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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.14 / 5

게임 소개

1942년 6월 4일 아침, 8번 어뢰비행대대의 TBD-1 파괴기 15대가 호넷함에서 이륙하여 미드웨이 섬에서 작전 중인 일본 항공모함들을 공격했다. 15명 모두 공격을 가하면서 격추되었지만, 단 한 명의 조종사도 방향을 틀지 않았다. 일본 전투기들이 저공 어뢰비행기들을 학살하는 동안, 미국의 급강하 폭격기들은 머리 위를 지나쳐 일본 항공모함들을 향해 소리치며 잠수하기 시작했고, 그들 중 3척을 침몰시키고 일본 제국을 유린했다. 그 희생은 헛되지 않았다.

일본과 미국은 태평양의 지배권을 놓고 최종적이고 결정적인 싸움을 벌였다. 1942년 6월 일본이 미드웨이 섬을 점령하려는 MI 사쿠센 계획을 발표했을 때, 미 해군은 그들을 만나는 것을 매우 기뻐했다.

미드웨이는 태평양 전쟁의 전환점을 11개의 시나리오 또는 게임 상황으로 다룬다. 여기에는 1942년 6월 미드웨이 전투, 1941년 12월 웨이크 섬 구호 작전, 1942년 2월~3월 웨이크 섬 보복 습격, 진주만 등이 포함된다. 미드웨이 대신 역사적으로 알류샨 제도에 할당된 병력과 위험을 감수하지 않고 이용할 수 있는 미군 함대를 일본군이 데려올 수 있는 옵션이 있다.

전함, 항공모함, 순양함, 함대 구축함 등 양측의 주요 함대 부대를 묘사한 210개 "롱"의 연주 작품이 있다. 또한 배의 절반 크기인 280개의 네모난 놀이 조각들이 있는데, 대부분 항공기를 묘사하고 있지만 더 작은 군함과 표식도 묘사하고 있다.

미국은 전초기 태평양 함대를 보유하고 있으며, 배틀쉽 로의 드레드노트부터 세계를 파시스트 제국주의 지배로부터 구해낸 항공모함까지 갖추고 있다. 파괴자뿐만 아니라 F4F 와일드캣과 B17 플라잉 포트리스와 같은 항공기가 있다.

일본군은 믿을 수 없는 초강대함 야마토가 이끄는 그들만의 전열을 가지고 있다. 또한 현대식 1라인 플랫탑 6대를 갖춘 퍼스트 캐리어 플릿도 있습니다. 제로 파이터와 발과 케이트의 유명한 폭격기를 자랑합니다.

작전 지도에는 하와이 주변과 미드웨이 섬 주변 바다가 그려져 있다.전술 지도는 육각형으로 이루어진 일반적인 청색 영역이며, 표면 전투를 해결하는 데 사용된다. 그곳에서, 배들은 그들의 포수와 어뢰 요소를 사용하여 조종하고 싸운다. 각 플레이어는 배의 능력에 따라 주사위를 여러 개 굴려 6을 맞춥니다. 대포와 어뢰 피해 표는 선박이 엔진, 선체 또는 무장을 손상시킬 수 있다는 결과를 제공합니다.

공습은 비슷한 방식으로 해결된다. 전투 시스템은 빠르게 결과를 산출하지만 역사적으로 정확한 방식으로 진행되어 재미와 통찰력의 균형을 잘 잡아줍니다.

제2차 세계 대전의 세 번째 게임으로, 아발란체 프레스의 해상 작전 게임이다.
미드웨이는 미드웨이 전투, 진주만 공습, 웨이크 섬 침공 및 기타 중부 태평양의 초기 전쟁 상황을 다룬다. 지도에는 웨이크, 미드웨이, 하와이 섬이 포함되어 있습니다. 이 게임에는 항공기용 1/2인치 카운터, 선박용 1인치 카운터, 전략 맵, 전술 맵, 규칙 및 도표가 포함된다.

2002년 초판, 2007년 재출판, 2014년 재출판.
On the morning of 4 June 1942, fifteen TBD-1 Devastator bombers of Torpedo Squadron Eight took off from the USS Hornet to attack the Japanese carrier force operating off Midway Island. All fifteen of them were shot down as they pressed their attack, yet not a single pilot veered away. While Japanese fighters slaughtered the low-flying torpedo planes, American dive bombers passed overhead and began their screaming dives onto the Japanese carriers, sinking three of them and dooming the Japanese Empire. The sacrifice had not been in vain.

Both Japan and the United States had sought a final, decisive battle for control of the Pacific Ocean. When the Japanese unleashed their MI Sakusen plan to capture Midway Island in June 1942, the U.S. Navy was more than happy to meet them.

Midway covers the turning point of the Pacific War, with 11 separate scenarios, or game situations. These include the Battle of Midway in June 1942, the Wake Island relief operation of December 1941, the retaliatory raid on Wake Island in February-March 1942 and Pearl Harbor. There are options to allow the Japanese to bring in the forces historically allotted to the Aleutian Islands campaign instead of Midway, and the American battleship force that was not risked there but was available.

There are 210 "long" playing pieces, depicting the major fleet units of both sides: battleships, aircraft carriers, cruisers and fleet destroyers. There are also 280 square playing pieces, half the size of the ship pieces, mostly depicting aircraft but also smaller warships and markers.

The United States has her entire early-war Pacific Fleet, from the dreadnoughts of Battleship Row to the aircraft carriers that saved the world from fascist-imperialist domination. Aircraft like the F4F Wildcat and B17 Flying Fortress are present, as well as the Devastator.

The Japanese have their own battle line, headed by the incredible super-battleship Yamato. There's also the First Carrier Fleet of six modern first-line flattops, sporting the awesome Zero fighter and the famous Val and Kate bombers.

The operational map depicts the seas around Hawai'i and Midway Island.The tactical map is a generic blue field of hexagons, used to resolve surface combat. There, ships maneuver and fight using their gunnery and torpedo factors. Each player rolls a number of dice according to the ship's capabilities, hitting on a result of 6. Gunnery and torpedo damage tables give the results: ships can suffer damage to engines, hull or armament.

Air attacks are resolved in similar fashion. The combat systems yield results rapidly but in a historically accurate fashion, giving a good balance of fun and insight.

The third game in the Second World War at Sea series of naval campaign games by Avalanche Press.
Midway covers the Battle of Midway, the Raid on Pearl Harbor, the Invasion and potential relief of Wake Island and other early war situations in the central Pacific. The map includes Wake, Midway and the Hawaiian islands. The game includes 1/2-inch counters for aircraft, 1-inch counters for ships, a strategic map, a tactical map, rules and charts.

Original production in 2002, re-printed in 2007 and again in 2014.

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