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BGG랭킹
BGG전체 : 11737
WARGAMES : 1938
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Dirk Knemeyer, Michael W. Tan
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아티스트
Heiko Günther
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인원
게임 소개
전쟁 이야기: 리버티 로드는 1944년 제2차 세계대전에서 연합군과 독일군의 전차 및 소대 차량을 지휘하게 해줍니다. 동작은 빠르고 현실적이며, 시스템은 배우기 쉽습니다.
전쟁 이야기에서 당신은 보병 분대와 장갑차에게 명령을 내리는 지휘관입니다. 각 게임은 차트와 끝없는 수식어가 필요 없는 독특한 시스템에서 움직임을 조절하고 전투에 영향을 미치는 서로 다른 지형의 모듈식 맵을 이용해 시나리오를 제시한다. 플레이어는 숨겨진 배치와 목표가 있는 비밀스러운 지시를 받는다. 유닛 블록은 다양한 정보를 가지고 있으며, 포격 속에서도 움직이고, 싸우고, 시원하게 유지하는 능력을 조절한다.
워 스토리즈는 또한 "규칙 위반"자산 및 이벤트 카드를 제공합니다. 이를 통해 전쟁 이야기들은 최소한의 규칙 무게로 추가적인 복잡성을 가질 수 있다: 규칙과 효과는 카드 자체에 있다. 자산은 기관총, 침투 유닛, 지뢰 매설 능력과 같이 전투 중에 플레이어가 접근할 수 있는 특수 장비, 병력, 능력이다. 이벤트는 지원군이 도착하거나, 산불이 시작되는 돌풍, 파손된 차량이 갑자기 솟아오르는 등 전장에서 무작위로 일어나며 기억에 남는 순간을 만드는 것이다.
14세 이상
1-2명
(참고: 솔리테어 시스템은 없습니다; 일반적인 2인용 워게임이지만, 출판사는 박스에 "1-2명의 플레이어"를 인쇄했습니다.)
60분
게임 구성 요소:
- 양면 지도판 5개
- 24개의 양면 지형 오버레이
- 차량 및 보병을 나타내는 75개의 나무 블록 및 스티커
- 112 카운터(차량 손상, 전장 손상, 전장 손상, 안개, 부대, 질서 및 매복 표시)
- 33개의 자산 카드
- 21개의 이벤트 카드
- 24개의 전투 칩과 1개의 천 드로백
- 16페이지 시나리오 책자 2권(독일어 1권 및 연합군 1권)
- 플레이어 스크린/보조 장치 2개
- 20페이지짜리 규칙서 1권
자매 게임인 War Stories를 보십시오. 두 게임에 대한 최신 정보를 제공하는 레드 스톰!
전쟁 이야기에서 당신은 보병 분대와 장갑차에게 명령을 내리는 지휘관입니다. 각 게임은 차트와 끝없는 수식어가 필요 없는 독특한 시스템에서 움직임을 조절하고 전투에 영향을 미치는 서로 다른 지형의 모듈식 맵을 이용해 시나리오를 제시한다. 플레이어는 숨겨진 배치와 목표가 있는 비밀스러운 지시를 받는다. 유닛 블록은 다양한 정보를 가지고 있으며, 포격 속에서도 움직이고, 싸우고, 시원하게 유지하는 능력을 조절한다.
워 스토리즈는 또한 "규칙 위반"자산 및 이벤트 카드를 제공합니다. 이를 통해 전쟁 이야기들은 최소한의 규칙 무게로 추가적인 복잡성을 가질 수 있다: 규칙과 효과는 카드 자체에 있다. 자산은 기관총, 침투 유닛, 지뢰 매설 능력과 같이 전투 중에 플레이어가 접근할 수 있는 특수 장비, 병력, 능력이다. 이벤트는 지원군이 도착하거나, 산불이 시작되는 돌풍, 파손된 차량이 갑자기 솟아오르는 등 전장에서 무작위로 일어나며 기억에 남는 순간을 만드는 것이다.
14세 이상
1-2명
(참고: 솔리테어 시스템은 없습니다; 일반적인 2인용 워게임이지만, 출판사는 박스에 "1-2명의 플레이어"를 인쇄했습니다.)
60분
게임 구성 요소:
- 양면 지도판 5개
- 24개의 양면 지형 오버레이
- 차량 및 보병을 나타내는 75개의 나무 블록 및 스티커
- 112 카운터(차량 손상, 전장 손상, 전장 손상, 안개, 부대, 질서 및 매복 표시)
- 33개의 자산 카드
- 21개의 이벤트 카드
- 24개의 전투 칩과 1개의 천 드로백
- 16페이지 시나리오 책자 2권(독일어 1권 및 연합군 1권)
- 플레이어 스크린/보조 장치 2개
- 20페이지짜리 규칙서 1권
자매 게임인 War Stories를 보십시오. 두 게임에 대한 최신 정보를 제공하는 레드 스톰!
War Stories: Liberty Road puts you in command of Allied and German tanks and platoons of vehicles in World War 2, 1944. The action is fast and realistic; the system is easy-to-learn.
In War Stories you are the commander issuing orders to infantry squads and armored fighting vehicles. Each game presents a scenario using a modular map with different terrain that regulates movement and impacts combat in a unique system that does not require charts or endless modifiers. Players receive a secret set of instructions with hidden deployment and objectives. Unit blocks have a variety of information that regulates their ability to move, fight and remain cool under fire.
War Stories also offers "rule breaking" asset and event cards. These enable War Stories to have additional complexity with minimal rules weight: the rules and effects are on the cards themselves. Assets are special equipment, troops, and abilities that a player has access to during the battle, such as machine guns, infiltration units, and the ability to lay mines. Events are random things that happen and create memorable moments on the battlefield such as reinforcements arriving, a gust of wind that starts a wildfire, or a damaged vehicle suddenly brewing up.
ages 14+
1-2 players
(Note: there is no solitaire system; it is a normal 2-player wargame, but the publisher printed "1-2 players" on the box)
60 minutes
GAME COMPONENTS:
- 5 double-sided mapboards
- 24 double-sided terrain overlays
- 75 painted wooden blocks & stickers to represent vehicles & infantry
- 112 counters (vehicle damage, battlefield damage, fog of war, unit, order and ambush markers)
- 33 asset cards
- 21 event cards
- 24 combat chips and 1 cloth drawbag
- 2 16-page scenario booklets (one German and one Allied)
- 2 player screens/aids
- 1 20-page rule book
See our sister game War Stories: Red Storm for the most recent info on both games!
In War Stories you are the commander issuing orders to infantry squads and armored fighting vehicles. Each game presents a scenario using a modular map with different terrain that regulates movement and impacts combat in a unique system that does not require charts or endless modifiers. Players receive a secret set of instructions with hidden deployment and objectives. Unit blocks have a variety of information that regulates their ability to move, fight and remain cool under fire.
War Stories also offers "rule breaking" asset and event cards. These enable War Stories to have additional complexity with minimal rules weight: the rules and effects are on the cards themselves. Assets are special equipment, troops, and abilities that a player has access to during the battle, such as machine guns, infiltration units, and the ability to lay mines. Events are random things that happen and create memorable moments on the battlefield such as reinforcements arriving, a gust of wind that starts a wildfire, or a damaged vehicle suddenly brewing up.
ages 14+
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(Note: there is no solitaire system; it is a normal 2-player wargame, but the publisher printed "1-2 players" on the box)
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- 24 double-sided terrain overlays
- 75 painted wooden blocks & stickers to represent vehicles & infantry
- 112 counters (vehicle damage, battlefield damage, fog of war, unit, order and ambush markers)
- 33 asset cards
- 21 event cards
- 24 combat chips and 1 cloth drawbag
- 2 16-page scenario booklets (one German and one Allied)
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