-
BGG랭킹
BGG전체 : 7163
STRATEGY : 2170
7.41826: Railroading in France and Belgium from 1826 (2000) -
-
인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
210-210 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.80 / 5
-
디자이너
David G. D. Hecht
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1826은 프랑스와 벨기에를 배경으로 한 18xx 게임으로, 프랑스-벨기에 철도의 기원부터 현재까지를 반영한다. 두 나라 모두 정부의 긴밀한 감독 아래 철도 시스템을 개발했고 이는 경기에 반영된다. 프랑스의 국유화는 전후 전력화와 고속철도(TGV)의 도입과 더불어 크게 두 가지가 있다.
1826은 1830년, 1856년, 1870년의 일반적인 라운드와는 다른 무언가를 찾고 있는 경험이 풍부한 플레이어를 위해 고안된 적당히 복잡한 게임이다. 프랑스 정치 환경의 특성상 이것은 광범위한 주식 시장 조작을 위한 게임이 아니며, 주로 재정 관리를 위한 게임도 아니다. 1826년은 기술 경영, 즉 적절한 회사를 위한 올바른 열차를 얻는 것이 핵심인 운영 중심의 게임이다.
기업들은 점진적으로 자금을 조달받으며, 자신의 주식을 사고 팔 수 있다. 기업은 5개 주식회사로 시작해 목적지에 도착하면 10개 주식회사로 전환할 수 있다. 1세대 영구열차를 포함한 처음 4개 열차 등급은 도시보다는 16진수(2, 4, 6 또는 10)로 범위가 정해져 있다. 두 개의 합병 회사가 있는데, 하나는 상대적으로 일찍(녹색 타일을 사용할 수 있을 때) 형성될 수 있고, 다른 하나는 갈색 타일을 사용할 수 있을 때 형성될 수 있다.
1826은 1830년, 1856년, 1870년의 일반적인 라운드와는 다른 무언가를 찾고 있는 경험이 풍부한 플레이어를 위해 고안된 적당히 복잡한 게임이다. 프랑스 정치 환경의 특성상 이것은 광범위한 주식 시장 조작을 위한 게임이 아니며, 주로 재정 관리를 위한 게임도 아니다. 1826년은 기술 경영, 즉 적절한 회사를 위한 올바른 열차를 얻는 것이 핵심인 운영 중심의 게임이다.
기업들은 점진적으로 자금을 조달받으며, 자신의 주식을 사고 팔 수 있다. 기업은 5개 주식회사로 시작해 목적지에 도착하면 10개 주식회사로 전환할 수 있다. 1세대 영구열차를 포함한 처음 4개 열차 등급은 도시보다는 16진수(2, 4, 6 또는 10)로 범위가 정해져 있다. 두 개의 합병 회사가 있는데, 하나는 상대적으로 일찍(녹색 타일을 사용할 수 있을 때) 형성될 수 있고, 다른 하나는 갈색 타일을 사용할 수 있을 때 형성될 수 있다.
1826 is an 18xx game set in France and Belgium and reflects the full period of Franco-Belgian railroading, from the origins to the present day. Both countries developed their railroad systems under close Government supervision and this is reflected in the game. The two major French nationalizations are covered, as are the post-war electrification and the introduction of high-speed rail (the TGV).
1826 is a moderately complex game, designed for experienced players who are looking for something different than the usual round of 1830, 1856 and 1870. Due to the nature of the French political environment, this is not a game for extensive stock market manipulations, nor is it primarily a game of financial management. 1826 is an operationally-centered game in which technology management--getting the right trains on the right companies--is key.
Companies are incrementally funded, and can buy and sell their own stock. Companies start out as five-share companies and can convert to ten-share companies upon reaching their destination. The first four train classes, including the first-generation permanent trains, have a range in hexes (2, 4, 6 or 10) rather than cities: the last two train classes, which are permanent, have a range in cities. There are two merger corporations, one of which may form relatively early (when the green tiles become available) and the other somewhat later (its first opportunity to form is when brown tiles become available).
1826 is a moderately complex game, designed for experienced players who are looking for something different than the usual round of 1830, 1856 and 1870. Due to the nature of the French political environment, this is not a game for extensive stock market manipulations, nor is it primarily a game of financial management. 1826 is an operationally-centered game in which technology management--getting the right trains on the right companies--is key.
Companies are incrementally funded, and can buy and sell their own stock. Companies start out as five-share companies and can convert to ten-share companies upon reaching their destination. The first four train classes, including the first-generation permanent trains, have a range in hexes (2, 4, 6 or 10) rather than cities: the last two train classes, which are permanent, have a range in cities. There are two merger corporations, one of which may form relatively early (when the green tiles become available) and the other somewhat later (its first opportunity to form is when brown tiles become available).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
644
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
472
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
376
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18