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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Scott
-
아티스트
Michael Scott
-
인원
게임 소개
그 게임은 2-6명의 선수들을 위한 것이고 라운드로 진행됩니다. 한 게임에는 보통 3~4라운드가 있습니다. 게임 시간은 20-40분입니다. 전략적인 전투가 수반되는 빠른 속도의 게임입니다. 적들을 압도하여 얼티밋 솔져가 되십시오.
각 플레이어는 솔저 카드 1장, 레퍼런스 카드 1장, 공통 카드 8장으로 시작합니다. 공통 카드를 가장 먼저 뽑은 플레이어가 시작됩니다. 그들은 차례 동안 세 가지 동작 중 하나를 할 수 있습니다.
트레이닝 아카데미 카드를 재생합니다(트레이닝 아카데미 4개가 충족되면 다른 솔저 카드를 획득합니다).
무기 및 인텐시티 카드의 업그레이드를 포함할 수 있는 다른 병사를 공격합니다(다른 병사를 훈련하지 않은 경우, 공격을 수행할 수 없습니다).
다른 이동을 할 수 없으므로 폐기합니다.
이 게임은 라운드로 진행되며, 4명의 병사가 생존하거나 3번의 다른 전투에서 승리한 첫 번째 플레이어가 라운드를 승리한다.그런 다음 플레이어는 라운드에서 이기거나 솔저 카드로 라운드에서 살아남을 경우 빅토리 카드를 뽑을 수 있습니다. 7개의 승리 카드를 얻은 첫 번째 플레이어가 승리합니다. 만약 한 라운드에서 3개 이상의 전투에서 진다면, 그들은 반드시 승리 카드를 넘겨야 한다.
이 게임은 자신의 차례가 아니더라도 게임 내내 관련된 모든 사람이 계속 참여하도록 설계되었다. 예를 들어, 전투 중에 플레이어는 디플렉션 카드를 사용하여 다른 사람에게 공격을 보낼 수 있습니다. 전투 중에 플레이어가 보복할 카드가 없지만 라디오 포 헬프 카드가 있으면 전투 중이 아닌 사람으로부터 두 장의 카드를 뽑을 수 있다.깜짝 놀랄 일도 많으니 무슨 일이 있어도 자리를 뜨지 마세요.
스나이퍼: 그 선수의 차례가 아닐 때에도 언제든지 할 수 있는 카드입니다. 저격수는 의지할 곳 없이 군인을 죽인다. 다만 저격수의 총에 맞은 플레이어가 미러 카드를 들고 있으면 이를 이용해 저격수의 눈에 빛을 반사해 살아남을 수 있다.
더 밤: 그 선수의 차례가 아닐 때에도 언제든지 할 수 있는 카드입니다. 두드 카드나 슈퍼 두드 카드를 소지하지 않는 한, 모든 플레이어의 손에 한 명의 병사가 폭탄에 의해 사망한다. Dud 카드는 카드를 들고 있는 플레이어의 병사를 구합니다. 슈퍼 두드가 테이블 위의 모든 군인들을 구합니다. 승리하는 길이라면 슈퍼 두드를 잡고 적이 폭발하는 걸 지켜보는 게 좋을 거야.
각 플레이어는 솔저 카드 1장, 레퍼런스 카드 1장, 공통 카드 8장으로 시작합니다. 공통 카드를 가장 먼저 뽑은 플레이어가 시작됩니다. 그들은 차례 동안 세 가지 동작 중 하나를 할 수 있습니다.
트레이닝 아카데미 카드를 재생합니다(트레이닝 아카데미 4개가 충족되면 다른 솔저 카드를 획득합니다).
무기 및 인텐시티 카드의 업그레이드를 포함할 수 있는 다른 병사를 공격합니다(다른 병사를 훈련하지 않은 경우, 공격을 수행할 수 없습니다).
다른 이동을 할 수 없으므로 폐기합니다.
이 게임은 라운드로 진행되며, 4명의 병사가 생존하거나 3번의 다른 전투에서 승리한 첫 번째 플레이어가 라운드를 승리한다.그런 다음 플레이어는 라운드에서 이기거나 솔저 카드로 라운드에서 살아남을 경우 빅토리 카드를 뽑을 수 있습니다. 7개의 승리 카드를 얻은 첫 번째 플레이어가 승리합니다. 만약 한 라운드에서 3개 이상의 전투에서 진다면, 그들은 반드시 승리 카드를 넘겨야 한다.
이 게임은 자신의 차례가 아니더라도 게임 내내 관련된 모든 사람이 계속 참여하도록 설계되었다. 예를 들어, 전투 중에 플레이어는 디플렉션 카드를 사용하여 다른 사람에게 공격을 보낼 수 있습니다. 전투 중에 플레이어가 보복할 카드가 없지만 라디오 포 헬프 카드가 있으면 전투 중이 아닌 사람으로부터 두 장의 카드를 뽑을 수 있다.깜짝 놀랄 일도 많으니 무슨 일이 있어도 자리를 뜨지 마세요.
스나이퍼: 그 선수의 차례가 아닐 때에도 언제든지 할 수 있는 카드입니다. 저격수는 의지할 곳 없이 군인을 죽인다. 다만 저격수의 총에 맞은 플레이어가 미러 카드를 들고 있으면 이를 이용해 저격수의 눈에 빛을 반사해 살아남을 수 있다.
더 밤: 그 선수의 차례가 아닐 때에도 언제든지 할 수 있는 카드입니다. 두드 카드나 슈퍼 두드 카드를 소지하지 않는 한, 모든 플레이어의 손에 한 명의 병사가 폭탄에 의해 사망한다. Dud 카드는 카드를 들고 있는 플레이어의 병사를 구합니다. 슈퍼 두드가 테이블 위의 모든 군인들을 구합니다. 승리하는 길이라면 슈퍼 두드를 잡고 적이 폭발하는 걸 지켜보는 게 좋을 거야.
The game is for 2-6 players and is played in rounds. There are usually 3-4 rounds in a game. Game play lasts 20-40 minutes. It is a quick paced game involving strategic combat. Outwit and outmuscle your opponents to become the Ultimate Soldier.
To begin each player will start with 1 Soldier card, a Reference card, and eight Common cards. The first player to draw a Common card begins. They can make one of three moves during their turn.
Play a Training Academy card (When the equivalent of four Training Academies is met, they earn another Soldier card).
Mount an assault against another soldier, which can include enhancements from Weapons and Intensity cards (If your soldier dies and you do not have another one trained, you cannot mount an assault).
Discard because they are unable to make another move.
The game is played in rounds; the first player to either earn or have four soldiers alive, or win in three separate combats, wins the round. Players then get to draw Victory cards for winning the round or surviving the round with a Soldier card. The first player to earn seven Victory cards wins. If a player loses three or more battles during a round, they must surrender a Victory card.
The game is designed to keep everyone involved throughout the game even if it is not their turn. For instance, during combat, a player can use a Deflection card to send the assault to someone else. During combat, if a player doesn't have cards to retaliate, but has a Radio for Help card, they get to draw two cards from anyone not in combat. There are also plenty of surprises, so don't leave the table for anything:
The Sniper: a card that can be played at any time even when it is not that player's turn. The sniper takes out a soldier without recourse. However, if the player being shot by the sniper holds a Mirror card, they can use it to reflect the light into the sniper's eyes and survive.
The Bomb: a card that can be played at any time, even when it is not that player's turn. The bomb kills one soldier in every player's hand, unless they hold a Dud or Super Dud card. The Dud card saves the soldier of the player that holds it. The Super Dud saves all the soldiers on the table. If you are on the way to victory, you might want to just hold onto the Super Dud and watch your foes explode.
To begin each player will start with 1 Soldier card, a Reference card, and eight Common cards. The first player to draw a Common card begins. They can make one of three moves during their turn.
Play a Training Academy card (When the equivalent of four Training Academies is met, they earn another Soldier card).
Mount an assault against another soldier, which can include enhancements from Weapons and Intensity cards (If your soldier dies and you do not have another one trained, you cannot mount an assault).
Discard because they are unable to make another move.
The game is played in rounds; the first player to either earn or have four soldiers alive, or win in three separate combats, wins the round. Players then get to draw Victory cards for winning the round or surviving the round with a Soldier card. The first player to earn seven Victory cards wins. If a player loses three or more battles during a round, they must surrender a Victory card.
The game is designed to keep everyone involved throughout the game even if it is not their turn. For instance, during combat, a player can use a Deflection card to send the assault to someone else. During combat, if a player doesn't have cards to retaliate, but has a Radio for Help card, they get to draw two cards from anyone not in combat. There are also plenty of surprises, so don't leave the table for anything:
The Sniper: a card that can be played at any time even when it is not that player's turn. The sniper takes out a soldier without recourse. However, if the player being shot by the sniper holds a Mirror card, they can use it to reflect the light into the sniper's eyes and survive.
The Bomb: a card that can be played at any time, even when it is not that player's turn. The bomb kills one soldier in every player's hand, unless they hold a Dud or Super Dud card. The Dud card saves the soldier of the player that holds it. The Super Dud saves all the soldiers on the table. If you are on the way to victory, you might want to just hold onto the Super Dud and watch your foes explode.
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