-
BGG랭킹
BGG전체 : 8248
WARGAMES : 1032
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.06 / 5
-
디자이너
Michael Resch
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Michael Resch
-
인원
게임 소개
[출판사 웹사이트에서]
1914년 제1차 세계 대전의 발칸 전선 초기 작전은 사실적으로 세르비아와 그 주변에서 벌어진 전투를 다루고 있다.
1914년 세르비아계 뮤&슐리그;스터비엔(오스트리아-헝가리계 징글)은 “로 번역된다.)세르비아는 반드시 죽어야 한다(Serbia must die”)는 1914년 세르비아에서 벌어진 일련의 흥미로운 전쟁을 탐구하는 포괄적으로 연구된 모델이다. 게임은 정확한 전투 순서와 상세한 게임 맵이 포함되어 있습니다. 이 지도는 북쪽의 피터워딘, 서쪽의 사라예보, 남동쪽의 니앤스카론까지 주요 전쟁 전역을 포함한다.
사용된 게임 시스템은 1914년에 발견된 것과 동일하다: 공격 out 아웃런스 (GMT). 이 게임은 24페이지 분량의 규칙 책자를 가지고 있으며, 간결하고, 잘 쓰여져 있다.
1914년 세르비엔 뮤&슐리그 스테르비엔에는 세 마리의 셴리오가 포함되어 있다. 2개의 짧은 시나리오와 8월 오스트리아-헝가리 침공부터 12월 교착상태에 빠지기까지의 기간을 다루는 대작전 시나리오가 있다.
1914년의 게임 디자인 목표인 세르비엔 뮤&슐리그;스터비엔은 플레이어가 캠페인과 전쟁 극장의 지리에 대해 많은 것을 배울 수 있는 즐거운 게임을 만드는 것이다. 그 결과는 "의 게임입니다.세계 1차 대전의 열광적인 팬"은 게이밍 감식가가 반드시 가져야 하며 즐길 것이다.
게임 규모:
전투부대는 주로 사단 및 여단으로 구성된다. 지도’s 배율은 1:500,000입니다. 각 육각형은 지름이 약 8km이고, 해당 면적은 약 6475헥타르(또는 16000에이커)이다. 각 경기 순번은 시즌에 따라 2일에서 4일의 기간을 나타낸다.
1914년 제1차 세계 대전의 발칸 전선 초기 작전은 사실적으로 세르비아와 그 주변에서 벌어진 전투를 다루고 있다.
1914년 세르비아계 뮤&슐리그;스터비엔(오스트리아-헝가리계 징글)은 “로 번역된다.)세르비아는 반드시 죽어야 한다(Serbia must die”)는 1914년 세르비아에서 벌어진 일련의 흥미로운 전쟁을 탐구하는 포괄적으로 연구된 모델이다. 게임은 정확한 전투 순서와 상세한 게임 맵이 포함되어 있습니다. 이 지도는 북쪽의 피터워딘, 서쪽의 사라예보, 남동쪽의 니앤스카론까지 주요 전쟁 전역을 포함한다.
사용된 게임 시스템은 1914년에 발견된 것과 동일하다: 공격 out 아웃런스 (GMT). 이 게임은 24페이지 분량의 규칙 책자를 가지고 있으며, 간결하고, 잘 쓰여져 있다.
1914년 세르비엔 뮤&슐리그 스테르비엔에는 세 마리의 셴리오가 포함되어 있다. 2개의 짧은 시나리오와 8월 오스트리아-헝가리 침공부터 12월 교착상태에 빠지기까지의 기간을 다루는 대작전 시나리오가 있다.
1914년의 게임 디자인 목표인 세르비엔 뮤&슐리그;스터비엔은 플레이어가 캠페인과 전쟁 극장의 지리에 대해 많은 것을 배울 수 있는 즐거운 게임을 만드는 것이다. 그 결과는 "의 게임입니다.세계 1차 대전의 열광적인 팬"은 게이밍 감식가가 반드시 가져야 하며 즐길 것이다.
게임 규모:
전투부대는 주로 사단 및 여단으로 구성된다. 지도’s 배율은 1:500,000입니다. 각 육각형은 지름이 약 8km이고, 해당 면적은 약 6475헥타르(또는 16000에이커)이다. 각 경기 순번은 시즌에 따라 2일에서 4일의 기간을 나타낸다.
[From the publisher's website]
1914, Serbien muß sterbien, The Initial Campaigns on the Balkan Front in WWI realistically covers the battles fought in and around Serbia during the first year of World War One.
1914, Serbien muß sterbien (an Austro-Hungarian jingle that translates to “Serbia must die”) is a comprehensively researched model that explores the intriguing set of campaigns fought in Serbia in 1914. The game includes an accurate order of battle and detailed game map. The map encompasses the primary theater of war from Peterwardein in the north, Sarajevo in the west, to Niš in the south-east.
The game system used is the same as found in 1914: Offensive à outrance (GMT). The game has a playtested, concise, well written and organized 24-page rules booklet.
1914, Serbien muß sterbien includes three sceanrios. Two short scenarios and a Grand Campaign scenario that covers the period from the initial Austro-Hungarian invasion in August to exhaustion a stalemate in December.
The game-design goal for 1914, Serbien muß sterbien is to produce an enjoyable game from which players can learn a great deal about the campaign and the geography of the theater of war. The result is a game that the "WW1 enthusiast" must have and that a gaming connoisseur will enjoy.
Game Scale:
The combat units are primarily Divisions and Brigades. The map’s scale is 1:500,000. Each hex is approximately 8 kilometers across, with the corresponding area being roughly 6475 hectares (or 16000 acres). Each game turn represents from two to four days of time depending on the season.
1914, Serbien muß sterbien, The Initial Campaigns on the Balkan Front in WWI realistically covers the battles fought in and around Serbia during the first year of World War One.
1914, Serbien muß sterbien (an Austro-Hungarian jingle that translates to “Serbia must die”) is a comprehensively researched model that explores the intriguing set of campaigns fought in Serbia in 1914. The game includes an accurate order of battle and detailed game map. The map encompasses the primary theater of war from Peterwardein in the north, Sarajevo in the west, to Niš in the south-east.
The game system used is the same as found in 1914: Offensive à outrance (GMT). The game has a playtested, concise, well written and organized 24-page rules booklet.
1914, Serbien muß sterbien includes three sceanrios. Two short scenarios and a Grand Campaign scenario that covers the period from the initial Austro-Hungarian invasion in August to exhaustion a stalemate in December.
The game-design goal for 1914, Serbien muß sterbien is to produce an enjoyable game from which players can learn a great deal about the campaign and the geography of the theater of war. The result is a game that the "WW1 enthusiast" must have and that a gaming connoisseur will enjoy.
Game Scale:
The combat units are primarily Divisions and Brigades. The map’s scale is 1:500,000. Each hex is approximately 8 kilometers across, with the corresponding area being roughly 6475 hectares (or 16000 acres). Each game turn represents from two to four days of time depending on the season.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
647
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
377
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18