-
BGG랭킹
BGG전체 : 7194
THEMATIC : 1031
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
18+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.43 / 5
-
디자이너
Nate Hayden
-
아티스트
Kate Awake, Gary Beauvais, Mike Buckley, Commode Ministrels in Bullface, Jason Gillis, Twig Harper, Joseph Lunders, Manifester, MarderIII, Carly Ptak, Crg Rpl, Nicholas Toll, Tripp Wallin, Wendy Weibert, Wizard333
-
인원
게임 소개
샤먼이 늙었어. 미래의 실무자는 신체적, 정신적 치유를 목적으로 다른 사람들을 그들의 변화된 의식 상태로 이끌도록 선택되어야 한다. 고대 전통의 일환으로 견습생들이 불 주위에 모여 강한 버섯 물약을 마십니다. 샤먼들의 방은 따뜻하고 편안합니다. 불이 오두막 한가운데에서 타오르고 있다. 연기가 지붕의 구멍을 통해 이동합니다. 해가 곧 질 거예요.
샤먼과 견습생들은 불 가까이에서 끓고 있는 그릇에서 물을 마신다. 그 맛은 쓰고 역겹다. 무당의 조수는 술을 마시지 않고 침착하게 그녀 옆에 서 있다. 조수는 보이지 않는다. 동물의 가죽과 이상한 장신구로 장식된 무당이 의식의 안내를 시작한다. 나이든 손가락으로 북을 두드려 원초적인 분리된 리듬을 만들어낸다. 풍화된 북이 얼마간 연주되다가 갑자기 멈춘다. 샤먼이 방을 둘러봅니다. 그녀는 천장을 올려다보며 연기가 하늘로 빠져나가는 것을 지켜본다.
이제 식물들이 우리에게 말을 건다.
어드벤처 보드게임 '버섯을 먹는 사람들'에서는 실로시빈 버섯 한 잔을 먹어본 2~5명의 플레이어가 견습생이다. 각 플레이어는 함께 사이키델릭 상태에 돌입한다. 샤먼은 누가 그녀를 대신할 가장 현명한 사람인지 이해하려고 노력하며 그룹을 안내하고 관찰하고 있다. 무리가 함께 여행하는 동안, 몇몇은 그들 자신의 정신의 먼 영역으로 헤매기도 하지만, 버섯이 식어버리면 모두 돌아올 것이다. 가장 현명한 견습생이 미래에 마을을 지도하도록 선발된다.
이 게임은 시리즈 중 처음으로 "을 통합한 게임입니다.작업 경로&인용문. 각 플레이어는 카드 한 손을 사용하여 그룹이 이 경로를 따라 전진하도록 돕습니다. 카드가 올바르게 재생되면 경로가 개인이나 그룹에 전체적으로 도움이 될 수 있으며 카드가 제대로 재생되지 않으면 그룹 전체가 환경의 변화에 영향을 받을 수 있다. 플레이어들은 순간 망각 속에 자신의 중심을 잡고, 위대한 역설에서 목격한 강렬한 현실을 얻고, 심오한 계시를 통해 지혜를 쌓으며 새로운 이해를 일깨워 경험치를 쌓는 것을 목표로 한다.
샤먼과 견습생들은 불 가까이에서 끓고 있는 그릇에서 물을 마신다. 그 맛은 쓰고 역겹다. 무당의 조수는 술을 마시지 않고 침착하게 그녀 옆에 서 있다. 조수는 보이지 않는다. 동물의 가죽과 이상한 장신구로 장식된 무당이 의식의 안내를 시작한다. 나이든 손가락으로 북을 두드려 원초적인 분리된 리듬을 만들어낸다. 풍화된 북이 얼마간 연주되다가 갑자기 멈춘다. 샤먼이 방을 둘러봅니다. 그녀는 천장을 올려다보며 연기가 하늘로 빠져나가는 것을 지켜본다.
이제 식물들이 우리에게 말을 건다.
어드벤처 보드게임 '버섯을 먹는 사람들'에서는 실로시빈 버섯 한 잔을 먹어본 2~5명의 플레이어가 견습생이다. 각 플레이어는 함께 사이키델릭 상태에 돌입한다. 샤먼은 누가 그녀를 대신할 가장 현명한 사람인지 이해하려고 노력하며 그룹을 안내하고 관찰하고 있다. 무리가 함께 여행하는 동안, 몇몇은 그들 자신의 정신의 먼 영역으로 헤매기도 하지만, 버섯이 식어버리면 모두 돌아올 것이다. 가장 현명한 견습생이 미래에 마을을 지도하도록 선발된다.
이 게임은 시리즈 중 처음으로 "을 통합한 게임입니다.작업 경로&인용문. 각 플레이어는 카드 한 손을 사용하여 그룹이 이 경로를 따라 전진하도록 돕습니다. 카드가 올바르게 재생되면 경로가 개인이나 그룹에 전체적으로 도움이 될 수 있으며 카드가 제대로 재생되지 않으면 그룹 전체가 환경의 변화에 영향을 받을 수 있다. 플레이어들은 순간 망각 속에 자신의 중심을 잡고, 위대한 역설에서 목격한 강렬한 현실을 얻고, 심오한 계시를 통해 지혜를 쌓으며 새로운 이해를 일깨워 경험치를 쌓는 것을 목표로 한다.
The Shaman is old. A future practitioner must be chosen to guide the others into their altered states of consciousness for the purpose of physical and psychic healing. As part of an ancient tradition, apprentices gather around a fire to drink a strong mushroom potion. The Shaman's quarters are warm and comfortable. The fire burns in the middle of the hut. Smoke moves through a hole in the roof. The sun will set soon.
The Shaman and each apprentice drink from the bowl simmering near the fire. The taste, bitter and revolting. The Shaman's assistant does not drink; he stands calmly beside her. The assistant is invisible. Adorned in animal skins and strange ornaments, the Shaman begins to guide the ritual. A drum is tapped with elderly fingers, creating a primitive disjointed rhythm. The weathered drum is played for some time, then stops abruptly. The Shaman looks about the room. She looks up to the ceiling, observing the smoke escaping into the sky.
"The plants now speak to us."
In the adventure board game The Mushroom Eaters, 2-5 players are apprentices who have consumed a drink of the psilocybin mushroom. Each player enters into a psychedelic state together. The Shaman is guiding and observing the group, trying to understand who would be the wisest to replace her. While the group travels together, some may wander into faraway realms of their own mind, but when the mushroom wears off everyone will return. The wisest apprentice is chosen to guide the village in the future.
This is the first game in a series to incorporate an "Action Path". Each player uses a hand of cards to help the group advance along this path. If cards are played correctly, the path may help the individual or the group entirely; if cards are played poorly, the entire group could be affected by the changes in the environment. Players aim to gain Experience by awakening to new understandings, centering one's self in the oblivion of the moment, gaining intense realities witnessed in the Great Paradox, and building wisdom from profound revelations.
The Shaman and each apprentice drink from the bowl simmering near the fire. The taste, bitter and revolting. The Shaman's assistant does not drink; he stands calmly beside her. The assistant is invisible. Adorned in animal skins and strange ornaments, the Shaman begins to guide the ritual. A drum is tapped with elderly fingers, creating a primitive disjointed rhythm. The weathered drum is played for some time, then stops abruptly. The Shaman looks about the room. She looks up to the ceiling, observing the smoke escaping into the sky.
"The plants now speak to us."
In the adventure board game The Mushroom Eaters, 2-5 players are apprentices who have consumed a drink of the psilocybin mushroom. Each player enters into a psychedelic state together. The Shaman is guiding and observing the group, trying to understand who would be the wisest to replace her. While the group travels together, some may wander into faraway realms of their own mind, but when the mushroom wears off everyone will return. The wisest apprentice is chosen to guide the village in the future.
This is the first game in a series to incorporate an "Action Path". Each player uses a hand of cards to help the group advance along this path. If cards are played correctly, the path may help the individual or the group entirely; if cards are played poorly, the entire group could be affected by the changes in the environment. Players aim to gain Experience by awakening to new understandings, centering one's self in the oblivion of the moment, gaining intense realities witnessed in the Great Paradox, and building wisdom from profound revelations.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
604
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
454
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
390
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18