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BGG랭킹
BGG전체 : 369
STRATEGY : 202
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.32 / 5
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디자이너
Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
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아티스트
Ynze Moedt
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인원
게임 소개
제조업체:
이 밭들은 예전처럼 곡식을 수확하지 못한다고 농부는 불평한다. 식량이 떨어지기 전에 새로운 땅에 정착해야 합니다. 우리 이웃들처럼 올리브 농사를 짓는 게 어때요?
카트 운전사가 고개를 끄덕입니다. "도시 사람들이 산 조르지오를 숭배하기 시작한 이후로 나는 새로운 건물 부지로 점점 더 멀리 여행해야 한다. 나는 지금 그들이 새로 지은 여관으로 가는 길이야. 그곳에서 말을 갈아타고 이 짐을 나르겠습니다. 그는 머리를 수레에 실은 나무 더미를 향해 손짓으로 저 너머 바다로 향합니다. 거기서 어업 좀 시작할게요 우리가 머지않아 올리브 농가를 정복할 거라고들 합니다. 하지만 그들의 땅은 우리 땅보다 더 오염되어 있습니다.
농부는 대답으로 고개를 끄덕인다. 카트가 다시 움직이기 시작하자, 그는 마지막 부셸의 곡식을 수확하기 위해 들판으로 돌아왔습니다. 3번 전만 해도 울창한 숲의 그루터기 사이에서 자라났습니다.
고대는 2-4명의 플레이어를 위한 전략 게임입니다. 중세 후기의 이탈리아를 모델로 한 환경을 배경으로 한다. 플레이어는 자신의 수호성인을 선택함으로써 인구 증가, 무역, 정복, 도시 건설에 집중할 수 있다.
각 전략마다 전혀 다른 플레이 스타일이 필요하다. 아니면 가장 강력한 성인 산타 마리아를 숭배할 수도 있습니다. 하지만 다른 선수들보다 두 배나 더 인상적인 문명을 건설할 것으로 기대됩니다.
경제가 계속해서 발전하고 있는데, 점점 더 많은 선진 도시들이 매번 새로운 선택권을 가져오고 있는 가운데, 도시 주변의 땅은 서서히 고갈되어 원자재를 모으기 위해 점점 더 멀리 여행해야 합니다. 마침내, 농사를 지을 땅이 더 이상 남지 않을 때까지 말입니다. 여러분 중 한 명이 그 전에 게임에서 이겼기를 바랍니다!
이 밭들은 예전처럼 곡식을 수확하지 못한다고 농부는 불평한다. 식량이 떨어지기 전에 새로운 땅에 정착해야 합니다. 우리 이웃들처럼 올리브 농사를 짓는 게 어때요?
카트 운전사가 고개를 끄덕입니다. "도시 사람들이 산 조르지오를 숭배하기 시작한 이후로 나는 새로운 건물 부지로 점점 더 멀리 여행해야 한다. 나는 지금 그들이 새로 지은 여관으로 가는 길이야. 그곳에서 말을 갈아타고 이 짐을 나르겠습니다. 그는 머리를 수레에 실은 나무 더미를 향해 손짓으로 저 너머 바다로 향합니다. 거기서 어업 좀 시작할게요 우리가 머지않아 올리브 농가를 정복할 거라고들 합니다. 하지만 그들의 땅은 우리 땅보다 더 오염되어 있습니다.
농부는 대답으로 고개를 끄덕인다. 카트가 다시 움직이기 시작하자, 그는 마지막 부셸의 곡식을 수확하기 위해 들판으로 돌아왔습니다. 3번 전만 해도 울창한 숲의 그루터기 사이에서 자라났습니다.
고대는 2-4명의 플레이어를 위한 전략 게임입니다. 중세 후기의 이탈리아를 모델로 한 환경을 배경으로 한다. 플레이어는 자신의 수호성인을 선택함으로써 인구 증가, 무역, 정복, 도시 건설에 집중할 수 있다.
각 전략마다 전혀 다른 플레이 스타일이 필요하다. 아니면 가장 강력한 성인 산타 마리아를 숭배할 수도 있습니다. 하지만 다른 선수들보다 두 배나 더 인상적인 문명을 건설할 것으로 기대됩니다.
경제가 계속해서 발전하고 있는데, 점점 더 많은 선진 도시들이 매번 새로운 선택권을 가져오고 있는 가운데, 도시 주변의 땅은 서서히 고갈되어 원자재를 모으기 위해 점점 더 멀리 여행해야 합니다. 마침내, 농사를 지을 땅이 더 이상 남지 않을 때까지 말입니다. 여러분 중 한 명이 그 전에 게임에서 이겼기를 바랍니다!
From the Manufacturer:
"These fields no longer yield grain the way they used to," complains the farmer. "We should settle new lands before our food runs out. Why don't we start farming olives, like our neighbors?"
The cart-driver nods: "Ever since them city folks started worshiping San Giorgio I have to travel further and further to new building sites. I'm on my way now to the new inn they built. I'll change horses there and deliver this load," he gestures towards the pile of wood in the cart with his head "to the sea beyond. Gonna start some fisheries there. It is said we'll conquer those olive-farmers before long. But their land is even more polluted than ours."
The farmer nods his head in reply. As the cart starts moving again, he returns to the field to harvest the last bushels of grain, growing between the stumps of what used to be a lush forest -- three turns ago.
Antiquity is a strategy game for 2-4 players. It is set in an environment loosely modeled on Italy in the late Middle Ages. Players choose their own victory condition: they can focus on population growth, trade, conquest, or city building by choosing their patron saint.
Each strategy requires a completely different style of play. Or you can choose to adore Santa Maria, the most powerful saint of all -- but you'll be expected to build a civilization twice as impressive as any other player.
While your economy is constantly improving, with more and more advanced cities bringing new options each turn, the land around your cities is slowly being depleted, forcing you to travel further and further to gather your raw materials -- until finally, there is no more land left to farm. Let's hope one of you has won the game before that time!
"These fields no longer yield grain the way they used to," complains the farmer. "We should settle new lands before our food runs out. Why don't we start farming olives, like our neighbors?"
The cart-driver nods: "Ever since them city folks started worshiping San Giorgio I have to travel further and further to new building sites. I'm on my way now to the new inn they built. I'll change horses there and deliver this load," he gestures towards the pile of wood in the cart with his head "to the sea beyond. Gonna start some fisheries there. It is said we'll conquer those olive-farmers before long. But their land is even more polluted than ours."
The farmer nods his head in reply. As the cart starts moving again, he returns to the field to harvest the last bushels of grain, growing between the stumps of what used to be a lush forest -- three turns ago.
Antiquity is a strategy game for 2-4 players. It is set in an environment loosely modeled on Italy in the late Middle Ages. Players choose their own victory condition: they can focus on population growth, trade, conquest, or city building by choosing their patron saint.
Each strategy requires a completely different style of play. Or you can choose to adore Santa Maria, the most powerful saint of all -- but you'll be expected to build a civilization twice as impressive as any other player.
While your economy is constantly improving, with more and more advanced cities bringing new options each turn, the land around your cities is slowly being depleted, forcing you to travel further and further to gather your raw materials -- until finally, there is no more land left to farm. Let's hope one of you has won the game before that time!
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