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BGG랭킹
BGG전체 : 4026
STRATEGY : 1635
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.09 / 5
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디자이너
Andrew Parks
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아티스트
Xavier Carrascosa, Chechu Nieto, Jessada Suthi
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인원
게임 소개
기원후 6세기 말에 켄트의 에델버트 왕은 그의 새로운 수도로 옛 로마 도시 캔터베리를 세웠다. 캔터베리에서는 2명에서 4명의 플레이어가 도시를 번영하는 수도로 건설하는 임무를 맡은 색슨 로드를 대표한다. 색슨 영주들은 캔터베리의 25개 구역을 건설하고 시민들에게 중요한 서비스를 제공하기 위해 도시의 빈약한 시작 자원을 사용해야 한다.
주요 서비스는 물, 음식, 종교, 국방, 상업, 문화이다. 이러한 서비스는 다양한 지역에 구축된 구조물에 의해 제공됩니다. 그러나 고급 서비스를 제공하는 구조는 더 기본적인 서비스가 해당 구역에 이미 존재하는 경우에만 구축될 수 있다. 예를 들어, 색슨 영주는 그 지역에 물과 음식이 이미 있지 않는 한 (종교를 제공하는) 예배당의 건축을 명령할 수 없다.
도시에 새로운 건축물이 지어지면서 도시는 더욱 번창한다. 각 색슨 영주들은 자신의 번영과 업적을 지키지만, 그들 모두는 도시 자체의 번영으로부터 이익을 얻는다. 도시의 재고는 도시가 번창함에 따라 증가하며, 색슨 귀족들은 공공연하게 면밀히 조사된 금고로부터의 인출과 그들의 건축 프로젝트의 야망 사이의 균형을 맞추어야 한다. 도시가 번영의 정점에 이르면 게임이 종료되고 가장 개인 번영을 이룬 플레이어가 승리하게 된다.
오브 더 게임
캔터베리에 지어진 모든 건축물은 도시와 그 건축을 안수받은 색슨 영주에게 번영의 포인트를 제공한다. 시티 마커가 번영 300을 넘으면 마지막 라운드가 한 번 있고 게임은 종료됩니다. 가장 개인적인 번영을 이룬 플레이어가 왕의 칭호를 받고 게임을 이깁니다.
주요 서비스는 물, 음식, 종교, 국방, 상업, 문화이다. 이러한 서비스는 다양한 지역에 구축된 구조물에 의해 제공됩니다. 그러나 고급 서비스를 제공하는 구조는 더 기본적인 서비스가 해당 구역에 이미 존재하는 경우에만 구축될 수 있다. 예를 들어, 색슨 영주는 그 지역에 물과 음식이 이미 있지 않는 한 (종교를 제공하는) 예배당의 건축을 명령할 수 없다.
도시에 새로운 건축물이 지어지면서 도시는 더욱 번창한다. 각 색슨 영주들은 자신의 번영과 업적을 지키지만, 그들 모두는 도시 자체의 번영으로부터 이익을 얻는다. 도시의 재고는 도시가 번창함에 따라 증가하며, 색슨 귀족들은 공공연하게 면밀히 조사된 금고로부터의 인출과 그들의 건축 프로젝트의 야망 사이의 균형을 맞추어야 한다. 도시가 번영의 정점에 이르면 게임이 종료되고 가장 개인 번영을 이룬 플레이어가 승리하게 된다.
오브 더 게임
캔터베리에 지어진 모든 건축물은 도시와 그 건축을 안수받은 색슨 영주에게 번영의 포인트를 제공한다. 시티 마커가 번영 300을 넘으면 마지막 라운드가 한 번 있고 게임은 종료됩니다. 가장 개인적인 번영을 이룬 플레이어가 왕의 칭호를 받고 게임을 이깁니다.
Toward the end of the 6th century A.D., King Ethelbert of Kent established the old Roman city of Canterbury as his new capital. In Canterbury, 2 to 4 players represent Saxon Lords who are charged with building the city into a prosperous capital. The Saxon Lords must use the city's meager starting resources to build up the 25 districts of Canterbury and provide key services to its citizens.
The key services are (in order from most basic to most prestigious) water, food, religion, defense, commerce, and culture. These services are provided by structures that are built in the various districts. However, structures that provide higher end services can only be built if the more basic services are already present in that district. For example, a Saxon Lord cannot order the construction of a chapel (which provides religion) unless there is already water and food in that district.
As new structures are built in the city, the city grows more prosperous. While each Saxon Lord jealously guards his or her own prosperity and achievements, they all benefit as a whole from the growing prosperity of the city itself. The city treasury grows as the city prospers, and the Saxon Lords must balance their publicly scrutinized withdrawals from the treasury with the ambition of their building projects. When the city reaches the peak of its prosperity, the game ends and the player with the most individual prosperity wins the game.
Object of the Game
Every structure that is built in Canterbury provides Prosperity Points both to the city and to the Saxon Lord who ordained its construction. When the City Marker passes 300 Prosperity, there is one final round of play, and then the game ends. The player with the most individual Prosperity earns the accolades of the king and wins the game.
The key services are (in order from most basic to most prestigious) water, food, religion, defense, commerce, and culture. These services are provided by structures that are built in the various districts. However, structures that provide higher end services can only be built if the more basic services are already present in that district. For example, a Saxon Lord cannot order the construction of a chapel (which provides religion) unless there is already water and food in that district.
As new structures are built in the city, the city grows more prosperous. While each Saxon Lord jealously guards his or her own prosperity and achievements, they all benefit as a whole from the growing prosperity of the city itself. The city treasury grows as the city prospers, and the Saxon Lords must balance their publicly scrutinized withdrawals from the treasury with the ambition of their building projects. When the city reaches the peak of its prosperity, the game ends and the player with the most individual prosperity wins the game.
Object of the Game
Every structure that is built in Canterbury provides Prosperity Points both to the city and to the Saxon Lord who ordained its construction. When the City Marker passes 300 Prosperity, there is one final round of play, and then the game ends. The player with the most individual Prosperity earns the accolades of the king and wins the game.
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