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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
The RFCM Team
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아티스트
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인원
게임 소개
Conquerers and Kings는 "square bashing" 격자 체계를 기반으로 한 고대의 규칙 집합이다.커먼맨&인용팀 규칙.
"square bashing" 시스템은 전쟁터에 7 x 5 평방 격자를 부과한다는 점에서 일반적인 미니어처 시스템에서 벗어난 것이다. 이 격자는 움직임과 전투에 영향을 미치며, 지루한 밀리미터 측정을 없애고 플레이어가 유닛을 조종하고 주사위를 굴리는 데 집중할 수 있게 해줍니다. 정사각형은 열림(이동 방해 없음) 또는 닫힘(이동 방해)일 수 있습니다.
병력은 부대별로 편성되어 유형(근접순발, 오픈순발, 근접순발, 장착순 등), 품질(엘리트, 베테랑, 훈련, 징집), 갑옷 등에 따라 등급이 매겨진다. 기본 시스템은 유닛이 타격할 주사위 수(유닛의 능력에 따라 정해진 수)를 굴리고, 수비수가 주사위를 굴려 안타를 살리는 방식이다(무장이 있는 경우). 각 유닛은 최대 4개의 "히트 포인트"를 가질 수 있습니다.
이 규칙은 36페이지 분량의 바인더로 출판되어 있으며, 수메르에서 모르골족에 이르는 군대 목록을 포함하고 있다. C&K는 지형, 이동, 전투에 대한 일반적인 규칙 외에도 전투 전 주요 기능 점령, 매복, 전투 전 병력 손실 등의 전투 전 효과를 포함하여 전투의 "설정" 규칙을 추가함으로써 차별화된다.
"square bashing" 시스템은 전쟁터에 7 x 5 평방 격자를 부과한다는 점에서 일반적인 미니어처 시스템에서 벗어난 것이다. 이 격자는 움직임과 전투에 영향을 미치며, 지루한 밀리미터 측정을 없애고 플레이어가 유닛을 조종하고 주사위를 굴리는 데 집중할 수 있게 해줍니다. 정사각형은 열림(이동 방해 없음) 또는 닫힘(이동 방해)일 수 있습니다.
병력은 부대별로 편성되어 유형(근접순발, 오픈순발, 근접순발, 장착순 등), 품질(엘리트, 베테랑, 훈련, 징집), 갑옷 등에 따라 등급이 매겨진다. 기본 시스템은 유닛이 타격할 주사위 수(유닛의 능력에 따라 정해진 수)를 굴리고, 수비수가 주사위를 굴려 안타를 살리는 방식이다(무장이 있는 경우). 각 유닛은 최대 4개의 "히트 포인트"를 가질 수 있습니다.
이 규칙은 36페이지 분량의 바인더로 출판되어 있으며, 수메르에서 모르골족에 이르는 군대 목록을 포함하고 있다. C&K는 지형, 이동, 전투에 대한 일반적인 규칙 외에도 전투 전 주요 기능 점령, 매복, 전투 전 병력 손실 등의 전투 전 효과를 포함하여 전투의 "설정" 규칙을 추가함으로써 차별화된다.
Conquerers and Kings is a set of ancient rules based on the "square bashing" grid system pioneered by the "Rules for the Common Man" team.
The "square bashing" system, as it has been named, is a departure from normal miniature systems in that it imposes a seven by five square grid over the battlefield. This grid affects movement and combat - doing away with tedious millimeter measurements and allows the player to focus on maneuvering his units and rolling the dice. Squares can be either open (no impediment to movement) or closed (terrain impedes movement).
Troops are organized into units, and graded according to type (close order foot, open order foot, close order mounted, etc), quality (elite, veteran, trained, levy), and armor. The basic system is for units roll a number of dice (number determined by the abilities of the unit) to hit, and defenders roll dice to save the hits (if they have armor). Each unit may have up to four "hit points".
The rules are published in a 36 page binder, and contains army lists for Sumer to the Mognols. In addition to the usual rules for terrain, movement, and combat, C&K distinguishes itself by adding rules for the "setting" of the battle, by including pre-battle effects such as seizing key features on the battlefield prior to the battle, ambushes, and losing troops prior to the battle for various reasons.
The "square bashing" system, as it has been named, is a departure from normal miniature systems in that it imposes a seven by five square grid over the battlefield. This grid affects movement and combat - doing away with tedious millimeter measurements and allows the player to focus on maneuvering his units and rolling the dice. Squares can be either open (no impediment to movement) or closed (terrain impedes movement).
Troops are organized into units, and graded according to type (close order foot, open order foot, close order mounted, etc), quality (elite, veteran, trained, levy), and armor. The basic system is for units roll a number of dice (number determined by the abilities of the unit) to hit, and defenders roll dice to save the hits (if they have armor). Each unit may have up to four "hit points".
The rules are published in a 36 page binder, and contains army lists for Sumer to the Mognols. In addition to the usual rules for terrain, movement, and combat, C&K distinguishes itself by adding rules for the "setting" of the battle, by including pre-battle effects such as seizing key features on the battlefield prior to the battle, ambushes, and losing troops prior to the battle for various reasons.
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