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6.5City of Confusion: The Battle for Hue, Tet 1968 (2012) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Nils Johansson
-
인원
게임 소개
1968년 테트 전투(Battle of Confidence: 후에 전투)는 테트 공세 기간 동안 북베트남군과 남베트남 저항세력이 벌인 옛 제국 수도 후에를 공격한 사건을 다룬다. 공산주의 세력은 남베트남 인민들의 민중봉기가 미국의 지원을 받는 민중봉기와 민중봉기로 이어지기를 바랐다. 후에 시는 대규모 공세 기간 동안 공산군이 완전히 점령한 유일한 도시로 1968년 1월 31일부터 2월 25일까지 한 달 가까이 격렬한 접전 현장이었다. 총궐기는 일어나지 않았으며, 공산주의자들의 실망은 그들이 권력을 잡은 후 수백 명의 “collaborator”를 학살했을 때 잔혹행위로 이어졌다. 도시의 통제권을 되찾고 NVA와 VC를 축출하기 위한 싸움은 도시와 황궁을 황폐화시켰고, 이는 전쟁의 비극적이고 혼란스러운 성격을 상징한다.
플레이어는 각 팀의 지휘관 역할을 맡게 된다. 두 선수 모두 상대에게 피해를 입히는 동시에 보호해야 할 책임이 있다. 참가자들은 역사적인 상대들보다 더 잘하거나 더 잘해야 하는 도전을 받게 될 것이다. 플레이어는 유닛을 활성화하고 일부 전투를 해결하기 위해 각 면에 하나씩 표준 카드 덱을 사용한다. 놀이는 매우 상호작용적이면서도 솔리테어 친화적이다.
지도 축척은 인치당 약 100~150야드입니다. 각 전투부대는 1개 소대(25~30명, 전차 2대 또는 APC)와 포병포대(M-109, 카튜샤 로켓, 박격포)를 대표한다. 게임 순서는 2일 또는 3일의 시간을 나타냅니다.
플레이어는 각 팀의 지휘관 역할을 맡게 된다. 두 선수 모두 상대에게 피해를 입히는 동시에 보호해야 할 책임이 있다. 참가자들은 역사적인 상대들보다 더 잘하거나 더 잘해야 하는 도전을 받게 될 것이다. 플레이어는 유닛을 활성화하고 일부 전투를 해결하기 위해 각 면에 하나씩 표준 카드 덱을 사용한다. 놀이는 매우 상호작용적이면서도 솔리테어 친화적이다.
지도 축척은 인치당 약 100~150야드입니다. 각 전투부대는 1개 소대(25~30명, 전차 2대 또는 APC)와 포병포대(M-109, 카튜샤 로켓, 박격포)를 대표한다. 게임 순서는 2일 또는 3일의 시간을 나타냅니다.
City of Confusion: the Battle for Hue, Tet 1968 covers the attack on the old Imperial capital of Hue by forces of the North Vietnamese Army and South Vietnamese insurgents of the National Liberation Front during the Tet Offensive. The Communist forces hoped a popular uprising by the “oppressed” people in South Vietnam would lead to a general uprising and overthrow of the “puppet” regime supported by the United States. The city of Hue was the only city to be completely occupied by the communist forces during the massive offensive, and was the scene of violent and close-quarter fighting that waged for nearly a month, from January 31st to February 25th, 1968. The general uprising never occurred, and in fact the communist’s disappointment led to atrocities when they massacred hundreds of “collaborators” after they took control. The fighting to retake control of the city and oust the NVA and VC devastated the city and Imperial Palace, symbolizing the tragic and confused nature of the war.
Players are cast in the roles of the commanders of each side’s forces. Both players will have capabilities to inflict harm upon their opponent, while also having liabilities to protect. Contestants will be challenged to do as well, or better than, their historical counterparts. Players use a standard deck of playing cards, one deck for each side, to activate units and resolve some combats. Play is very interactive yet also solitaire friendly.
The map scale is about 100-150 yards per inch. Each combat unit represents a platoon (25 to 30 men, 2 tanks or 6 APCs (Armored Personnel Carriers) and artillery batteries (M-109, Katyusha rockets, and mortars). A game turn represents 2 or 3 days of time.
Players are cast in the roles of the commanders of each side’s forces. Both players will have capabilities to inflict harm upon their opponent, while also having liabilities to protect. Contestants will be challenged to do as well, or better than, their historical counterparts. Players use a standard deck of playing cards, one deck for each side, to activate units and resolve some combats. Play is very interactive yet also solitaire friendly.
The map scale is about 100-150 yards per inch. Each combat unit represents a platoon (25 to 30 men, 2 tanks or 6 APCs (Armored Personnel Carriers) and artillery batteries (M-109, Katyusha rockets, and mortars). A game turn represents 2 or 3 days of time.
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