-
BGG랭킹
BGG전체 : 22730
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Thomas Eliot (II)
-
아티스트
Andrea Renaisse
-
인원
게임 소개
퍼그너셔스 교수, 퍼그너셔스 교수의 위험, 퍼길리즘, 그리고 퍼피디 포트폴리오: 빅토리아 컴뱃 카드 게임(Card Game of Victorian Combat)은 플레이어가 퍼그너시 교수의 경쟁 부하 역할을 맡아 고딕 공포와 싸우는 스팀펑크 모험가들의 매우 주제 있는 게임에서 상대방을 물리치고 서로를 저지하기 위해 데크를 만드는 빠른 속도의 전술적 덱 구축 게임이다.
각 플레이어는 구매할 수 있는 카드 풀의 일부에만 접근할 수 있으며, 이 풀은 턴마다 변경되며 재생된 카드의 영향을 받을 수 있다. 플레이어는 적을 물리칠 수 있는 충분한 전투력, 상대 플레이어에게 패할 수 없는 실패, 더 많은 카드를 획득하고 트랩을 비활성화할 수 있는 스킬을 획득하려고 합니다. 게임은 어렵고 보람이 있는 상대인 피날레의 패배로 끝난다.
각 플레이어는 구매할 수 있는 카드 풀의 일부에만 접근할 수 있으며, 이 풀은 턴마다 변경되며 재생된 카드의 영향을 받을 수 있다. 플레이어는 적을 물리칠 수 있는 충분한 전투력, 상대 플레이어에게 패할 수 없는 실패, 더 많은 카드를 획득하고 트랩을 비활성화할 수 있는 스킬을 획득하려고 합니다. 게임은 어렵고 보람이 있는 상대인 피날레의 패배로 끝난다.
Professor Pugnacious, full title Professor Pugnacious' Portfolio of Perils, Pugilism, and Perfidy: The Card Game of Victorian Combat is a fast-paced, tactical, deck-building game in which players take on the roles of rival proteges of Professor Pugnacious, building their decks to defeat adversaries and foil each other in a highly thematic game of Steampunk adventurers combating Gothic horrors.
Each player has access to only a portion of the pool of cards that can be purchased, which changes each turn and can be affected by played cards. Players attempt to gain enough Fight to defeat Enemies, as well as Failure to cause their rival players to lose their combats, and Skill to acquire more cards and disable traps. The game ends with the defeat of the Finale, a difficult and rewarding opponent.
Each player has access to only a portion of the pool of cards that can be purchased, which changes each turn and can be affected by played cards. Players attempt to gain enough Fight to defeat Enemies, as well as Failure to cause their rival players to lose their combats, and Skill to acquire more cards and disable traps. The game ends with the defeat of the Finale, a difficult and rewarding opponent.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
612
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
458
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
363
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18