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    BGG추천: - 명
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    7+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

두 명의 플레이어를 위한 할마 변형입니다.

('펄스'는 이탈리아어로 '플라이'를 뜻한다.)


게임 구성 요소:


- 7열 7열의 널빤지(총 45홀, 널빤지 모서리에는 구멍이 없다)
- 8개의 검은색과 8개의 빨간색 폰이 있습니다.
- 노란색 폰 1개(첫 번째 플레이어 마커)


게임 목표:


이 게임의 목적은 자신의 말을 보드 반대편으로 넘기는 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다.

설정:


두 개의 인접한 보드면(소켓 10개 포함)은 한 플레이어의 폰(A, 위치 1b-1f, 2a-6a)의 대상 필드로 선택되며, 반대쪽은 다른 플레이어(B, 위치 7b-7f, 위치 2g-6g)에게 할당된다. 플레이어 A, 소켓 4e, 4f, 5d, 5e, 5f, 6d, 6e, 6e, 6f, B, 소켓 2b, 2c, 2d, 3b, 3c, 3d, 4b, 4c와 같이 모든 폰을 배치하였다.
노란색 폰은 중앙 소켓(위치 4d)에 위치합니다.


게임 규칙:


그 게임은 세 라운드에 걸쳐 진행된다.

각 라운드마다:

On 플레이어는 노란색 폰을 가져다가 앞에 놓습니다. 그는 이번 라운드의 첫 번째 선수이며 첫 번째 움직임을 보인다. 게임은 모든 플레이어가 번갈아 폰을 이동하는 방식으로 계속된다.

플레이어는 다음 규칙에 따라 폰을 이동시켜야 한다: 폰은 인접한 자유 소켓으로 이동하거나, 아니면 어떤 색상의 폰을 뛰어넘어 뒤에 있는 자유 소켓 뒤의 자유 소켓으로 이동할 수 있다. 적의 대상 소켓은 점핑에 사용할 수 없습니다. 연속 점프도 허용되며, 연속 점프에서 점프 방향을 원하는 대로 변경할 수 있다.

중요: 대상 소켓은 항상 직교로 접근해야 합니다. 즉, 대상 소켓에 직교로 인접한 소켓에서 폰을 이동하거나 착륙지 소켓에 직교로 인접한 점유 소켓 위로 점프해야 합니다.

대상 소켓에 도달한 폰은 더 이상 이동할 수 없습니다.

게임 종료 및 등급:

플레이어가 모든 폰을 목적지 소켓에 넣으면 라운드는 끝납니다. 이 선수가 선발이었다면 상대가 추가 움직임을 할 수 있다. 따라서 라운드 종료 시 두 플레이어의 모든 폰이 해당 목적지 필드에 도달했을 가능성이 있습니다.

모든 폰이 대상 필드에 위치하는 플레이어는 폰의 분포에 따라 포인트를 받는다.

1 포인트: 목적지 필드의 한쪽에 5 폰이 있고, 다른쪽에 3 폰이 있습니다.

2점: 4개의 폰이 대칭 배열 없이 양쪽에 있습니다.

3점: 각 면에 4개의 폰이 대칭으로 배열되어 있습니다.

3라운드가 끝날 때 가장 많은 포인트를 얻은 사람이 승자입니다.
A Halma variation for two players.

('Pulce' is the Italian word for 'flea'.)


Game components:


- A wooden board with 7 rows and 7 columns of sockets (a total of 45 holes, no holes in the four board corners).
- 8 black and 8 red pawns.
- 1 yellow pawn (first-player marker)


Game goal:


The objective of the game is to be the first player to get his pieces over to the opposite side of the board.

Set-up:


Two adjacent board sides (containing 10 sockets) are chosen as the destination field for one player's pawns (player A, positions 1b-1f and 2a-6a), while the opposite sides are assigned to the other player (player B, positions 7b-7f and 2g-6g). Players then placed all his pawns as follows: player A, sockets 4e, 4f, 5d, 5e, 5f, 6d, 6e, and 6f; player B, sokets 2b, 2c, 2d, 3, b, 3c, 3d, 4b, and 4c.
The yellow pawn is placed in the central socket (position 4d).


Game rules:


The game is played over three rounds.

On each round:

On player takes the yellow pawn and places it in front of him. He is the initial player of the current round and makes the first move. Game continues with every player moving a pawn alternatively.

During his turn, a player must move a pawn according to the following rules: pawns can be moved to an adjacent free socket or else jump (in any direction) over a pawn of whatever color onto a free socket behind it. The enemy destination sockets can not be used for jumping. Consecutive jumps are also allowed and the jump direction can be changed as desired during a series of consecutive jumps.

Important: the target sockets must be always accessed orthogonally, i.e., moving the pawn from a socket orthogonally adjacent to a destination socket or else jumping over an occupied socket orthogonally adjacent to the landing destination socket.

Pawns that have reach a destination socket cannot move any longer.

Game end and rating:

The round is over when a player has placed all his pawns in his destination sockets. If this player was the starting player, his opponent can make and additional move. Therefore, it is possible that all pawns from both players have reached the corresponding destination fields at the end of the round.

Any player whose pawns are all placed in his destination field receives points according to the distribution of his pawns:

1 point: 5 pawns are on one side of the destination field, 3 pawns on the other side,

2 points: 4 pawns are on each side without symmetrical arrangement,

3 points: 4 pawns are on each side with symmetrical arrangement.

At the end of the third round, whoever wins the most points is the winner.

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