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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
레귤러 시즌 농구는 서로 다른 색깔의 6면 주사위 두 개와 팀 차트 두 개를 사용하여 NBA 경기를 빠르고 사실적으로 단독으로 재현할 수 있는 통계 기반의 테이블 상판 게임이다. 당신이 원한다면 자도 유용할 수 있습니다. 여러분은 감독이 아니라 경기에 참석해서 경기 전개와 통계가 쌓이는 것을 매우 사실적으로 지켜보는 관중이다.
매우 간단하고 빠르게 플레이할 수 있는 베이직 게임과 각 선수가 플레이한 시간, 블록, 스틸, 실격, 팀 소유, 스페셜 플레이오프 규칙 사용 기회 등을 추적할 수 있어 원하는 통계 세부 사항을 선택할 수 있는 어드밴스트 GAME이 있습니다. 디테일을 더 원한다면 더 많은 시간을 할애할 수 있어야 하지만 아주 간단한 메커니즘을 익히고 나면 모든 종류의 개인 통계를 유지하면서 30분 정도면 풀게임을 할 수 있다. 정규시즌 농구는 한 시즌 전체를 재생하는 것이 이상적이다. 각 선수가 하는 실제 경기도 &ldquo를 통해 재현되기 때문이다.Rest Chart”는 게임 시작 부분에 있습니다. 따라서 어떤 선수가 경기를 할 것인지 결정하기 위해 경기 전에 지루한 주사위를 굴리지 않고, 설정 시간이 필요하지 않으며, 선수들은 차트에 의해 호출되는 즉시 점수표를 채울 것이다. 또한 오프닝 팁의 해결 방법에 대해서도 묻지 마십시오. 이것은 소유 게임이 아닌 세그먼트 게임별 세그먼트입니다.
모든 게임은 여러 세그먼트를 통해 진행되며, 각 세그먼트는 실제 플레이의 3분을 나타낸다. 각 세그먼트에서 두 팀은 주사위를 한 번 굴려서 점수와 통계를 결정합니다. 4개의 세그먼트가 끝나면 12분 15초가 끝납니다. NBA 게임을 완료하기 위해서는 각 팀마다 16개의 주사위 굴림이 필요합니다. NCAA 경기의 경우, 시간 척도가 다르고 각 다이롤은 4분을 나타내며 경기를 완료하는 데 필요한 총 10개의 롤을 나타낸다. 동점 경기가 발생하면 각 팀마다 주사위를 한 번 더 굴려 연장전을 치르는데, 이 경우 한 세그먼트가 3분이 아닌 5분을 나타내는 경우가 유일하다.
경기 막판에 두 팀이 번갈아 가며 3분씩 점수를 따고, 접전 드라마를 잡아내며, 상황, 큰 반격, 홈코트 어드밴티지의 영향력이 매우 강하기 때문에 경기의 느낌을 절대 잃지 않을 것이다.
매우 간단하고 빠르게 플레이할 수 있는 베이직 게임과 각 선수가 플레이한 시간, 블록, 스틸, 실격, 팀 소유, 스페셜 플레이오프 규칙 사용 기회 등을 추적할 수 있어 원하는 통계 세부 사항을 선택할 수 있는 어드밴스트 GAME이 있습니다. 디테일을 더 원한다면 더 많은 시간을 할애할 수 있어야 하지만 아주 간단한 메커니즘을 익히고 나면 모든 종류의 개인 통계를 유지하면서 30분 정도면 풀게임을 할 수 있다. 정규시즌 농구는 한 시즌 전체를 재생하는 것이 이상적이다. 각 선수가 하는 실제 경기도 &ldquo를 통해 재현되기 때문이다.Rest Chart”는 게임 시작 부분에 있습니다. 따라서 어떤 선수가 경기를 할 것인지 결정하기 위해 경기 전에 지루한 주사위를 굴리지 않고, 설정 시간이 필요하지 않으며, 선수들은 차트에 의해 호출되는 즉시 점수표를 채울 것이다. 또한 오프닝 팁의 해결 방법에 대해서도 묻지 마십시오. 이것은 소유 게임이 아닌 세그먼트 게임별 세그먼트입니다.
모든 게임은 여러 세그먼트를 통해 진행되며, 각 세그먼트는 실제 플레이의 3분을 나타낸다. 각 세그먼트에서 두 팀은 주사위를 한 번 굴려서 점수와 통계를 결정합니다. 4개의 세그먼트가 끝나면 12분 15초가 끝납니다. NBA 게임을 완료하기 위해서는 각 팀마다 16개의 주사위 굴림이 필요합니다. NCAA 경기의 경우, 시간 척도가 다르고 각 다이롤은 4분을 나타내며 경기를 완료하는 데 필요한 총 10개의 롤을 나타낸다. 동점 경기가 발생하면 각 팀마다 주사위를 한 번 더 굴려 연장전을 치르는데, 이 경우 한 세그먼트가 3분이 아닌 5분을 나타내는 경우가 유일하다.
경기 막판에 두 팀이 번갈아 가며 3분씩 점수를 따고, 접전 드라마를 잡아내며, 상황, 큰 반격, 홈코트 어드밴티지의 영향력이 매우 강하기 때문에 경기의 느낌을 절대 잃지 않을 것이다.
REGULAR SEASON BASKETBALL is a statistical based tabletop game that allows you to recreate NBA games alone, quickly and in a very realistic way, by using two six-sided dice of different colors (a dark one and a white one) and two team charts. A ruler can also be useful if you want. You are not the coach, but a spectator which attends the game and watches its development and the stats accumulating in a very realistic manner.
There is a BASIC GAME, very simple and fast to play, and an ADVANCED GAME, which allows you to choose the statistical detail you desire, by giving you the possibility to keep track of minutes played by each player, blocks, steals, disqualifications, team possessions and the chance to use special playoffs rules. You should have more time to play if you desire more detail, but after learning the very simple mechanism, you will be able to play an entire game in about 30 minutes while keeping every kind of individual stats. Regular Season Basketball is ideal to replay a whole season, since actual games played by each player are also recreated by consulting the “Rest Chart” at the beginning of the game. So, no boring dice rolls before the game just to determine which player will play, no setup time involved; players will populate the scoresheet as soon as they are called in action by the chart. Also do not ask about how to resolve the opening tip-off. This is a segment by segment game, not a possessions game.
Every single game is played through several segments, each one representing three minutes of real play. In each segment, both teams roll two dice once to determine scores and stats; after four segments a quarter of 12 minutes will be over. To complete an NBA game, 16 dice rolls are required by each team. For an NCAA game the time scale is different with each die roll representing four minutes and 10 total rolls necessary to complete a game. When a tie game occurs, an overtime is played by rolling the dice once more for each team, this being the only case in which a segment represents five minutes instead of three.
You will never lose the feeling of the game because alternating the dice rolls between the two teams you have the score for each three minutes of play, catching the drama of a close game, realizing "garbage time" situations, big come-backs and the influence of the home court advantage very strong specially in the final minutes of a game.
There is a BASIC GAME, very simple and fast to play, and an ADVANCED GAME, which allows you to choose the statistical detail you desire, by giving you the possibility to keep track of minutes played by each player, blocks, steals, disqualifications, team possessions and the chance to use special playoffs rules. You should have more time to play if you desire more detail, but after learning the very simple mechanism, you will be able to play an entire game in about 30 minutes while keeping every kind of individual stats. Regular Season Basketball is ideal to replay a whole season, since actual games played by each player are also recreated by consulting the “Rest Chart” at the beginning of the game. So, no boring dice rolls before the game just to determine which player will play, no setup time involved; players will populate the scoresheet as soon as they are called in action by the chart. Also do not ask about how to resolve the opening tip-off. This is a segment by segment game, not a possessions game.
Every single game is played through several segments, each one representing three minutes of real play. In each segment, both teams roll two dice once to determine scores and stats; after four segments a quarter of 12 minutes will be over. To complete an NBA game, 16 dice rolls are required by each team. For an NCAA game the time scale is different with each die roll representing four minutes and 10 total rolls necessary to complete a game. When a tie game occurs, an overtime is played by rolling the dice once more for each team, this being the only case in which a segment represents five minutes instead of three.
You will never lose the feeling of the game because alternating the dice rolls between the two teams you have the score for each three minutes of play, catching the drama of a close game, realizing "garbage time" situations, big come-backs and the influence of the home court advantage very strong specially in the final minutes of a game.
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