 절체절명의 사람들이 무법자 한 명당 4,000달러 이상을 모으면, 그들은 게임에서 승리한다; 그렇지 않으면 보안관은 엄청난 양의 &ndash를 훔쳤음에도 불구하고; 그들의 황금기에 그들의 생계를 보장할 충분한 자금을 확보하지 못했기 때문이다.
데스페라도스에서 플레이어들은 카드 강탈자, 노상강도, 은행 강도들로, 그들이 남은 인생을 편안하게 살기 위해 필요한 것들을 "수입"하기를 원한다. 글쎄, 대부분의 선수들이 그 범주에 속하지만, 한 명은 보안관 역할을 맡고 다른 선수들은 정직하게 하려고 노력한다.
설치하는 동안 각 은행에는 화폐 타일이, 은행이 없는 각 도시에는 포커 타일이, 무작위로 결정된 도시에는 무대 코치가 배치된다. 각각의 무법자는 도시에서 시작되며, 보안관은 보안관 토큰과 무법자 수와 동일한 수의 보안관을 가지고 있다.
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5장의 무브먼트 카드가 모두 놓이면, 선수들은 모두 첫 번째 카드를 드러내고 토큰을 움직인다. 만약 마샬이 무법자와 같은 도시에 있다면, 그 플레이어는 감옥에 갇히게 되고 남은 시간 동안 모든 움직임과 행동을 잃게 된다. 만약 무법자가 자신의 액션디스크를 가지고 있다면, 보안관보다 더 많은 무법자가 존재하는 한, 그 행동을 취할 수 있다.
일단 5개의 동작을 마치면, 모든 이동 카드를 집어 들고, 보안관은 훔친 타일을 교체하고, 새로운 턴을 시작한다. 만약 게임의 마지막에, 절체절명의 사람들이 무법자 한 명당 4,000달러 이상을 모으면, 그들은 게임에서 승리한다; 그렇지 않으면 보안관은 엄청난 양의 &ndash를 훔쳤음에도 불구하고; 그들의 황금기에 그들의 생계를 보장할 충분한 자금을 확보하지 못했기 때문이다.
Everyone knows that on the U.S. frontier in the days of the Wild West, a person could work hard as a settler who establishes a hotel or saloon or as a prospector who mines for gold and other treasures – or a person could try to take the easy way out by robbing all those who did the hard work.
In Desperados, players are card sharpers, highwaymen or bank robbers who want to "earn" what they need to live out the rest of their lives in comfort. Well, most players fall into that category, but one takes the role of marshal and tries to keep the other players honest.
During set-up, a money tile is placed in each bank, a poker tile in each city without a bank, and a stagecoach in a randomly-determined city. Each outlaw starts in a city, and the marshal has both a marshal token and a number of sheriffs equal to the number of outlaws, with these tokens starting wherever the marshal places them.
The game lasts five turns, with five movement cards played by each player in each turn. Each player has an individual hand of movement cards, including a "Saloon" card that allows a player to stay in the same location. The marshal moves the stagecoach, moves each sheriff (or leaves them in place), then the marshal and the outlaws alternate laying five face-down movement cards. If an outlaw wants to take an action in a city – robbing a bank, a card game, or a stagecoach – he must show his location card to the marshal, then place his wooden disk on that location.
Once all five movement cards have been placed, the players all reveal the first card and move their tokens. If the marshal is in the same city as an outlaw, that player is jailed and loses all movement and action for the remainder of the turn; that player also loses that movement card for the remainder of the game. If an outlaw is in a location with his action disk, he can take that action – as long as more outlaws are present than sheriffs. (Players pool their money, so there's no dispute over which outlaw robbed a place.)
Once players finish their five movements, they pick up all their movement cards, the marshal replaces stolen tiles (and adds a second stagecoach in the second turn), and a new turn begins. If at the end of the game, the desperados have collected $4,000 or more per outlaw, then they win the game; otherwise the marshal wins as the outlaws – despite stealing huge amounts of funds – have not secured enough funds to guarantee their livelihood in their golden years.
In Desperados, players are card sharpers, highwaymen or bank robbers who want to "earn" what they need to live out the rest of their lives in comfort. Well, most players fall into that category, but one takes the role of marshal and tries to keep the other players honest.
During set-up, a money tile is placed in each bank, a poker tile in each city without a bank, and a stagecoach in a randomly-determined city. Each outlaw starts in a city, and the marshal has both a marshal token and a number of sheriffs equal to the number of outlaws, with these tokens starting wherever the marshal places them.
The game lasts five turns, with five movement cards played by each player in each turn. Each player has an individual hand of movement cards, including a "Saloon" card that allows a player to stay in the same location. The marshal moves the stagecoach, moves each sheriff (or leaves them in place), then the marshal and the outlaws alternate laying five face-down movement cards. If an outlaw wants to take an action in a city – robbing a bank, a card game, or a stagecoach – he must show his location card to the marshal, then place his wooden disk on that location.
Once all five movement cards have been placed, the players all reveal the first card and move their tokens. If the marshal is in the same city as an outlaw, that player is jailed and loses all movement and action for the remainder of the turn; that player also loses that movement card for the remainder of the game. If an outlaw is in a location with his action disk, he can take that action – as long as more outlaws are present than sheriffs. (Players pool their money, so there's no dispute over which outlaw robbed a place.)
Once players finish their five movements, they pick up all their movement cards, the marshal replaces stolen tiles (and adds a second stagecoach in the second turn), and a new turn begins. If at the end of the game, the desperados have collected $4,000 or more per outlaw, then they win the game; otherwise the marshal wins as the outlaws – despite stealing huge amounts of funds – have not secured enough funds to guarantee their livelihood in their golden years.
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