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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Matt Cocuzzi, Nicholas Jaramillo, Joshua Kimble
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아티스트
Jason D. Kingsley
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인원
게임 소개
IMBERT는 플레이어가 가장 많은 힘을 얻기 위해 시도하는 전술 카드 게임이다. 영향력 카드(군사적, 정치적, 경제적 영향력을 상징함)를 플레이하면 플레이어가 캐슬을 정복하고 파워를 획득할 수 있습니다. 이 성을 계속 장악하면 이웃한 성에 대한 영향력뿐만 아니라 추가적인 힘이 생깁니다!
각 플레이어는 동일한 10개의 파벌 카드를 가지고 있다. 이를 통해 플레이어는 캐슬에 대한 영향력을 활용하고 게임 보드를 변경하며 상대편의 아성을 파괴합니다. 6라운드가 끝나면 파워를 가장 많이 가진 사람이 승리합니다.
성은 설정 카드의 패턴에 따라 거꾸로 처리되는 카드입니다. 이러한 패턴은 8~18개의 캐슬을 가집니다. 설정 카드는 또한 캐슬을 검사하는 순서(누가 캐슬을 정복했는지 결정)를 나타냅니다.
플레이어들은 동일한 6개의 영향력 카드 세트를 가지고 있으며, 이 카드들은 캐슬을 장악하기 위해 사용된다. 영향력 카드는 공격 단계에서 거꾸로 플레이되며 정복 단계에서 공개됩니다. 캐슬을 정복하면 1의 파워를 획득하고 제어력을 유지하면 캐슬 카드에 표시된 파워의 양(0~4의 파워)이 부여됩니다. 매우 적은 수의 3개의 파워 캐슬과 4개의 파워 캐슬과 함께, 이들은 매우 치열한 경쟁을 벌일 것입니다!
정복된 캐슬은 인접한 이웃(위, 아래, 왼쪽, 오른쪽, 그리고 네 개의 대각선 모두)에 대한 보너스 영향력을 제공하는 추가적인 이점이 있습니다.
추가적으로, 플레이어는 4개의 특별한 카드를 가지고 있다:
--Swap 카드는 Setup(설정) 카드와 Castle(캐슬) 카드의 방향을 변경하는 데 사용할 수 있으며 두 개의 Influence(영향) 카드를 전환하는 데 사용할 수 있습니다(플레이어는 자신의 영향 카드와 자신이 제어하는 캐슬에만 영향을 미칠 수 있습니다).
--사보테어 카드는 캐슬이 한 라운드 동안 인접한 캐슬에 영향력을 행사하는 것을 막기 위해 사용되며, 모든 플레이어가 임의의 캐슬에서 사보테어를 재생할 수 있습니다.
--지연 카드는 플레이어를 턴 순서 대기열의 끝으로 이동시키기 위해 재생되며, 다른 모든 사용자가 영향력 카드의 재생 위치를 결정하기 전에 플레이 위치를 확인할 수 있습니다. 하지만 조심하세요! 딜레이 카드는 누구나 가지고 있으며, 모두 같은 라운드에서 사용할 수 있습니다.
파워는 매 라운드마다 점수가 매겨지며 누적됩니다. 파워가 가장 많은 플레이어(또는 팀!)가 승리합니다!
팀 경기에 대한 참고 사항:
영향력을 행사할 수 있지만, 팀들이 동등한 양의 파벌을 가지고 있는 한 팀 내에서 행해질 수도 있다.
각 플레이어는 동일한 10개의 파벌 카드를 가지고 있다. 이를 통해 플레이어는 캐슬에 대한 영향력을 활용하고 게임 보드를 변경하며 상대편의 아성을 파괴합니다. 6라운드가 끝나면 파워를 가장 많이 가진 사람이 승리합니다.
성은 설정 카드의 패턴에 따라 거꾸로 처리되는 카드입니다. 이러한 패턴은 8~18개의 캐슬을 가집니다. 설정 카드는 또한 캐슬을 검사하는 순서(누가 캐슬을 정복했는지 결정)를 나타냅니다.
플레이어들은 동일한 6개의 영향력 카드 세트를 가지고 있으며, 이 카드들은 캐슬을 장악하기 위해 사용된다. 영향력 카드는 공격 단계에서 거꾸로 플레이되며 정복 단계에서 공개됩니다. 캐슬을 정복하면 1의 파워를 획득하고 제어력을 유지하면 캐슬 카드에 표시된 파워의 양(0~4의 파워)이 부여됩니다. 매우 적은 수의 3개의 파워 캐슬과 4개의 파워 캐슬과 함께, 이들은 매우 치열한 경쟁을 벌일 것입니다!
정복된 캐슬은 인접한 이웃(위, 아래, 왼쪽, 오른쪽, 그리고 네 개의 대각선 모두)에 대한 보너스 영향력을 제공하는 추가적인 이점이 있습니다.
추가적으로, 플레이어는 4개의 특별한 카드를 가지고 있다:
--Swap 카드는 Setup(설정) 카드와 Castle(캐슬) 카드의 방향을 변경하는 데 사용할 수 있으며 두 개의 Influence(영향) 카드를 전환하는 데 사용할 수 있습니다(플레이어는 자신의 영향 카드와 자신이 제어하는 캐슬에만 영향을 미칠 수 있습니다).
--사보테어 카드는 캐슬이 한 라운드 동안 인접한 캐슬에 영향력을 행사하는 것을 막기 위해 사용되며, 모든 플레이어가 임의의 캐슬에서 사보테어를 재생할 수 있습니다.
--지연 카드는 플레이어를 턴 순서 대기열의 끝으로 이동시키기 위해 재생되며, 다른 모든 사용자가 영향력 카드의 재생 위치를 결정하기 전에 플레이 위치를 확인할 수 있습니다. 하지만 조심하세요! 딜레이 카드는 누구나 가지고 있으며, 모두 같은 라운드에서 사용할 수 있습니다.
파워는 매 라운드마다 점수가 매겨지며 누적됩니다. 파워가 가장 많은 플레이어(또는 팀!)가 승리합니다!
팀 경기에 대한 참고 사항:
영향력을 행사할 수 있지만, 팀들이 동등한 양의 파벌을 가지고 있는 한 팀 내에서 행해질 수도 있다.
INFLUENCE is a tactical card game where players attempt to gain the most Power. By playing Influence cards -- symbolizing military, political, and economic influence -- players conquer Castles and gain a base of Power. Maintaining control of these Castles grants additional Power, as well as influence over neighboring Castles!
Each player has an identical set of ten Faction cards. With these, players will leverage Influence over Castles, alter the game board, and sabotage opponents’ strongholds. At the end of six Rounds, whoever has the most Power wins!
Castles are cards dealt face-down following the pattern on a Setup card -- these patterns have anywhere between 8 and 18 Castles. The Setup card also indicates the order in which the Castles are examined (determining who conquered the Castle).
Players have identical sets of six Influence cards, which are used (one per Round) to attempt to gain control of a Castle. Influence cards are played face-down in the Attack Phase, and revealed during the Conquer Phase. Conquering a Castles scores 1 Power, and maintaining control awards the amount of Power shown on the Castle card -- between 0 and 4 Power. With very few 3 and 4 Power Castles, these will be highly contested!
Conquered Castles have the additional benefit of providing bonus Influence against its immediate neighbors (up, down, left, right, and all four diagonals).
Additionally, players have four special cards:
--Swap cards can be used to change the orientation of the Setup and Castle cards, and can be used to switch two Influence cards (players can only affect their own Influence cards, and Castles that they control).
--The Saboteur card is used to prevent a Castle from using its Influence toward one neighboring Castle for one Round, and any player can play their Saboteur on ANY Castle.
--The Delay card is played to move a player to the end of the Turn Order queue, granting the benefit of seeing where everyone else played before they decide where to play their Influence card. But beware! Everyone has a Delay card, and they can all be used on the same Round!
Power is scored every round and is cumulative. The player (or team!) with the most Power wins!
A note on Team games:
Influence can be played free-for-all, but can also be played in teams, so long as the teams have an equal amount of Factions.
Each player has an identical set of ten Faction cards. With these, players will leverage Influence over Castles, alter the game board, and sabotage opponents’ strongholds. At the end of six Rounds, whoever has the most Power wins!
Castles are cards dealt face-down following the pattern on a Setup card -- these patterns have anywhere between 8 and 18 Castles. The Setup card also indicates the order in which the Castles are examined (determining who conquered the Castle).
Players have identical sets of six Influence cards, which are used (one per Round) to attempt to gain control of a Castle. Influence cards are played face-down in the Attack Phase, and revealed during the Conquer Phase. Conquering a Castles scores 1 Power, and maintaining control awards the amount of Power shown on the Castle card -- between 0 and 4 Power. With very few 3 and 4 Power Castles, these will be highly contested!
Conquered Castles have the additional benefit of providing bonus Influence against its immediate neighbors (up, down, left, right, and all four diagonals).
Additionally, players have four special cards:
--Swap cards can be used to change the orientation of the Setup and Castle cards, and can be used to switch two Influence cards (players can only affect their own Influence cards, and Castles that they control).
--The Saboteur card is used to prevent a Castle from using its Influence toward one neighboring Castle for one Round, and any player can play their Saboteur on ANY Castle.
--The Delay card is played to move a player to the end of the Turn Order queue, granting the benefit of seeing where everyone else played before they decide where to play their Influence card. But beware! Everyone has a Delay card, and they can all be used on the same Round!
Power is scored every round and is cumulative. The player (or team!) with the most Power wins!
A note on Team games:
Influence can be played free-for-all, but can also be played in teams, so long as the teams have an equal amount of Factions.
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