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    4-99 명

    BGG추천: 4-12 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.10 / 5

게임 소개

이것은 고전적인 팀 워드 추측 핫 감자 게임인 캐치 어구를 완전히 전자적으로 재실행한 것입니다! 선수들은 두 팀으로 나뉩니다. 한 팀이 카테고리를 선택하고 시작 버튼을 누릅니다. 장치를 들고 있는 사람이 그의 팀이 화면에서 단어나 구를 말하도록 하는 동안 음향 타이머는 카운트다운을 울린다. 그 혹은 그녀가 성공하면, 그 혹은 그녀는 그 장치를 반대편 팀의 다음 사람에게 넘깁니다. 이 라운드의 목표는 타이머가 울릴 때 장치를 잡고 있지 않는 것입니다. 비록 마지막 몇 초가 위험할 수 있지만! 타이머가 울리면 상대 팀이 1점을 얻으며 (어떤 버전의 게임을 하느냐에 따라) 추가 점수를 위해 문구를 도용할 수 있는 기회도 얻을 수 있다. 가장 먼저 승점 7점에 도달한 팀이 승리합니다!

이 게임의 시조와의 주된 차이점은 전자 장치, 타이머, 상당한 단어 목록의 구현이다. 전자판은 또한 여러 스핀오프와 속편을 만들어냈다. 2013년 기준, "Electronic"은 이름에서 삭제되었고, 단순히 Catch Wrues로 남겨져 사실상 원작을 대체했다.

다시 구현:

캐치 프레이즈!
This is a fully electronic re-implementation of the classic team word-guessing hot-potato game Catch Phrase!. Players divide into two teams. One team selects the category and presses the start button. An audible timer beeps a count-down while the person holding the device tries to get his team to say the word or phrase on the screen. When he or she is successful, he or she hands the device to the next person on the opposite team. The goal of the round is to not be holding the device when the timer goes off -- though those last furtive seconds can get dicey! When the timer goes off, the opposing team gets a point and (based on what version of the game you are playing) may also have a chance to steal the phrase for an extra point. The first team to reach seven points wins!

The primary differences of this game from its progenitor is the implementation of the electronic device, timer, and substantial word lists. The electronic edition has also spawned several spin-offs and sequels. As of 2013, "Electronic" was dropped from the name, leaving it as simply Catch Phrase, effectively replacing the original.

Re-implements:

Catch Phrase!




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