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BGG랭킹
BGG전체 : 7191
WARGAMES : 869
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인원
1-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
240-360 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.55 / 5
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디자이너
Mike Nagel
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
청십자, 백기: 항해 시대 러시아 제국 해군은 해상 전투에 관한 플라잉 컬러 게임 시리즈 중 세 번째 책이다. 1770년부터 1807년까지 러시아 제국 해군이 발트해의 스웨덴 해군과 흑해와 지중해의 터키 해군에 대항한 노력에 초점을 맞추고 있다.
이전 볼륨과 마찬가지로 이 볼륨은 시리즈의 다른 볼륨과 완전히 독립적이지만 완전히 호환됩니다. 다른 놀이는 필요 없어요!
이 볼륨은 여기에 포함된 해군 관련 세부 정보를 추가하는 업데이트된 확장 규칙 북과 함께 제공됩니다. 특히 강력한 러시아제 "edinerogs"(또는 "unicorns")에서 발사된 폭발성 포탄의 도입이 두드러졌다.
러시아 제국 해군을 스웨덴과 터키의 해군과 격돌시키는 제빵사들의 전투도 포함되어 있다. 각 전투는 두 명의 플레이어(또는 두 팀의 플레이어)에 의해 전투 능력으로 특별히 평가된 개별적으로 명명된 함선과 함께 얕은 곳과 모래톱을 묘사한 하나 또는 여러 개의 결합된 지도에서 이루어진다.
플레이어는 각 전투에 참가하는 제독들의 지휘 능력을 통해 이 함선들을 작동시킨다. 플레이어들은 "자신의 인용"규칙으로 자신만의 시나리오를 쉽게 만들 수 있으며, 심지어 Flying Colors 시리즈의 다른 볼륨에서 온 것과도 이 함대를 겨룰 수 있습니다. 명령 시스템은 또한 훌륭한 솔리테어 경험을 제공합니다.
구성 요소들
22"x34" 풀 컬러 지도 3개
두 개의 카운터시트
규칙집
플레이북
두 명의 플레이어 지원 카드
시간 척도: 5-10분
지도 축척: 16진수당 100m
단위 규모: 카운터당 선박 1척
플레이어: 1-4
(GMT 웹 사이트에서)
이전 볼륨과 마찬가지로 이 볼륨은 시리즈의 다른 볼륨과 완전히 독립적이지만 완전히 호환됩니다. 다른 놀이는 필요 없어요!
이 볼륨은 여기에 포함된 해군 관련 세부 정보를 추가하는 업데이트된 확장 규칙 북과 함께 제공됩니다. 특히 강력한 러시아제 "edinerogs"(또는 "unicorns")에서 발사된 폭발성 포탄의 도입이 두드러졌다.
러시아 제국 해군을 스웨덴과 터키의 해군과 격돌시키는 제빵사들의 전투도 포함되어 있다. 각 전투는 두 명의 플레이어(또는 두 팀의 플레이어)에 의해 전투 능력으로 특별히 평가된 개별적으로 명명된 함선과 함께 얕은 곳과 모래톱을 묘사한 하나 또는 여러 개의 결합된 지도에서 이루어진다.
플레이어는 각 전투에 참가하는 제독들의 지휘 능력을 통해 이 함선들을 작동시킨다. 플레이어들은 "자신의 인용"규칙으로 자신만의 시나리오를 쉽게 만들 수 있으며, 심지어 Flying Colors 시리즈의 다른 볼륨에서 온 것과도 이 함대를 겨룰 수 있습니다. 명령 시스템은 또한 훌륭한 솔리테어 경험을 제공합니다.
구성 요소들
22"x34" 풀 컬러 지도 3개
두 개의 카운터시트
규칙집
플레이북
두 명의 플레이어 지원 카드
시간 척도: 5-10분
지도 축척: 16진수당 100m
단위 규모: 카운터당 선박 1척
플레이어: 1-4
(GMT 웹 사이트에서)
Blue Cross, White Ensign: The Imperial Russian Navy during the Age of Sail is the third volume in the Flying Colors series of games on naval combat. It focuses on the efforts of the Imperial Russian navy in its struggles against the navies of Sweden in the Baltic and Turkey in the Black and Mediterranean seas from 1770 to 1807.
Like its predecessors, this volume is completely independent of -- but fully compatible with -- the other volumes in the series. Nothing else is needed to play!
This volume comes with an updated and expanded rule book that adds additional detail specific to the navies included herein. Particularly the introduction of explosive shells, fired from the mighty Russian "edinerogs" (or "unicorns").
Included are a baker's dozen of battles pitting the Imperial Russian Navy against those of Sweden and Turkey. Each battle is fought by two players (or two teams of players) across one or several conjoined maps depicting shallows and shoals with individually named vessels that have been specifically rated for their abilities in combat.
Players activate these ships through the command abilities of individually rated admirals present at each battle (including the mercenary adventurer and American naval icon: John Paul Jones). Players may also easily create their own scenarios with "design your own" rules and even pit these fleets against those from other volumes in the Flying Colors series. The command system provides an excellent solitaire experience as well.
COMPONENTS
Three 22"x34" full-color maps
Two countersheets
Rulebook
Playbook
Two Player Aid Cards
Time Scale: 5 to 10 minutes
Map Scale: 100 meters per hex
Unit Scale: One ship per counter
Players: 1-4
(from GMT website)
Like its predecessors, this volume is completely independent of -- but fully compatible with -- the other volumes in the series. Nothing else is needed to play!
This volume comes with an updated and expanded rule book that adds additional detail specific to the navies included herein. Particularly the introduction of explosive shells, fired from the mighty Russian "edinerogs" (or "unicorns").
Included are a baker's dozen of battles pitting the Imperial Russian Navy against those of Sweden and Turkey. Each battle is fought by two players (or two teams of players) across one or several conjoined maps depicting shallows and shoals with individually named vessels that have been specifically rated for their abilities in combat.
Players activate these ships through the command abilities of individually rated admirals present at each battle (including the mercenary adventurer and American naval icon: John Paul Jones). Players may also easily create their own scenarios with "design your own" rules and even pit these fleets against those from other volumes in the Flying Colors series. The command system provides an excellent solitaire experience as well.
COMPONENTS
Three 22"x34" full-color maps
Two countersheets
Rulebook
Playbook
Two Player Aid Cards
Time Scale: 5 to 10 minutes
Map Scale: 100 meters per hex
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